کد خبر: ۵۶۵۲۷
تعداد نظرات: ۴۷ نظر

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، راهکار افزایش تولید در بخش کشاورزی را توجه همزمان به زنجیره تولید و توزیع عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازمهر، «دکتر کاظم خاوازی» در مراسم اخذ رأی اعتماد در صحن علنی مجلس با اشاره به فرصت محدودی که برای حضور در این منصب در اختیار دارد، گفت: به همین دلیل ناچارم برنامه‌هایم را در سه راهبرد اصلی محدود کنم که شامل «جدیت در اجرای وظایف قانونی و حاکمیتی»، «رفع تنگنای تولید محصولات اساسی کشاورزی» و «ریل گذاری و بسترسازی اجرای برنامه‌های اصلی کشاورزی و شکوفایی بخش کشاورزی» می‌شود.

وزیر پیشنهادی کشاورزی افزود: بخش کشاورزی چند وجهی است و بخش‌های مختلف را در بر می‌گیرد که ۸۰ درصد انرژی غذایی، ۱۹ درصد اشتغال و بخش قابل ملاحظه‌ای از صنایع تولیدی را در بر می‌گیرد.

خاوازی ادامه داد: سال گذشته علیرغم تحریم‌ها بخش کشاورزی رشد ۸.۷ درصدی داشت که نشان می‌دهد این بخش در رشد اقتصادی بدون نفت، سهم مؤثری دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی ظرفیت‌های مغفول و بی بدیلی دارد که با وجود نیروی انسانی توانمند می‌تواند عامل رشد کشور حتی در شرایط تحریم باشد، ادامه داد: تنها راه شکوفایی بخش کشاورزی این است که تولیدات محصولات کشاورزی باید در قالب زنجیره‌های کشاورزی و عرضه رشد کند.

زنجیره‌های تولیدی-توزیعی کشاورزی باید تقویت شود

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برای کاهش تفاوت قیمت تولید با مصرف، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی برای صادرات چاره‌ای جز تمرکز همزمان بر حوزه تولید و توزیع به جای تمرکز صرف بر تولید، نداریم. که تمرکز همزمان بر تولید و توزیع از طریق تقویت زنجیره‌های تولیدی-توزیعی کشاورزی مقدور است.

خاوازی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید هم حلقه‌های تولید و هم عرضه مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: توجه به این حلقه‌ها سبب می‌شود تا منابع مالی به صورت متناسب میان همه حلقه‌های این زنجیره توزیع شود. ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی با سایر وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، بخش خصوصی و تشکل‌ها ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

سهم کشاورز از قیمت محصول از ۴۰ درصد فعلی به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گفته وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در رویکرد جدید، درآمد کشاورز نیز افزایش می‌یابد چون سود حاصل از فروش کالاها میان همه بخش‌ها از تولید تا بسته بندی، حمل و نقل و عرضه، متناسب توزیع می‌شود، همچنین درآمد کشاورزان از ۳۰ درصد فعلی به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

خاوازی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را به توسعه مشارکت عمومی-خصوصی معطوف می‌کنم، گفت: همه ساله با گلایه کشاورزان رو به رو هستیم که یک سال با مازاد تولید سیب زمینی، گوجه و پیاز و کاهش درآمد صیفی کاران مواجهیم و سال بعد با کمبود و گرانی این کالاها در بازار و گلایه مصرف کنندگان مواجه هستیم.

عدم تناسب در تولید برخی محصولات باید مدیریت شود

وی دلیل این نامتناسب بودن توزیع محصولات کشاورزی و تفاوت قیمت در تولید و عرضه را فقدان سیستم جامع اطلاعاتی در بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: این سیستم شامل اطلاعات حاکمیتی نظیر سطح زیر کشت، میزان اراضی کشاورزی، کاداستر بخش کشاورزی، هواشناسی کشاورزی و ده‌ها اطلاعات دیگر است که باید در اختیار بهره برداران و مدیران بخش قرار بگیرد.

خاوازی افزود: این سیستم زمینه‌ای برای تدوین سند آمایش سرزمینی است که الگوی کشت بر اساس این سند تدوین، طراحی و اجرا می‌شود.

