کد خبر: ۵۶۶۱۴
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با فرماندار شهرستان لردگان پیرامون مباحث دامپزشکی این شهرستان بحث و گفتگو کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان در دیدار با فرماندار شهرستان لردگان بر تنوع، پیچیدگی و اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی تأکید کرد.

«دکتر حسینعلی سلطانی» گفت: خدمات و فعالیت‌های دامپزشکی برای بهره‌برداران این حوزه با تأمین سلامت دام، تضمین اقتصاد پویا و پایدار را درپی دارد و سلامت دامداران و مصرف‌کنندگان انواع فرآورده‌های خام دامی را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: سد دفاعی و خط مقدم مقابله و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات (دام‌ها) مجموعۀ فعالان حوزۀ دامپزشکی هستند چراکه خود را در معرض بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌بینند اما با از خود گذشتگی و ایثار، حافظ سلامت آحاد جامعه هستند.

دکتر سلطانی به تنوع فعالیت دامپزشکی اشاره کرد و ادامه داد: تأمین سلامت دام امری است مشکل، زیرا دام بیمار توان بازگو کردن آلام خود را نداشته و به عبارتی هنر، علم، عشق و علاقه دامپزشکان در درمان دام بیمار با خواست باریتعالی معجزۀ الهی را رقم می‌زند.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: انواع فرآورده‌های خام دامی مانند، گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، عسل، شیر خام دامی  و ... نیز می‌توانند برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند که دامپزشکی با فعالیت‌های شبانه‌روزی این زنجیره را قطع و امنیت غذایی افراد جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار شهرستان لردگان نیز با تقدیر از تلاش کارکنان دامپزشکی این شهرستان گفت: تنوع و گستردگی فعالیت‌های دامپزشکی با امکانات و تجهیزات موجود، گواه فعالیت و تلاش بسیار زیاد و خستگی‌ناپذیر در این حوزه است.

در ادامه، مدیرکل دامپزشکی استان با فرماندار شهرستان لردگان در خصوص مباحث دامپزشکی این شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 
 
نظر شما
ادامه