کد خبر: ۵۶۶۷۳
 
 

بسیاری از ما شاید دیگر توانسته ایم خودمان را با شرایطی که در چند هفتۀ اخیر مجبور به رعایت آن هستیم، وفق دهیم. دور کاری یا همان کار در منزل جنبه های مثبتی دارد مثل نزدیک بودن به فرزندان و اعضای خانواده و یا راحتی و آسایشی که در خانه داریم اما با چالش هایی هم روبروست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، سگ های خانگی ما نیز احتمالاً همانند ما در این مورد با چالش هایی مواجه می گردند. اولاً آن آرامشی را که به هنگام حضور صاحبینشان در محل کار و یا فرزندان خانه در مدرسه داشتند را دیگر احساس نمی کنند و دوم اینکه کاهش پیاده روی ها و فعالیت ممکن است باعث بروز برخی بدرفتاری ها در آنها گردد – به خصوص در مورد سگ هایی که زود تهییج می شوند. خوشبختانه خبر خوب اینست که همچنان که ما خودمان را با زندگی در قرنطینه وفق می دهیم می توانیم کارهایی را هم برای آسایش بیشتر حیوان خانگی مان انجام دهیم.

یک منطقۀ امن و پر آسایش را به او اختصاص دهید:

پیش از هر چیزی سگ های خانگی بایستی یک محل امن و بی سر و صدا برای خود در خانه داشته باشند. این مکان می تواند یک اتاق خواب خالی، گوشه ای از انبار، زیر میز یا حتی بر روی یک تخت یا هر نقطه ای از خانه که سر و صدا کمتر است باشد. حتی یک صندوق هم گزینۀ ایده آلی برای بسیاری از سگ هاست. می توانید در آن پارچۀ نرمی بگذارید و برخی اسباب بازی ها و جویدنی هایش را هم در کنارش قرار دهید.

اجازه دهید خواب کافی داشته باشد:

سگ های بالغ به طور متوسط بین 12 تا 16 ساعت در روز می خوابند و توله ها حتی به ساعات خوابی بیشتر از این نیاز دارند. اغلب سگ ها هنگامی که اعضای خانواده در محل کار و یا مدرسه هستند، می خوابند اما در روزهای قرنطینۀ خانگی با حضور دائم اعضای خانواده در خانه نمی توانند آن میزان که نیاز دارند استراحت کنند. بنابراین داشتن نقطه ای امن و به دور از سر و صدای بچه ها و یا تماس های تصویری بزرگترها، می تواند به حیوان شما کمک کند تا خواب کافی داشته باشد.

مسیرهای پیاده روی شلوغ:

در حال حاضر شاید بتوان یک بار در روز در اطراف خانه حیوان خانگی تان را به پیاده روی ببرید. در صورتی که بیشتر از یک سگ در خانه دارید مجبورید در یک زمان آنها را بیرون ببرید.

چنانچه تا پیش از این با ماشین به جایی دورتر برای پیاده روی می رفتید، در حال حاضر این امر برای شما ممکن نیست و می بایست جایی را در اطراف خانه تان برای پیاده روی انتخاب کنید. اما ممکن است محل پیاده روی شما بخاطر حضور سایر افرادی که برای پیاده روی به همراه حیوان خود آمده اند و یا به دلیل تعطیلی باشگاههای ورزشی در این محل برای دویدن آمده اند، شلوغ باشد و سگ شما با حیوانات دیگر پرخاش کند بنابراین بهتر است زمان انتخابی خود را عوض کنید و در ساعات دیگری که خلوت تر است برای قدم زنی بیایید.

تمرینات ذهنی انجام دهید:

در حال حاضر و در شرایط فعلی شاید یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سگ خانگی تان انجام دهید اینست که ذهن او را به تحریک و فعالیت و بازی وادارید. این کار علاوه بر اینکه ذهن او را به کار می گیرد، از رخوت و کسالت هم در می آورد و باعث می شود تا رفتارهای بدی مثل جویدن وسایل منزل از او سر نزند

خوشبختانه به لطف وجود فضای مجازی، صاحبین سگ های خانگی امروزه می توانند آموزش های بسیار زیادی را در مورد فعالیت های ذهنی یاد بگیرند و با حیوان خود کار کنند.

واقع بین باشید:

به هر حال روزهای قرنطینۀ خانگی روزهای سختی هستند اما گذران آن به همراه حیوان خانگی تان شاید این امر را کمی راحت تر سازد. پس از بودن در کنار حیوانتان لذت ببرید. بسیار مهم است که در چنین روزهایی به هنگام آموزش یا بازی با حیوانتان زود عصبی نشوید و انعطاف پذیر باشید! اگر رفتارهای بدی از او سر زد صبور و مهربان باشید و اگر نیاز به کمک دارید بهتر است از مربی رفتار حیوانات یا حتی کسی که تجربه ای بیشتر از شما دارد کمک بگیرید.

در این روزهایی که دنیا خوب تا نمی کند، اجازه دهید حیوانتان بداند که بهترین است!

 

نظر شما
ادامه