خودکفایی در گندم و شکر و خوداتکایی در برنج و دانه‌های روغنی را پیگیری خواهیم کرد

خاوازی با بیان اینکه به اعتقاد من وزارت جهاد کشاورزی مأموریت اصلی شامل امنیت غذایی، حمایت از منابع غذایی و حفظ و صیانت از منابع پایه، اظهار داشت: ارتقای محصولات راهبردی در اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه و برنامه‌های اقتصادی مقاومتی به خوبی تبیین شده است که این موارد در برنامه تقدیمی ذکر شد. در اجرای تکالیف ماده ۳۱ برنامه ششم، خودکفایی گندم و شکر و ارتقای خوداتکایی در برنج و دانه‌های روغنی را دنبال خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: برای جهش تولید در روغن، با ایجاد تنوع در سبد گیاهان روغنی و نفوذ دانش و بهبود مدیریت زنجیره، برنامه‌های جدیدی را اجرا می‌کنیم. همچنین برای تقویت بخش شیلات در جنوب که ظرفیت اشتغالزایی دارد برنامه داریم.

مرغ لاین ایرانی را احیا خواهیم کرد

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عواملی که روی تولید تأثیر می‌گذارد، وجود هسته‌های اولیه است. بخش قابل ملاحظه‌ای از پایداری تولید در گرو هسته‌های اولیه است. در فرصت پیش رو برای تولید بذرهای وارداتی، هیبری، سبزی و صیفی برنامه داریم. همچنین برای توسعه بخش تخم چشم زده قزل آلا، میگوی عاری از بیماری و مرغ لاین ریل گذاری اساسی خواهیم کرد.

خاوازی گفت: با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان تا پایان دولت دوازدهم، تأمین بذر داخلی، بذر سبزی و صیفی را از ۲ درصد به ۲۰ درصد افزایش خواهیم داد. با احیای مرغ لاین طی ۲ سال تأمین جوجه گوشتی از محل تولید داخل صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دومین عامل محدودیت تولید مربوط به نهاده است، افزود: صنعت دام و طیور از نظر خوراک وابستگی شدید به نهاده دارد. تأمین حداکثری بر اساس ظرفیت‌های داخل با تمرکز بر علوفه‌های کم آب بر با تنوع منابع جایگزین و فرمولاسیون خوراک دام را اجرا خواهیم کرد. برای بخش کود هم در نظر داریم که نظام تأمین و توزیع این حوزه را با همکاری بخش غیردولتی بهبود بخشیم. با اجرای برنامه تا پایان دولت میزان خوداتکایی کودهای بذری و … از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

خاوازی با اشاره به اینکه در همه کشورها بخش کشاورزی با حمایت دولت‌ها سرپا است و روز به روز تقویت می‌شود، گفت: آزادترین اقتصادهای دنیا نیز موضوع امنیت غذایی را به نوسانات بازاری مرتبط نمی‌دانند. باید به صورت هدفمند و دقیق در طول زنجیره ارزش از بخش کشاورزی حمایت کنیم. تأمین مالی و افزایش سرمایه گذاری قیمت‌های تضمینی و عادلانه برای کشاورزی را با هر نوع پیگیری دنبال خواهیم کرد تا حق کشاورزان در قیمت‌های تضمینی را بگیریم.

پوشش بیمه کشاورزی را افزایش خواهیم داد

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های بورس، اصلاح بیمه کشاورزی از مدیریت مالی به مدیریت ریسک، افزایش پوشش بیمه گری کشاورزی به ویژه در مسائلی همچون سیل، تسهیل در پرداخت اعتبارات بانک کشاورزی، برقراری خطوط ویژه اعتباری، نوآوری در خدمات مالی با حضور استارتاپ های جوان و تعامل بیشتر نهادهای مالی وابسته به کشاورزی در دستور کار خواهد بود. همچنین پیگیری توسعه صادرات از طریق شناسایی بازارهای مطمئن و پایدار و موافقت نامه موقت با اتحادیه اوراسیا را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های مغفول مانده نیز بهره خواهیم برد، گفت: ۶ میلیون هکتار دیم زار در کشور داریم که با اصلاح و تنوع ارقام و بهبود مدیریت و کشت تولید را بالا خواهیم برد. برای به کارگیری ظرفیت‌های تولید بخش شمال و شمال غرب، سواحل مکران و کل سواحل ریل گذاری خوبی می‌شود تا سالیان آتی به ظرفیت تولید اضافه شوند.

