کد خبر: ۵۶۵۷۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: از نظر سازمان دامپزشکی که مرجع قانونی اعلام نظر درباره تلفات پرندگان است، مسمومیت با سم بوتولیسم عامل کشتار پرندگان بوده اما پرونده فرد مدعی در ارتباط با کشتار پرندگان در دست رسیدگی قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، تعدادی از مخاطبان این رسانه در سامانه فارس من با ثبت سوژه لزوم برخورد با مسببان تلف‌شدن پرندگان مهاجر میانکاله خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در همین ارتباط با «حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی» مدیرکل محیط زیست استان مازندران گفت‌وگو کردیم.

وی با اعلام اینکه به لحاظ علمی و در چهارچوب پروتکل مدیریت حیات وحش سازمان دامپزشکی مسؤول بررسی و اعلام نظر است، گفت: این مجموعه به صراحت اعلام کرد که پرندگان با سم بوتولیسم تلف شدند.

مدیرکل محیط زیست مازندران خاطر نشان کرد: در کنار این موضوع یکی از شکارچیان در میانکاله در فضای مجازی به نمایندگی از سایر شکارچیان ادعای مسمومیت عمدی پرندگان را مطرح کرده اگرچه این موضوع توسط سایر شکارچیان مورد تایید قرار نگرفته، فرد مدعی تحت تعقیب قضائی قرار گرفته و موضوع را در دستگاه قضا مطرح کرده و منتظر پیگیری‌های قضائی هستیم.

به گزارش فارس، براساس آمارهای رسمی ۳۷ هزار پرنده در تالاب میانکاله در مدت ۵۰ روز تلف شدند که سازمان دامپزشکی علت آن را مسمومیت با سم بوتولیسم اعلام کرد.

 
نظر شما
ادامه