کد خبر: ۵۶۷۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

به دنبال انتشار فیلم‌هایی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه و زنده به گور کردن آن‌ها، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، گفت: این اقدام غیر انسانی و غیر علمی است و ما به تمام واحدهای تولیدکننده جوجه در تهران اخطار داده‌ایم که اگر اقدام به چنین کاری کنند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سعید محمودی» با اشاره به اینکه روز گذشته تیم‌های محیط زیست در سراسر استان تهران موضوع معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه را بررسی کردند، اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق در استان تهران رخ نداده است، اما به هرحال ممکن است که واحدهای مختلف تولید جوجه برنامه مشابهی را برای معدوم‌سازی داشته باشند. از این‌رو روز گذشته به جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان تهران نامه‌ای فرستادیم و خواستار جلوگیری و برخورد با اینگونه اقدامات شدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نامه‌ای برای دادستانی استان تهران و استانداری تنظیم شده است که بتوانیم با ابزار قانونی جلوی این اتفاق را بگیریم، تاکید کرد: معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه اقدامی غیر انسانی،  غیر علمی و مصداق حیوان آزاری است. این جوجه‌ها صاحب روح و جان هستند و زنده به گور کردن آن‌ها هر وجدانی را به درد می‌آورد.

محمودی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که چنین اتفاقی در استان تهران رخ ندهد، گفت: در استان تهران ۹ واحد تولید جوجه داریم که امروز به همه آن‌ها اخطار دادیم که اگر اقدام به روش‌های مشابه برای معدوم‌سازی جوجه‌ها کنند شدیدترین برخوردها را با آن‌ها خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر ممکن است که این جوجه‌ها آلوده باشند و دفن آن‌ها به صورت زنده و در نقطه‌ای نامشخص می‌تواند مخاطراتی جدی در پی داشته باشد، اظهار کرد: حتی بر فرض اینکه این جوجه‌ها به هر دلیلی تلف شده بودند و پسماند محسوب می‌شدند، باید برای دفع آن‌ها اصول بهداشتی را رعایت می‌کردند و پیش از دفع از نهادهای ذی‌ربط از جمله محیط زیست مجوز می‌گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه از هر جنبه‌ای زنده به گور کردن جوجه‌ها انسانی و علمی نیست، تصریح کرد: سایر واحدهای تولید جوجه بدانند که اگر اقدام به چنین کاری کنند قطعا محیط زیست بر اساس قانون با آن‌ها برخوردی جدی خواهد داشت.

محمدرضا صدیق پور - دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه - درباره معدوم سازی جوجه‌ها توضیح داده است که در ماه‌های اخیر تولید کنندگان گوشت مرغ شامل پرورش دهندگان مرغ مادر گوشتی و مرغ گوشتی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده‌اند که عمده‌ترین این مشکلات، کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک روزه است و این وضعیت ضرر و زیان سنگینی را به تولید کنندگان جوجه یک روزه و گوشت مرغ  کشور وارد کرده است.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
3
وقتی جوجه رو کسی نمیخره چ بکنند؟
وقتی دان نیست چه بکنند؟
وقتی تو محیط روستا اون جدجه رو مثل جوجه محلی نمیشه پرورش داد چه بکنند؟
وقتی اگر ول کنند بین مردم، پاییز منتظر موج آنفلوآنزا بایتی باشیم چه بکنند؟
راه کار هم بدید بعد نطق کنید
فقط و فقط و فقط سوء مدیریت هست در جهت کاهش تولید در ابتدای سال جهش تولید ولاغیر
باز برید یقه فیلم پخش کن و تولیدکننده رو بگیرید و مسئول بی کفایت رو رها کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
این چه منطقیه؟
اصالت سود تا کجا؟
اصلا اینا به کنار بقالی سر کوچه موجودی و مصرفی روزانه خودش را بلده مدیریت کنه چطور کارخانه تولید جوجه بلد نیست مدیریت کنه تولید خودش را؟
اینا قاعدتا باید بر اساس نیاز و درخواست اقدام به تولید جوجه کنند نه همینطور دیمی!
2ماهه کرونا اومده چطور متوجه نشدند که 20 روز قبل اقدام کردند برا تولید جوجه؟
خلاصه آبروریزی شد برا همه
الان خارجی ها می بینند و میگن داعش از میون همین تفکر بیرون میاد!
مسئول فنی نداشته اون کارخانه که ببینه این چه وضعیتیه این چه وضعیت معدوم سازیه؟
هم از لحاظ فنی و شرعی و .... نقطه ضعف بزرگی بود
خودی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
در حال چمدون بستن ام دکتر
گریون میریم بیرون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
دو ماهه کرونا اومده اما دو ماه نشده ک دان کمیاب شده و درضمن وقتی مسئولین آمار جوجه ریزی ها رو دارن اما به تولیدکننده ها نمیدن که استفاده کنند تا هی جوجه ریزی بشه و یک وقت فشار ب میز و صندلی اونا نیاد، اینو چه جوابی دارید؟ من نمیگم کار درستیه، فقط میگم سوء مدیریته و بیشتر از طرف مسئولین بی کفایت نه تولید کننده... همین بس که معاونت وزارت خانه جهاد نمیداند بحث جوجه گوشتی هست و در هیچ نقطه دنیا مرسوم نیست و بی اطلاع میگوید جوجه تخمگذاره و امریست طبیعی!!!
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
0
تا زمانی سیستم مدیریتی کشور دیمی باشد پست و منصب ها پسرخاله بازی باشه و مهمتر اینکه یک مشت واسطه و دلال همه امور را در دست داشته باشند و در بالای هر تپه ی دانشگاهی علم شود تا جوانانی برومند در لابلای آهن پاره های اتوبوس جان به جان آفرین تسلیم کنند نتیجه ی بهتر از این را مردم وطن شاهد نخواهند بود .
نظر شما
ادامه