خاوازی با اشاره به اینکه برای سلامت غذا، باقی مانده سموم و آلاینده‌ها را با حساسیت بیشتری پی گیری خواهیم کرد، افزود: اجرایی کردن نظام محصول گواهی شده، بهبود محتوای محصولات غذایی، پایش سلامت غذا و ارتقای نهاده‌های زیستی در آفت کش‌ها را دنبال خواهیم کرد و گزارش ادواری را به مجلس ارائه می‌کنیم.

وی اظهار داشت: برای دسترسی آسان آحاد جامعه به غذا، تلاش می‌کنیم. با توجه به اینکه اختلاف قابل توجه قیمت محصول در بخش تولید با بخش فروش یکی از موانع دسترسی آسان آحاد جامعه به غذا است از این رو با اصلاح نظام بازار و صنعت کشاورزی با همکاری با بخش خصوصی و استارتاپ های جوان کار را جلو خواهیم برد. با استفاده از همه ابزارها و زیرساخت‌های در اختیار و اصلاح رویکردها سازمان‌ها همچون سازمان تعاونی روستایی، کارها را با شتاب بیشتری جلو می‌بریم.

خاوازی با بیان اینکه حمایت از فعالان بخش کشاورزی در دستور کار خواهد بود، افزود: حداقل بیشتر از ۴ میلیون بهره بردار و تلاشگر عرصه کشاورزی داریم و در کنار آنها هزاران کارشناس و اندیشمند فعال هستند از این رو برای افزایش مهارت‌های شغلی فعالان، تلاش خواهیم کرد. ارتقا و توانمندسازی با مشارکت جامعه ۱۰ میلیون نفری زنان روستا و عشایر و تقویت نقش جامعه عشایری و مشکلات و تأمین نهاده‌های مورد نیاز در دستور کار خواهد بود.

وابستگی سیاسی به هیچ جناحی ندارم/ ‏مدیران جوان را به کار خواهم گرفت

کاظم خاوازی در ادامه دفاع از برنامه‌های خود به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنامه‌های ارزشمندی همچون توسعه کشت گلخانه‌ای و روش‌های نوین آبیاری در برنامه دارم، گفت: در این راستا برنامه‌های مهمی چون ادامه اجرای طرح ۹۵۰ هزار هکتاری ولایت در اراضی خوزستان، طرح ۴۶ هزار مترمکعبی انتقال آب به سیستان و بلوچستان، زهکشی اراضی شمال غرب کشور و … را در دستور کار داریم که اجرای آنها نیازمند توجه ویژه دولت و مجلس است.

وی افزود: آنچه مهم است این است که همزمان با توسعه سخت افزاری بخش کشاورزی، توسعه مباحث نرم افزاری این بخش مانند اقتصاد کشاورزی، آموزش و ترویج دانش نوین کشاورزی برای کشاورزان و فعالان این بخش تقویت شود.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، منابع خاک کشور را محدود و تنها معادل ۱۰ درصد سرزمین دانست و گفت: برنامه ما در وزارت جهاد کشاورزی اولاً حفظ منابع خاک و ثانیاً افزایش بهره وری از منابع موجود است. در همین راستا قانون حفاظت از منابع خاک که در مجلس دهم به تصویب رسید، اقدام خوبی بود.

خاوازی برنامه خود در بخش جنگل را ادامه اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال دانست و تصریح کرد: جنگل کاری با روش‌های نوین نیز از دیگر موضوعات مهمی است که در دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره توجه به حوزه دام اظهار داشت: در این حوزه یک میلیون بهره بردار داریم که با توجه به محدودیت مراتع با چالش‌هایی همچون کاهش تعداد دام‌ها و همچنین درآمد دامداران روبرو هستیم که برای جبران این کمبودها به سراغ روش‌های دیگر مانند توسعه پرورش زنبور عسل خواهیم رفت.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی این وزارتخانه را یکی از مهمترین دستگاه‌های دولتی دانست که نیازمند مدیریت جهادی است و گفت: اعتقاد قلبی من این است که جهاد کشاورزی، وزارت غیر سیاسی است که باید در خدمت کشاورزان و روستاییان باشد.

