کد خبر: ۵۶۷۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در نزدیکی روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: توله این خرس از مرگ نجات یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ابراهیم بلندهمت» چهارشنبه شب اظهار داشت: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس ماده در حدود اراضی روستای بلچه سور یک اکیپ متشکل از نیروهای محیط زیست، دامپزشکی و مرکز بهداشت به محل اعزام شدند.

وی افزود: ضمن رعایت جوانب احتیاطی، خرس تلف شده کالبد شکافی و به طور کامل معاینه شد و نمونه‌های لازم از جسد خرس توسط دامپزشک شبکه دامپزشکی برای تعیین علت مرگ برداشته شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان یادآور شد: خرس تلف شده دارای یک توله یکساله است که به منظور حفظ جانش، برای نگهداری و پرورش به اداره حفاظت محیط زیست منتقل شد.

وی با بیان اینکه نمونه های برداشته شده از بدن خرس برای مشخص شدن علت مرگ به آزمایشگاه منتقل شد، تاکید کرد: فرضیه اولیه کارشناسان در خصوص علت مرگ خرس بیماری هاری یا مسمومیت اعلام شد.

بلندهمت گفت: لاشه خرس برابر موازین بهداشتی دفن و علت اصلی مرگ در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است

شهرستان مرزی مریوان با ۱۷۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
France
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
5
سلام
دستتان سبز
آفرین بر دوست خوبم دکتر پیریونسی عزیز ، که همیشه برای بخش مبارزه مریوان سنگ تمام میگذارند. و با جدیت بیماری ها رو بررسی میکنه
هیوا
|
Canada
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
3
درود بر دکتر پیریونسی و خانواده محترم پیریونسی. و همچنین ممنون از محیط بانان گرامی برای کمک به این خرسه زبان بسته
نظر شما
ادامه