کد خبر: ۵۶۷۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در شرایط کنونی میزان تقاضای مرغداری ها و مزرعه های پرورش طیور برای دریافت و خرید جوجه های یک روزه بسیار کاهش یافته است، از این رو تولیدکنندگان جوجه های یک روزه برای مدیریت جوجه های تولید شده باید راه کار درستی را بیاندیشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار تصاویری درباره معدوم سازی گسترده جوجه های یک روزه، گفت: به نظر می رسد که این اقدام برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و برخی علت این اقدام را تلاش برای تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت ها و برخی مدیران کمبود نهاده‌های طیور را عامل معدوم سازی اعلام کرده اند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: اصولا جوجه های یک روزه گوشتی و تخم گذار با سفارش مرغ داری ها برای پرورش در سالن‌ها تولید و عرضه می شود، اما در شرایط کنونی به دلیل کاهش مصرف و تقاضا در بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا، نظام تولیدی جوجه های یک روزه و پرورش طیور به هم ریخته است.

میزان تقاضای مرغ‌داری ها برای دریافت و خرید جوجه های یک روزه بسیار کاهش یافته است

وی ادامه داد: در شرایط کنونی میزان تقاضای مرغ‌داری ها و مزرعه های پرورش طیور برای دریافت و خرید جوجه های یک روزه بسیار کاهش یافته است، از این رو تولیدکنندگان جوجه های یک روزه برای مدیریت جوجه های تولید شده باید راه کار درستی را بیاندیشند.

تربتی نژاد افزود: معدوم سازی جوجه های یک روزه در سطح وسیع و گسترده‌ای رخ داد، یکی از راه کارها این بود که تولیدکنندگان جوجه های یک روزه با هماهنگی و حمایت وزارت جهاد کشاورزی، جوجه ها را در اختیار روستاییان، عشایر و افراد مستضعف قرار می دادند تا آن ها خود اقدام پرورش جوجه ها کنند، البته این راه کار نیازمند برنامه ریزی دقیق بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد که احتمال شیوع بیماری به دلیل پرورش های غیرصنعتی و بومی وجود دارد. یکی دیگر از راه کارها در شرایط کنونی این است که تولیدکنندگان جوجه های یک روزه، تخم مرغ ها را در اختیار کارخانجات و صنایع تولیدی غذای دامی قرار دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش مصرف مرغ در کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش، تولیدکنندگان جوجه های یک روزه باید این پیش بینی را می کردند که میزان مصرف کاهش میابد و به همان میزان باید تولید کم شود، اما متأسفانه این اقدام صورت نگرفت.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
1
حتما کلی هم کالری سوزوندن تا این فکر به ذهنشون رسیده ...............
۱. این جوجه محلی نیست که تو طویله روستا ها پرورش پیدا کنه
۲. در اینصورت پاییز شما جلوی موج آنفلوآنزا و زیان مجدد به تولیدکننده را خواهید گرفت و جوابگوی عواقب پیشنهادتان خواهید بود
........................
ناشناس
|
Sweden
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
سلام. یکی به این‌نمایندگان بگه عزیزم این جوجه با اون جوجه فرق داره . در روزگاران نه خیلی دور هم یه نفر میگفت گاوهای پرتولید خارجی را بجای گاوداری صنعتی بدین دست روستاییان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
3
تنها راه به نظر میاد صادرات جوجه ها بود
من اگر جای این نماینده مجلس بودم امروز یه پروتکل برا معدوم سازی مدیران بی کفایت تدوین و تصویب میکردم با قید سه فوریت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
دوستان عزیز این جوجه ها با تغذیه مناسب و داور تو محیط روستا خودم پرورش داده ام
نظر عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به حق هست
درود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
دارید میگید تغذیه مناسب
اگر دان در بازتر موجود باشه مرغدار هم مریض نیست سالنش رو خالی بگذارد.
از واقعیت تا ادعا راه زیاد است، دارو و واکسن کرونا رو هم یک ماه پیش یه نفرایی گفته بودن ساختیم.
نظر شما
ادامه