وی تأکید کرد: من هیچ وابستگی سیاسی به هیچ جناحی ندارم و از همه ظرفیت‌ها بهره می برم. در انتخاب همکاران خود نیز از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از مدیران جوان بهره خواهم برد. همچنین زمینه برای فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان در وزارت جهاد کشاورزی هموار است.

خاوازی تصریح کرد: برای دوره پساکرونا نیز که همه کشورها با کاهش تولید محصولات کشاورزی مواجه هستند، برنامه ویژه ای دارم.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته پس از اینکه محمود حجتی، وزیر وقت کشاورزی از سمت خود استعفا داد، رئیس جمهور ۵ اسفندماه کاظم خاوازی را که معاون وزیر و رئیس وقت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بود را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی کرد.

 

انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
2
12
جای تعجب نیست!باور کنید هیچ کدام ازین وزیران کشاورزی نمیدونند دامپزشکی چیست چه برسه به اینکه براش برنامه تعریف کنند!!
کارمند
|
Turkiye
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
2
4
دامپزشکان با درآمد ماهانه 20 الی 30 میلیون نیاز به حمایت ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
جاااااااااان ؟؟؟؟؟؟
20 تا 30 میلیون ؟؟
شما کارمند دامپزشکی ایران هستید یا فرانسه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
ریالشو بزار مردم فکر بد میکنن
دامپزشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
۲۰ یا ۳۰میلیون مال یک روز درآمد ماست عزیز بی احترامی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
دوست عزیز ما هم حقوق بالای 40 تومن داریم
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
درآمد دامپزشکی در هیچ یک از رشته های هم رده وجود نداره درصد کمی از دامپزشکان تن به حقوق کم برای مسئول فنی شدن میدن اونایی که کلینیک دارند کف درآمد بالای 30 میلیون هست
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
2
دست اندکاران محترم، این رو میدونستید و مصاحبه ............ و ............ رو منتشر کردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
5
وزارت کشاورزی چه ربطی به طب دارد؟؟؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
مگه ما جز جماعت طب هستیم؟ اصلا مگه ما جز مردم ایرانیم؟ مگه مشکلات ما مهمه برای کسی؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
حقوق دامپزشک سازمان دامپزشکی در سال ۹۸ چقدر است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
2
اینکه وزیر جهاد شناختی از دامپزشکی نداشته باشه طبیعیه ولی اینکه هیچ کدوم از نماینده ها هم از اون برای دامپزشکی سوال نکردن و برنامه نخواستن مشخص میکنه جایگاه دامپزشکی کجاست
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
1
خیلی جالب بود این همه حمایت سازمان دامپزشکی از دکتر خاوای پس برای چی بود در معرفی برنامه های وزیر حتی یک بار هم اسم دامپزشکی نیامده است
خیلی جای تعجب و شگفتی داره
Oo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
1
3
به همین دلیله که میگیم دامپزشکی باید از مجموعه جهاد جدا بشه.اصلا جهاد کشاورزی چشم دیدن دامپزشکی را نداره. مدیران دامپزشکی هم .............به همین دلیله قانون تسری را اجرا نمیکنن....
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
