کد خبر: ۵۶۶۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - رییس نظام دامپزشکی استان فارس گفت: اگر دامپزشکی توسعه‌یافته و دلسوز نداشته باشیم، بدون تردید بیماریهای مشترک بین انسان و دام، جامعه را از پا درمی‌آورد و در چنین شرایطی هیچ پزشکی نمی‌تواند فعالیت و خدماتی داشته باشد.

دکتر "احمدرضا تابع بردبار" افزود: شناخت و کنترل بیماری و عوامل بیماری‌زا، تولید واکسنهای انسانی مثل سرخک، سرخچه و فلج اطفال توسط دامپزشکان در موسسه رازی انجام می‌شود، در حالی که همه پزشکان را می‌شناسند.

وی اضافه کرد: وقتی سخن از سلامت و بهداشت می‌شود، همه تصورها به سوی پزشک و خدمات پزشکی معطوف می‌شود در حالی‌که نقش دامپزشکان هم در سلامت جامعه کمتر از پزشکان نیست.

دکتر تابع بردبار خاطرنشان کرد: جامعه دامپزشکی افتخار می‌کند که اغلب کارهایش گمنام و نامحسوس است اما این موضوع نباید دستاویزی برای ناشناخته ماندن خدمات دامپزشکی تلقی شود.

رئیس نظام دامپزشکی استان فارس ادامه داد: با توجه به بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان، برای جلوگیری از انتقال بیماری از طریق سگ‌های ولگرد باید آنها را در کوره‌های لاشه‌سوزی سوزاند یا در عمق 3 متری از خاک دفن کرد و با مواد ضد عفونی کننده و خاک پوشاند.

وی اضافه کرد: نگهداری حیوانات خانگی در کشور از نظر فرهنگی رایج نیست ولی در صورت تمایل به خرید، آنها را باید با شناسنامه بهداشتی از کلینیک دامپزشکی تهیه کرد.

تابع بردبار خاطرنشان کرد: برای رفع آسیب ناشی از حیوانات خانگی؛ انجام واکسیناسیون، نگهداری در محل جداگانه و رعایت نظافت محیط ضروری است.

ریس نظام دامپزشکی فارس گفت: بیش از 90 درصد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در استان بومی هستند و پذیرفتن این تعداد برای اشتغال امری دشوار است.

به گفته وی عدم پذیرش فارغ‌التحصیلان برای اشتغال، منجر به عدم گرایش افراد به سمت این رشته و تعطیلی 9 دانشکده دامپزشکی شده است!

 

گفتنی است دکتر تابع بردبار اخیراً در انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی نظام دامپزشکی موفق به کسب رتبه سوم شد و در حالی که خود نیز در جمع رأی دهندگان حضور داشت، 56 درصد از آراء 50 نفر رأی دهنده را از آن خود کرد.

به زودی از میان دکتر آقامیری، دکتر سلامتی و دکتر تابع بردبار یک نفر به عنوان رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی در دوره چهارم از سوی وزیر جهاد کشاورزی برای صدور حکم به رئیس جمهور معرفی خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آناهیتا حسین زاده
|
-
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
0
این جمله ی : به زودی از میان دکتر آقامیری، دکتر سلامتی و دکتر تابع بردبار یک نفر به عنوان رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی در دوره چهارم از سوی وزیر جهاد کشاورزی برای صدور حکم به رئیس جمهور معرفی خواهد شد. جمله شماست یا ایسنا؟؟؟؟؟؟؟

همكار
|
-
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
0
در روز جهاني دامپزشكي دست به دعا برمي داريم تا دامپزشكي كشور از گزند و آسيب فراوان .......... در امان بماند .آمين يا رب العالمين
رزیدنت
|
-
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
0
1. یک دامپزشک چه جوری به خودش اجازه می ده تا در مورد یک موجود زنده به این راحتی اظهارنظر کنه!!!!!! وقتی که تو دنیا سعی بر اینه که از کلمه صاحب برای افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنن استفاده نشه بعد اینجا در مورد جان حیوانات بی زبان یک دامپزشک مسئول اینجوری می گه!!!!!!
2.
ولی در صورت تمایل به خرید، آنها را باید با شناسنامه بهداشتی از کلینیک دامپزشکی تهیه کرد
رئیس نظام دامپزشکی یک استان نمی دونه که تنها تخلفی که سازمان می تونه بدون هرگونه اخطاری لغو پروانه کنه خرید و فروش حیوانات هست؟؟!!!
خب معلومه با این سطح آگاهی و این دید انسانی!!! به حیوانات وضعیت خدمات درمانی دامپزشکی باید هم اینجوری باشه که اثر مسقیم بر وجه افراد و سطح اعتماد جامعه داره
دكتر محمد حسن معصوم زاده
|
-
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
0
0
درود بر همكاران عزيز در سايت وزين حكيم مهر
از آنجائي كه اينجانب از نزديك جناب دكتر بردبار را ميشناسم و گاها ًدر مورد مسائل دامپزشكي تبادل نظر ميكنيم،انتخاب قسمتي از سخنان ايشان(كل مصاحبه در قسمتهاي مختلف خبرگزاري ها موجود است) بدون در نظر گرفتن جملات قبل و بعد از آن خواننده را به گمراهي ميكشاند.مشكل سگهاي ولگرد در كشور ما بسيار مهم و در بسياري از مناطق حياتي است،چون ما بيماري هاري و... را بصورتهاي مختلف اندميك و...داريم.زماني كه سگهاي ولگرد توسط گروههاي مسئول معدوم ميگردند بهترين كار در برخورد با لاشه هاي آنان همچون ديگر مواد عفوني سوزاندن در كوره هاي لاشه سوز است.
در مورد فارغ التحصيلان نيز ايشان شايد بيش از بسياري ديگر از همكاران با فارغ التحصيلان بيكار در ارتباطندواز دغدغده ها ي آنان مطلع و دست به گريبان ميباشند.
بنظرمن اگر اين سايت كه بسياري از دامپزشكان ورده هاي مختلف آن بصورت روزانه از آن كسب خبر ميكنند،اخبار را بدون تحليل ارائه دهند و تحليل ها را به ديگر افراد در قسمتهاي مختلف همين سايت بسپارند باعت اقبال بيشتر همكاران ميگردد.
خدا نگهدار
محمد
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
0
0
من بر اظهار نظر این بنده خدا تاسف می خورم. می گویم بنده خدا چون به دامپزشک بودنش شک دارم. چراکه وظیفه یک دامپزشک حفظ جان حیوانات است چه ولگرد چه صاحب دار . اگر از حیوان ولگرد ضرری به انسان می رسد باید راه دیگری جست. مثلاً به مرور زمان با جلوگیری از تولیدمثل و آموزش های لازم از ضرر آنها کاست و بر فایده آنها افزود . در کشور آلمان با آموزش سگ های ولگرد موفق شده اند در کشف هروئین به کار گیرند.
نظر شما
ادامه