کد خبر: ۵۶۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماینده خمینی شهر از قوه قضائیه، سازمان بازرسی و سازمان دامپزشکی خواست تا به موضوع معدوم سازی جوجه های یک روزه ورود کرده و گزارشی برای افکار عمومی تهیه و ارائه کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از الف، «سید محمد جواد ابطحی» نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پخش ویدئو معدوم سازی و زنده به گور کردن جوجه های یک روزه در فضای مجازی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه مسئولیت دارد و باید پیگیر این موضوع باشد.

وی با تاکید بر برخورد جدی قضائی با متخلفین این موضوع افزود: سازمان بازرسی کل کشور باید بعنوان یک نهاد نظارتی ورود کرده و گزارشی تهیه و ارائه کند و پرونده این موضوع را به قوه قضائیه بدهد.

عضو فراکسیون نمایندگان اصولگرای ولایی مجلس با بیان اینکه ممکن است افزایش قیمت مرغ و گرانی در بازار هدف پشت پرده این معدوم سازی باشد، اظهار داشت: ممکن است متخلفین بگویند چون این جوجه ها آلوده بودند، معدوم شدند. معمولا این افراد راه فراری برای خود باز می کنند.

ابطحی تاکید کرد: در این زمینه لازم است تا سازمان دامپزشکی گزارشی در این زمینه تهیه کند تا اصل موضوع مشخص شود.

وی گفت: تولید کنندگان جوجه های یک روزه برای تولید جوجه و نهاده های دامی معمولا از وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات می گیرند، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید این موضوع را پیگیری کند.

نماینده خمینی شهر گفت: این اقدام شبیه اقدام دولت آمریکاست که برای گران کردن گندم، آنرا به دریا می ریخت.

در روزهای گذشته تصاویری از معدوم سازی و زنده‌به‌گور کردن صدها هزار جوجه برای مدیریت بازار در فضای مجازی پخش شد.

در این تصاویر جوجه ها با ریخته شدن در کیسه های پلاستیکی معدوم می شوند. همچنین در تصاویری دیگر جوجه های یک روزه  با خودرو به یک محیط بیابانی منتقل و با بیل میکانیکی بر روی آنها خاک ریخته می شود

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
3
در وزارت و سازمان تجارت محور ، حمایت از سرمایه داری یک اصل است و چنین گزارشی تهیه نمی شود
نظر شما
ادامه