2
0
یکسال بیشتر وزیر نیست، برنامه هم داشته باشه نمیرسه اجراش کنه. زیاد جدی نگیرید.انشالله دولت بعدی فرد با برنامه و عمل گرا وزیر بشه
تولید کننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
5
1
با سلام ..به عنوان یک تولید کننده کمی انتقاد از جامعه دامپزشکی میکنم چون 25 سال هست با این قشر به صورت مستقیم و غیر مستقیم سر و کار دارم
1-وقتی یک دامپزشک کنکور میده دقیقا چه رشته ای رو انتخاب اول خودش قرار میده...تجربه بنده در صحبت خودمانی با این بندگان خدا بیانگر این موضوع پنهان در فکر این افراد هست که اکثر این عزیزان...دقت کنید اکثرا نه همه!! دنبال رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی بودن ولی متاسفانه نتونستن قبول بشن..بنابر این این سرکوب ذهنی باعث شده اکثر این دوستان در شغل خودشون یا از این ور بوم بیوفتن و برای خودشون و تولید کننده حسابی ادای دکتر بودن در بیارن یا از اونور بوم می افتن و کلا تبدیل میشن به یک قشر منفعل که عملا کار آیی مفیدی برای این مملکت ندارن ..
2-به عنوان تولید کننده همواره برام سوال بوده که این دوستان در سیستم دولتی چرا سالهاست هزینه دولت رو میگیرن و به عنوان ناظر بهداشتی میرن برزیل و کشورهای مشابه ...و اونجا دقیقا چه کاری انجام میدن؟ به خاطرات اکثر این دوستان که رجوع کنید یا صحبت از گشت و گزار و جنگل هست یا از امکانات و خورد و خوراکیهای موجود در هتل ها ...دریغ از اندکی نکته فنی که بتونن بگن ما به عنوان ایرانی رفتیم برزیل و این کار خارق العاده رو انجام دادیم که خود برزیلیها از انجامش عاجز بودن ...سوال اینه که این قشر چرا بودجه مملکت رو میبرن...چرا این بودجه صرف حمایت از تولید داخل نمیشه ؟!
3-مشکل تکراری بعدی مربوط به سطح سواد بسیار پایین این عزیزان هست که عملا زمانی که از دانشگاه بیرون میان هیچ کمک فکری و فنی و تخصصی به منه تولید کننده با چهار کلاس سواد نمیکنند هرچند خیلی از این عزیزان جای فرزندان من هستن و دل خودم هم براشون میسوزه ولی واقعیت هست ...
4- این عزیزان دقیقا به کجای عرصه خود کفایی کمک کردن؟ برای بنده مثال بزنید خوشحال میشم...حرکتی هم اگر بوده بسیار ضعیف و البته مقطعی بوده
5-وقتی یک مسول محترم فنی غیر از یک سری دستور العمل ساده بهداشتی و یک مهر کردن کار دیگری انجام نمیده بنده با چه دلخوشی به این فرد به عنوان کسی که اومده مجموعه بنده رو حمایت کنه نگاه کنم؟
قطعا این مسایل بازخورد خوبی توی این چند دهه در جهاد کشاورزی نداشته و اون دوستان هم میدانند با چه کسانی طرف هستن بنا بر این کم کم شما عزیزان رو از صحنه حذف میکنند که طبیعیه...
برادرانه میگم تا دیر نشده غرور و ادعا رو کنار بگذارید و به عرصه تولید کمک (عملیاتی و قابل دیدن ) کنید ...سوادتون رو به روز کنید و مورد نیاز تولید کننده ....از دید بالاسر به تولید کننده و به سایر ارگانها نگاه نکنید...شما تافته جدا بافته نیستید...مردم ..مسولین...تولید کنندگان باید عملکرد مفید و موثر از شما ببینند ...
میدونم حرفهام گزنده بود ولی کاملا دوستانه و دلسوزانه هست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
با سلام خدمت این پدر بزرگوارمون که اینجا مهمون ما هستند
