کد خبر: ۵۶۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از ورود این کمسیون به موضوع معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «امیر خجسته» در واکنش به  معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه گفت: با توجه به نامگذاری  امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید ملی مرغداران  سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده بودند تا ضمن تامین نیاز کشور با افزایش تولید جهش تولید را محقق کنند

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا  تعطیلی مراسم ها و سایر فعالیت های اجتماعی را به همراه داشت که موجب رکود در کسب و کار آنها شد بایستی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت  برنامه ریزی می کردند تا مازاد تولید را خریداری می‌کردند اما قیمت مرغ پایین آمد و دیگر تولید برایشان مقرون به صرفه نبود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به عدم حمایت دولت و فروش مرغ به کمتر از قیمت تمام شده در شرایطی که تهیه خوراک دام و طیور برای مرغداران سخت شده بود آن ها به منظور اعلام نا رضایتی تصمیم به معدوم سازی جوجه های یک روزه گرفتند.

وی افزود: این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی ضمن برنامه‌ریزی بایستی اقدام به خرید و ذخیره سازی مازاد تولید می کرد تا کشور در آینده نیازمند وارادات مرغ از خارج کشور نباشد.  

خجسته با بیان این که معدوم کردن جوجه های یک روزه موجب خدشه دار شدن اذهان عمومی شد، عنوان کرد: دولت و دستگاه قضایی با افراد خاطی که  موجب چنین حادثه تلخی شدند باید برخورد قانونی کنند.

وی با بیان این که معدوم سازی جوجه های یک روزه از سوی مرغداران اقدامی نامتناسب بود، تصریح کرد: با این کار در دو ماه آینده با کمبود مرغ مواجه خواهیم شد از این روز این موضوع در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و در حال پیگیری است

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به این اتفاقات دولت و در راس آن  وزارت جهاد کشاورزی باید به موقع اقدام کنند تا دیگر چنین رخ ندهد چرا که این گونه اقدامات موجب وارد شدن آسیب به کشور خواهد شد.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
1
خواهشا کمیته اصل90 به ماجرای عدم اجرای قانون نظارت دامپزشکی در کشتارگاههای صنعتی هم دخالت کند. آخه کجای دنیا مسئول نظارتی مستقیما از صاحب کشتارگاه پول می گیره
نظر شما
ادامه