کد خبر: ۵۶۸۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر علت سبز شدن عضله سینه مرغ تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدمهدی سیمرونی» در خصوص شایعات منتشره شده در فضای مجازی در خصوص آلودگی گوشت مرغ و سبز شدن عضله سینه مرغ و ربط دادن این قضیه به استفاده از هورمون در پرورش مرغ گوشتی با انتشار مطلبی به روشنگری و تنویر اذهان عمومی پرداخت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: مصرف کنندگان محترم توجه داشته باشند که سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندورم ناشی از عدم خونرسانی کامل به عضله عمقی سینه و یا نگهداری مرغ زنده در شرایط نامناسب است که در ظاهر قابل مشاهده و تشخیص نیست.

وی توضیح داد: این موضوع ارتباطی به عفونت و بیماری باکتریایی و تزریق هورمون ندارد و برخلاف اظهارات کذب منتشر شده که سبز شدن عضله سینه مرغ به تزریق هورمون نسبت داده شده باید توجه داشت که تزریق هورمون غیرمنطقی و غیرعلمی است؛ چراکه اصولا هورمون پایه پروتئینی داشته و اسید های معده آن را از بین می برد و همچنین باید در صورت استفاده از هورمون تزریقی به تک تک طیور یک مرکز تزریق صورت گیرد که این امر هم غیرمنطقی است و هم مقرون به صرفه نیست.

وی عنوان کرد: در کشتارگاه های صنعتی مرغ کادر نظارت بهداشتی توسط دکتر دامپزشک و یک کارشناس دامپزشکی به صورت مستمر انجام می گیرد، اما این عارضه در ظاهر هم قابل تشخیص نیست و تنها در هنگام باز شدن سینه قابل رویت است.

معاون سلامت دامپزشکی بوشهر تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورت مشاهده این عارضه در مرغ اگر گوشت بوی نامطبوعی نداشته باشد می توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جداسازی و بقیه را مصرف کنند، چرا که هیچ گونه خطری برای سلامت آنها نخواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتشار فایل های تصویری و متن های منتشر شده در فضای مجازی که مبتنی بر نشر اکاذیب توسط افراد غیر کارشناس است تنها موجب تشویش اذهان عمومی و باعث ضربه به صنعت پرورش طیور کشور و کاهش مصرف مرغ در جامعه می شود .
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
1
4
دکتر و کادر بهداشتی که مستقیما از صاحب کشتارگاه پول بگیره می تونه نظارت کنه
پاسخ ها
هومن
| United States of America |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
بله میتونه ولی از نوع نظارت استحبابی! یعنی باید منافع کارفرما را بخاطر شغل خودش ارجح تر بداره.
Vet.
|
United States of America
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
احتراماً.
عضله سبز در طیور نمی‌تواند مرتبط با تزریق هورمون که از ریشه بی اساس است، باشد. بله، ربطی به هیچ نوع بیماری در طیور هم ندارد.
تا کنون بررسی و تحقیقات لازم نیز بروی
موضوع فوق انجام نگرفته است.
_ نظریه دیگری که می‌توان مطرح کرد، سبز بودن عضله سینه مرغ را می‌توان با صفرای موجود در کیسه صفرای در کبد مرغ، و مزه تلخ عضله سبز مانند محتویات کیسه صفرا ارتباط داد، همچنین مکمل های مواد معدنی مصرفی در خوراک طیور نیز با موضوع فوق نمی‌تواند بی ارتباط باشد. عدم خونرسانی موردی قابل قبول نمی‌تواند باشد.
نظر شما
ادامه