کد خبر: ۵۶۸۶۳

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز از مکان های عرضه مرغ و فروشگاه ها خواست با توجه به شیوع بیماری کرونا ،فقط مرغ را به صورت بسته بندی تحویل مشتریان بدهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محسن ابوترابی» روز چهارشنبه افزود: از اوایل شیوع بیماری کرونا دستورالعملی از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی مبنی ممنوعیت قطعه بندی و پاک کردن گوشت مرغ حتی در حضور مشتری صادر شد و این در حالی است که پیش از این نیز این کار ممنوع شده بود.

وی اظهار داشت: مشتریانی که خواستار خرید مرغ قطعه بندی و بسته بندی شده هستند می توانند به فروشگاه هایی که این گونه محصولات را به فروش می رسانند مراجعه کنند و فروش مرغ در مرغ فروشی ها فقط بایستی به صورت کامل باشد.

وی گفت: همچنین در قصابی ها،‌ فروشندگان بایستی با در دست داشتن دستکش یکبار مصرف اقدام به قطعه قطعه کردن گوشت و پاک کردن آن و همچنین چرخ کردن گوشت در حضور مشتری کنند.

ابوترابی به دیگر اقدامات دامپزشکی برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: ضدعفونی روزانه سالن ها،‌ لوازم و محوطه های تحت نظارت، الزام بر استفاده از تجهیزات حفاظت فردی در واحدهای تحت نظارت و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و در دسترس قراردادن مواد ضدعفونی و تب سنجی مراجعین از جمله این اقدامات است.

سال گذشته در کشتارگاه های طیور استان البرز  ۲۰ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۳۵ قطعه طیور  زیر نظر کارشناسان دامپزشکی در البرز ذبح و ۴۶ هزار و ۴۹۷ کیلوگرم گوشت سفید استحصال شد.

 

نظر شما
ادامه