خوب ما همگی میدونیم که بسیاری از امثال ایشون همیشه در سایت های دامپزشکی علمی و خبری چرخ میزنند تا بتونند اون سواد چهار کلاسشون رو برسونند به پای یک دکتر دامپزشک که از دانشگاه فارغ التحصیل شده بلکه تا جای ممکن بتونه تو هزینه هاش صرفه جویی کنه خوب طبق شناختی که ما از ایشون و هم مسلکانشون داریم اینها همه طبیعیه چون ما از دلال جماعت چیزی جز این انتظار نداریم ولی اینکه بیان و ادعا بکنن که تولید کننده هستند نه دلال اسم و عنوان خودخوانده ایه که روی خودشون گذاشتن بند به بند گفته ای ایشون رو میریم جلو ببینیم چی گفتن و چی باید بشنون تا هیچ وقت یادشون نره :
1- اول اینکه یه دامپزشک هیچ وقت کنکور نمیده بلکه دانش آموز دبیرستانی هست که کنکور میده پس هر دانش آموزی به فراخور مسلک موجود در خانوادش که با اون بزرگ شده به کنکور و رشته ها نگاه میکنه ، طبیعیه که تو خانواده یه دلال مسلک که هیچ احترامی در جامعه نداره بچه شون رو مجبور میکنن بره برای خانواده یکم احترام جمع کنه بیاد و من به شما حق میدم که فکر کنید بچه هایی که اومدن دامپزشکی شبیه بچه های خودتون هستند ایشالا این کنکور برداشته میشه و اونوقت میفهمید که چه کسایی میان دنبال دامپزشکی و چه کسایی نمیان ، بس که نشستین پشت حجره و هی دلار و اسکناس ماسک و ضدعفونی کننده برای کرونا رو چپوندین تو گاو صندوق هنوز فکر می کنید دهه سی و چهله ، برای فرهنگ دهه سی و چی دکتر همونیه که تو شفاخونه سهمیه تریاک باید بده دستا معتادا و قرص هفت درد بده دست بقیه از علم روز و اینجور چیزا که شما چیزی حالیتون نیست که فکر کنید از اینور میافته یا از اون ور
2- اینکه به عنوان تولید کننده گوشه چشمتون و حسرتتون همیشه روی واردات هست این باز هم نشان از خوی دلال مسلکی تون داره چون شما مال کلمه تولید و خودکفایی نیستید شما فقط به دنبال پول و دلار هستید تا بعد از دوشیدن خون این مردم بردارید خودتون و خانواده هاتون رو ببرید کانادا و امریکا که فکر کنید خوشبخت شدید ولی دقیقا فکر می کنید که خوشبخت شدید شما چیزی جز صندوق پول برای اون کشورها نیستید که پولهاتون رو که ازتون گرفتند و مجبورتون کردن که مثل بقیه کار کنید تازه میفهمید یه من ماست چقدر کره میده هرچند نیازی به توضیح در مورد واردات برای یه تولید کننده نیست ولی محض اطلاعت و برای اینکه تو دوره همی پنجشنبه ها که برای مصرف ماده دودزا دور دوستان جمع میشید یه چیزی برای تعریف داشته باشید باید بگم که اولا دامپزشک دولتی با هزینه دولت نمیره بلکه با هزینه وارد کننده میره و طبق بررسی ها به ازای هر کیلوگرم گوشت وارداتی 8 تومان هزینه برای وارد کننده داره (کفن نپوشی راه بیافتی برای 8 تومن قیام کنی) این نیرو اونجا نیست که روی بازرسی گوشت نظارت کنه بلکه اونجاست تا اون یکی دوستات که چربی رو تو قسمت داخلی بسته بندی میچپونن یا گاو پاراگوئه ای بجای گاو اصیل برزیلی بخواد برای ایران کشتار کنه جلوش رو بگیرن یا اینکه خونگیری لاشه رو کنترل کنه ، آیتم های کنترل کیفی رو که به دستور وارد کننده کشتارگاه برزیلی ازش صرفنظر میکنه رو اعمال کنه ، ما که به گزارشهای محرمانه دسترسی نداریم ولی اونایی که دسترسی دارن بگو یه چندتا از گزارشهای دامپزشکا رو بهت بدن بخونی تا آروم بشی ائنایی هم که برات از گشت و گذار و جنگل حرف زدن نمایندگان بادی بیلدینگ کار مقیم برزیل وارد کننده هستن که کارهای خودشون رو منتسب کردن به دامپزشکا تا شما رو به خلسه ببرن وگرنه دامپزشک از ساعت 4 صبح تا 7 بعد از ظهر از دمای مثبت 40 تا منفی 30 داره کشتار و بسته بندی و بارگیری رو نظارت میکنه ، از طرفی بودجه و بیت المال کم از تولید کننده حمایت نکرده که بخواد بیشترش کنه ولی تو دنبال درآمد دلاری هستی که باید گفت متاسفانه نمیشه حاجی جون
