کد خبر: ۵۶۸۹۵
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: حیوان زنده و محصولات دامی مثل سطوح و مواد آلوده دیگر می‌توانند به صورت مکانیکی در انتقال ویروس کرونا نقش داشته باشند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حسین رشیدی» گفت: در ارتباط با  ویروس کرونا  بر اساس اطلاعاتی که تاکنون داریم گرچه منشاء آن به احتمال زیاد از حیوانات است، اما در حال حاضر و پاندمی اخیر به عنوان یک بیماری واگیر انسان مطرح است و انتقال از افراد بیمار از طریق مستقیم و یا سطوح و مواد آلوده انجام می‌شود.

او افزود: تاکنون بحث انتقال ویروس کرونا از  حیوان  به انسان مطرح نیست، گرچه حیوان زنده و محصولات دامی هم مثل سطوح و مواد آلوده دیگر می‌توانند به صورت مکانیکی در انتقال ویروس نقش داشته باشند. در این ارتباط توصیه‌های بهداشتی لازم به کسانی که در صنعت تهیه و فرآوری محصولات دامی نقش دارند از جمله کارگران کشتارگا‌ها و مراکز بسته بندی شده است که مراقبت‌های بهداشتی لازم را رعایت کرده و از وسایل حفاظت شخصی مثل ماسک و دستکش و ... استفاده کنند.

رشیدی بیان داشت: لذا مصرف محصولات دامی تحت نظارت دامپزشکی و با رعایت موازین بهداشتی مخاطره‌ای برای انتقال کرونا به انسان ندارد، کسانی هم که با  حیوانات خانگی  در تماس هستند باید مراقبت‌های لازم را مد نظر داشته باشند و تماس‌های محافظت شده با حیوانات داشته باشند، زیرا امکان انتقال مکانیکی ویروس توسط حیوانات همانند اشیاء وجود دارد و درصورت مشاهده هرگونه بیماری در حیوانات خانگی حتما با دامپزشک مشورت کنند.

 

نظر شما
ادامه