کد خبر: ۵۶۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مدیر کل دامپزشکی استان  آذربایجان غربی از 1551 مورد بازدید و نظارت بر عملکرد داروخانه های دامپزشکی، شرکت های تولید و پخش، با هدف رصد و پایش دارو و واکسن های دامپزشکی جهت جلوگیری از احتکار و گرانفروشی در 12 ماهه سال 98 خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر کامیار داهیم» با اعلام این مطلب گفت: در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل رصد و پایش ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه، نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در داروخانه های دامپزشکی و شرکت های تولید و پخش در استان توسط کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر اجرا می شود.

وی گفت: هدف از رصد و پایش دارو و واکسن های دامپزشکی توسط کارشناسان، جلوگیری از احتکار و گرانفروشی و  نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در استان می باشد.

دکتر داهیم ادامه داد: هم اکنون در سطح استان تعداد 177 داروخانه دامپزشکی و تعداد 23 شرکت پخش دارو و واکسن فعالیت می کنند که عملکرد این مراکز بصورت مستمر مورد بایش و رصد قرار می گیرد.

وی گفت: طی 12 ماهه سال 98 توسط کارشناسان این اداره کل تعداد 1431 مورد بازدید از داروخانه های دامپزشکی و تعداد 120 بازدید از شرکت های تولید و پخش دارو و واکسن توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

دکتر داهیم یادآور شد: کارشناسان دارویی استان در بازدیدهای مشترک خود با تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شناسایی موارد غیربهداشتی اقدام به ضبط و معدوم سازی می کنند و همچنین با متخلفان از طریق مراجع قضایی بدون هیچگونه اغماض برخورد قانونی می شود.

وی با تاکید بر اینکه دامداران عزیز داروهای مورد نیاز خود را با نسخه دکتر دامپزشک و از داروخانه های دامپزشکی تهیه فرمایند و حتماً پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی اقلام دارویی توجه کنند، گفت: دامداران می‌توانند هرگونه تخلف در این خصوص را با شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
1
6
بجای آمار دادن ، بگید چند مورد تخلف مشاهده کردید؟
چه اقدامی در موردشان انجام دادید؟

یا فقط شهرستانها امار داده اند و شما هم جمع بندی کرده اید؟

امان از امار .....
نظر شما
ادامه