کد خبر: ۵۶۸۵۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت گفت: یک رأس بز وحشی که از ناحیه دو پا آسیب دیده بود به اهالی محله آمحسن ده بالا پناه برد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حسین عباسیان» رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت گفت: یک رأس بز وحشی که به طور نامعلومی از ناحیه دو پا آسیب دیده به انسان‌ها اعتماد کرد و به اهالی محله آمحسن ده بالا پناه آورد به همت اهالی ده بالا (محله آمحسن) به اداره محیط زیست تفت تحویل شد.

او افرود: این بز وحشی حدود ۱۰ سال سن دارد که از ناحیه هر دو پا به علت نامعلومی دچار سانحه شده بود در نزدیکی منازل مسکونی در حالی که از شدت درد به در حال نزدیک شدن به سکونتگاه‌ها بود پیدا شد و شورای محل با همکاری افراد به اداره محیط زیست اطلاع دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت ادامه داد: با مراجعه محیط بانان به منطقه و همکاری بومیان منطقه که یکی از آن‌ها به مراقبت از بز وحشی پرداخته بود گونه را تحویل گرفته و برای پرورش و مراقبت و سایر اقدامات دامپزشکی به کلینیک تخصصی منتقل نکردند.

او گفت: این بز وحشی از نظر جسمانی بسیار ضعیف بنظر می‌رسد و بدلیل ضعف پاهها، متاسفانه امکان رهاسازی مجدد گونه در طبیعت وجود ندارد و ناچار است تا پایان دوران زندگی خود در اسارت به سر ببرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت از مردم طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق شماره ۳۸۲۵۳۳۰۳ اطلاع داده و اطمینان داشته باشند در کوتاهترین زمان ممکن با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

عباسیان با بیان اینکه انتظار می‌رود مردم محلی هرگونه تخلف احتمالی را به محیط‌زیست اطلاع دهند ادامه داد: محیط زیست در صورت اطلاع از حضور حیات وحش در حاشیه آبادی‌ها و روستا‌های ییلاقی کوهستان شیرکوه، می‌کوشد که فضایی فراهم کند تا این حیات‌وحش بتوانند روزگاری را در این مناطق حاشیه‌ای که در دل زیستگاه حیات وحش بدلیل توسعه شکل گرفته، سپری کنند.

 

نظر شما
ادامه