کد خبر: ۵۶۵۶۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
«دکتر ملیسا پوردنیا» در گفت‌وگو با حکیم مهر:
سوگند دامپزشکی کار خود را کرد و جمعی از دامپزشکان استان اردبیل را به دور هم جمع کرد تا قدمی در راه مبارزه با بیماری کرونا بردارند ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: سوگند دامپزشکی کار خود را کرد و جمعی از دامپزشکان استان اردبیل را به دور هم جمع کرد تا قدمی در راه مبارزه با بیماری کرونا بردارند. آنها با جمع‌آوری مبلغی بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون ریال و واریز آن به حساب دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مقدمات خرید تجهیزات مورد نیاز برای درمان کرونا را فراهم کردند.

 «دکتر ملیسا پوردنیا» نماینده این دامپزشکان خیر است که با ایجاد یک گروه در فضای مجازی و بیان پیشنهاد خود، این کار انسان‌دوستانه را به نتیجه رساند. او که فارغ‌التحصیل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و هم‌اکنون مسئول فنی یک کارخانه خوراک طیور است، در گفت‌وگو با حکیم مهر، می‌گوید: «طبق سوگندی که در رشته دامپزشکی درخصوص سلامت دام، انسان و جامعه خوردیم، همواره تلاش کردیم تا وظیفه خود را در این حیطه به انجام برسانیم. در همه‌گیری کرونا به این نتیجه رسیدیم که علاوه‌بر انجام مراقبت‌های بهداشتی و کارهایی که در بخش خصوصی در مورد پروتکل‌های بهداشتی لاشه انجام می‌شود، نیاز به یک حرکت بزرگتر هست تا بتوانیم برای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، تجهیزات لازم برای کمک به بیماران کرونایی تهیه کنیم.»

وی‌ می‌افزاید: «آمار مبتلایان به کووید ۱۹ با یک شیب صعودی بالا می‌رفت و ما در حد توان توانستیم کمکی جمع کنیم تا با آن بتوانیم تجهیزات مورد نیاز و اورژانسی مورد نیاز بیمارستان را تهیه کنیم.»

پوردنیا تصریح می‌کند: «به منظور جمع‌آوری کمک، به هیچ عنوان مبلغ تعیین نکردیم و هر کدام از دامپزشکان بنا به وضعیت تمکن و تمایل خود، وجوهاتی را در مدت ۳ روز واریز کردند.»

وی با بیان اینکه برای جمع‌کردن دامپزشکان در کنار هم، یک گروه در فضای مجازی ایجاد کرده، خاطرنشان می‌کند: «در این گروه، در حد توان افرادی را که می‌شناختم جمع کردم تا در اولین فرصت بتوانیم این تجهیزات را در به بیمارستان اهدا کنیم. لذا از بخش اداری و خصوصی در کنار هم، هر کسی را که توانستم جمع کردم، آنها مبالغ مورد نظر خود را به حساب ما واریز کردند و ما آن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم.»

پوردنیا ادامه می‌دهد: «در نهایت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حدود ۵۰ نفر از دامپزشکان در کنار خانواده‌های آنها جمع شد و در کنار مبالغ اهدایی از سوی سایر خیرین قرار گرفت تا دستگاه مورد نظر برای بیمارستان امام خمینی اردبیل خریداری شود.»

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما این است که اعضای نیکوکار این گروه را در قالب یک انجمن ساماندهی کنیم، می‌گوید: «با این کار قادر خواهیم بود کمک‌های بیشتری را در همین راستا جمع‌آوری کنیم. کمااینکه همه اعضای گروه نیز تمایل داشتند که این حرکت ادامه پیدا کند.»

پوردنیا در پایان ضمن تشکر ویژه از همکاری‌های مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل می‌گوید: «این حرکت برای من و همه همکارانم حس خیلی خوبی داشت که توانستیم بخش خصوصی و دولتی را بدون هیچ حاشیه‌ای در کنار هم قرار دهیم. این ۲ بخش توانستند دست به دست هم دهند و این کار را به انجام برسانند. امیدوارم در کنار هم این کارها را ادامه دهیم و برای سلامت انسان و جامعه مفید باشیم.»

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
آفرین به شما همکاران عزیزم در استان اردبیل . خوشبختانه همکاران ما در استان البرز هم بالغ بر صد و پنجاه میلیون تومان تا حالا کمک کردند .
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
سلام
خداقوت - حتما همکاران ریادی در این کار خیر قدم برداشتد. سارمان ها متولی دامپرشکی موظف به سارماندهی این رویدادها در بخش دولتی و خصوصی هستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
جناب دكتر برخي از اين موسسات كمك كننده دامپزشكي وقتي بهشون ميگيم كه وقتي از بدنه دامپزشكي هستيد بايد به اسم دامپزشكي هم كمك كنيد به ترنج قباشون برميخوره و شكايت به اتاق بازرگاني و كروههاي جهادي ميبرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
6
0
انچنان حکبم مهر نوشته فکر کردم ۵۰۰ میلیون تومان است!
خجالت دارد که ۵۰ میلیون رو ، انهم توسط چندین نفر، رو جز اخبار رسمی اعلام می کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
........ كنن با اين تفكر مشعشعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
خود شما چندصد میلیون اهدا کردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
نفس و نیت عمل مهم و ارزشمند است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
1
کار خیر همیشه نفسا خوبه و انرژی مثبتی برا جامعه داره
ولی وقتی همه این دامپزشکان گرامی تو پیج خودشون اطلاعات حسابشونو گذاشتن و از تمامی دوستانشون دعوت به مشارکت کردن
عجیبه که میگن کمک جامعه دامپزشکی!
به نظرم مدیون دیگران میشن.
اگه کمکه همون بهتر که بی نام و نشان باشه
نظر شما
ادامه