کد خبر: ۵۶۸۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
نماینده وزارت جهاد کشاورزی در ستاد ملی مبارزه با کرونا:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: با سیستم‌های تجهیزاتی و آزمایشگاهی که در سازمان دامپزشکی وجود دارد، همه نمونه‌های حیوانی را بررسی و رصد می‌کنیم ...

حکیم مهر: نماینده وزارت جهاد کشاورزی در ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه کمیته‌های رصد و پایش کرونا در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد، گفت: هیچ حیوانی در کشور به کرونا مبتلا نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، از آنجایی که بسیاری از بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام است، رصد و پایش بیماری‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد. ابتلای دام‌ها می‌تواند امنیت غذایی انسان‌ها را با تهدید جدی همراه کند، ضمن اینکه احتمال سرایت بیماری به انسان‌ها هم وجود دارد. همچنین برخی بیماری‌ها نیز از انسان به حیوان می‌تواند منتقل شود. آنچنان که اخیراً ابتلای ببر به بیماری کرونا در آمریکا که از انسان سرایت کرده بود بسیار خبرساز شد. با توجه به اهمیت این مساله، نماینده‌ای از وزارت جهاد کشاورزی هم چند روز پیش به ستاد ملی مدیریت کرونا معرفی شد تا این ستاد مسائل کرونا مربوط به دام‌ها را بیشتر تحت بررسی قرار دهد.

«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» گفت: کمیته رصد و پایش غیرفعال بین انسان و حیوان در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و رئیس آن نیز تعیین شده است.

وی با توجه به اهمیت اینگونه رصد و پایش ارتباط انسان و حیوان در این بیماری، گفت: هرگونه تشخیص انتقال از انسان به حیوان و حیوان به انسان را بررسی می‌کنیم و در صورتی که موردی مشاهده شود، پروتکل‌های خاص آن را تعریف کرده و برای اجرا ارائه می‌دهیم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به اینکه آیا تاکنون ابتلای حیوانی مشاهده شده است، گفت: در ایران ابتلای حیوانی وجود نداشته و گونه‌های مختلف حیوانات از جمله سگ و گربه نیز بررسی شدند و علائم خاصی گزارش نشده است.

ماکنعلی افزود: با سیستم‌های تجهیزاتی و آزمایشگاهی که در سازمان دامپزشکی وجود دارد، همه نمونه‌های حیوانی را بررسی و رصد می‌کنیم.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی در ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین گفت: اگر موارد مشکوکی از سوی صاحبان حیوانات خانگی هم گزارش شود، آمادگی داریم در این آزمایشگاه‌ها آنها را بررسی و نتیجه را گزارش دهیم.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
2
4
هنوز برای نتیجه گیری زوداست
اداره کل تهران
|
Spain
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
1
8
آقای دکتر پیشنهاد میکنم از یک همکار متخصص داخلی دامهای کوچک مشاوره بگیرید
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
3
0
خدا را شکر که وزارت بهداشت براساس قوانین who مجبور شد از علوم و فنون دامپزشکان استفاده کند.
امیدواریم با حضور دکتر ماکنعلی قدرت علمی دامپزشکی را در بهداشت و پیشگری بیش از گذشته به رخ بکشیم و خودمان ذا اثبات کنیم
نظر شما
ادامه