3- دامپزشکا بعد از فارغ التحصیلی به دو دسته تقسیم میشن یه دسته میرن مسئول فنی میشن که در اصل و طبق قانون ناظری هست که از طرف دولت برای نظارت بر کارهای خلاف شما به کار گمارده شده و اصولا وظیفه اش بالا بردن سطح فکر شما (که وقتی تو 50 سال بالا نرفته الان هم نخواهد رفت) و سطح سوادتون نیست و دانش پایه ای که داره کفایت لازم برای نظارت بر کارهای شما رو داره و باید مژده بهت بدم که کارهاشون داره پیچیده تر میشه چون بخش دولتی ازشون میخواد و دسته دوم دامپزشکانی هستند که لاین خاصی رو انتخاب کردن و توش تبحر پیدا کردن و اگر تو تصور میکنی که با چندرغاز دو میلیون و سه میلیون میتونی یه همچین دامپزشکی داشته باشی باید ازت خواهش کنم که دزت رو بیاری پایین چون چنین چیزی رو به عمرت نخواهی دید ، در اصل باید بهت بگم که هرچقدر پول بدی آش میخوری تو که باید این منطق رو خوب بلد باشی ؟؟؟؟
4- این عزیزان دسته بندی بالا قرار نیست شغل اصلیشون کمک به خودکفایی باشه وظیفه اینها صیانت از بهداشت جامعه و مردم و محصولات خام دامی هست که جزو حقوق اولیه مردم است و شما چه به عنوان دلال و چه به عنوان تولید کننده صوری یا حتی تولید کننده واقعی حقی برای تعیین تکلیف بهداشت مردم ندارید و مقوله بهداشت حق مردم است در برابر متخلفین ، دزدان و تبهکاران نظام سلامت که باید به هر قیمتی آنها را رسوا کرد تولیدی که بهداشتی نباشد حتی اگر خودکفا هم شود به درد لای جرز میخورد پدر جان دوره ناصرالدین شاه گذشت که مردم گرسنه بودند و تحصیل نکرده
5- دستورالعمل بهداشتی و مهر اون دامپزشک از نظر شما یک کار ساده است و در سایر کشورها همین کار به ظاهر ساده از نظر شما ارج و قرب بالایی دارد به نحوی که وقتی دزد بهداشت یک جامعه فقط یک بار توسط دامپزشک سو شود دیگر چاره ای جز رفتن از آن کشور ندارد شما خودت را نگاه نکن که پالم و وایتکس و آفلاتوکسین را میبندی به شکم این مردم و هنوز با تو کاری ندارند تلویزیون که نگاه میکنی دیدی یکی از همین دامپزشکا فقط یک کلام راجع به آفلاتوکسین گفت چه بلایی سرتان آمد پس بهتر است خاموش باشی و سخن گزافه نگی که حرف برای گفتن بسیار است و شب دراز ...
6- بله ما هم میدانیم که مدتهاست که وزارت خانه در سیطره تعدادی از دلال مسلک هایی چون شما بوده است ولی مسلم بدانید که دوره خاوازی چنین نخواهد بود و خود دکتر خاوازی هم میدانند که مردم بیدار شده اند و آگاه م مسلم بدانید که بهداشت مردم را فدای مصلحت ........ امثال شما نخواهد کرد شما شاید بتوانید حنجره ای که حق را میگوید ببرید ولی مطمئن باشید که فریادی که در زمان بریده شدن از حنجره خارج میشود تبدیل به کابوس شبانه روزی شما خواهد شد و روزی هزار بار آرزوی برگشتن به وضعیت سابق را خواهید کرد چنانکه تا اینجا هم به زور مجبورتان کردیم تا بهداشت که حق و حقوق مردم و تکلیف شده بر شماست را به اکراه قبول کنید و سر زیر آن خم کنید
7- بار دیگر آویزه گوشتان کنید که دامپزشکان کار اصلیشان کمک به تولید صوری و ظاهرسازانه تو و امثال تو نیست هرچند برای این کار دامپزشکانی در سطح حرفه هستاند که میتوانی بروی و از آنها در این خصوص استمداد بطلبی که بدیهی است حق و حقوقشان را هم باید بپردازی حاجی جان
8- نوبت به حرفهای گزنده ما هم میرسه ولی ما عادت داریم عمل میکنیم چرا که اگر به تو امثال تو بود هنوز داخل بشکه های آبی داشتین مرغ کشتار میکردین و چندتا کارگر داشتید که پر میکندن و تو جعبه چوبی به مردم مرغ میفروختین
