کد خبر: ۵۶۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک دستگاه سواری پراید حامل 100 قطعه جوجه شتر مرغ با سن یک هفته توسط نیروی انتظامی در شهرستان بشرویه توقیف گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه، «سید حمید عبدی» رییس شبکه گفت: یک دستگاه پراید كه به صورت غیرمجاز اقدام به حمل 100 قطعه  جوجه  شترمرغ زنده كرده بود توسط نیروی انتظامی توقیف و پس از تشكیل پرونده برای تعیین تكلیف به شبكه دامپزشكی ارجاع شد.

 وی گفت: این محموله كه از شهرستان تربت جام به مقصد استان یزد بارگیری شده بود به علت نداشتن مجوز حمل بهداشتی دامپزشكی  توسط نیروی انتظامی شهرستان بشرویه توقیف وجهت  جهت سیر مراحل  پرونده به این شبکه ارجاع گردید.

رئیس شبكه دامپزشكی بشرویه  با اشاره به نقش و جایگاه این نهاد در تأمین بهداشت عمومی جامعه تصریح كرد: با توجه به انتشار سریع بیماری های طیور از یك منطقه به منطقه دیگر سهل انگاری در رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای موجب بروز خسارت سنگین و جبران ناپذیری در صنعت پرورش طیور شهرستان و استان می شود.

وی همچین اظهار کرد هر گونه سهل انگاری در مقررات بهداشتی وعدم رعایت مقررات قرنطینه جمعیت دام وطیور وبهداشت عمومی را دچارآسیب جبران ناپذیر می کند

وی گفت شهرستان بشرویه دارای 7 واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 100000 قطعه جوجه ریزی در هر دوره، دو واحد پرورش مرغ تخمگذار خوراکی به ظرفیت 57000 قطعه، یک واحد پرورش بوقلمون پرواری به ظرفیت 3500 قطعه بیش از 50000 قطعه طیور بومی می باشد.

عبدی در ادامه از تولیدكنندگان خواست برای كاهش بروز بیماری ها و جلوگیری از زیان های اقتصادی، با رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و اخذ مجوزهای لازم، با دامپزشكی همكاری كنند.

 


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسحاق .....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
درسته که بایدحمل هرگونه حیوان زنده ای با اخذ مجوز(که اتفاقا صوری و غیرواقعی ه مبنی بر سلامت گله) باشه، ولی آخه ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ رو با چی حمل بکنه؟ براش یه کامیون مجوزدار بگیره و حمل کنه؟!!!
نظر شما
ادامه