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
اداره شما رو پرو کرده که به این راحتی به این رشته توهین می کنید روزی خواهد رسید که ورق برخواهد گشت عزیز دل
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
عجب جوابي داده اين دامپزشك به اين پدر بزرگ دلال راست ميگه دوره ناصرالدين شاه كه مردم گرسنه بودن و هر آشغالي رو به اسم توليد مثل شعبون استخوني جلوشون ميذاشتي ميخوردن گذشته الان مردم پولي كه ميدن بابت همه چي اول كنترل ميكنن كه سالم و بهداشتي باشه و تازه اكر هم اتفاقي بيافته براشون هم پولي كه خرج كردن و هم پول دوا دكتر و ديه رو از حلقومتون ميكشن بيرون پس بايد بدونيد كه با مردم جديدي سر و كار داريد
تولید کننده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
پسرای خوبم سلام...جواب های شتابزده و هاکی از بی تجربگیتون رو خوندم .بنده سالهای منم منم کردن رو بیرون از ایران بودم و یاد گرفتم تحصیلات باید انسان رو با ادب کنه و انساننن...اینکه بنده فوق لیسانس و دکتری رو بیرون از ایران گرفتم به من یاد داده به خودم و همه بگم 4 کلاس سواد دارم ولی میدونم برای دوستانی مثل شما باعث سو تفاهم میشه ...و اینکه شما به عنوان یه ادم تحصیل کرده انقدر زود از کوره در نرید و ندانسته به بقیه تهمت نزنید...چرا فکر میکنید بنده دلال هستم؟ و چرا فکر میکنید از شرایط کنکور چیزی رو نمیدانم که چندین سال امثال شما در ایام کنکور از طریق خانواده محترمتون می امدید با من مشاوره انتخاب رشته کنید...و چرا فکر میکنید بنده دلال هستم؟ و ایا شما در فرهنگی بزرگ شدید که دلالی رو بد میدونید اما از همان دلال ها حقوق میگیرید؟ جالبه...و اینکه کسی رک و روراست انتقاد کنه از نظر شما معتاد هست ؟ پسر خوبم من در 25 سال 2 تا مسول فنی معتاد داشتم ...و پسرم کجای صحبتهای بنده به حمایت از واردات اشاره شده.؟فرمودین هزینه برزیل رفتن را دولت نمیده و دلال ها میدن...شما خودت حاظری از دلالی که اینهمه بدش رو میگی پول بگیری و بری برزیل مثل بقیه(میشه حکایت من نبودم و دستم بود)و ضمنا کی به اون دلال اجازه واردات داده؟
بله زمانه به قول شما ناصر الدین شاه نیست اما بنده همون زمان ناصر الدین شاه بیرون از ایران تحصیل کردم و افتادگی و رک بودن رو یاد گرفتم...شما ندانسته قضاوت میکنید پسرم ...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
نکته اول اینکه من پسر نیستم و محض اطلاعتون اینکه خیلی وقته که تو ایران دخترا هم دامپزشک میشن و اتفاقا دامپزشکان خوبی هم هستن ، بگذریم از اشتباهات املایی که حاکی رو هاکی مینویسه که خوب از مشخصه های زندگی تو کانادا هست ولی خوب متاسفانه ما تو ایران نداشتیم که بخواهیم املاش رو هم یاد بگیریم و اینا مخصوص شماست که با پولای این مملکت رفتید ینگه دنیار رو آباد کردید و دوباره تشریف آوردید ، ما متوجه اصطلاح چهار کلاس سواد شما شدیم ولی از نظر ما هر کسی باید در حیطه سواد خودش صحبت کنه و کسی که دامپزشک نیست فرقی با همون چهار کلاس سواد نداره و چه بسا اون چهار کلاس سواد دار ماخوذ به حیا باشه و سعی نکنه تجربات خودش رو جای علم جا بزنه که میشه آخر و عاقبت تبریزیان که روغن بنفشه برای کرونا تجویز میکنه
چطوره که شما با اینهمه ادعای تحصیل در خارج از کشور به خودتون اجازه میدید دامپزشکی رو که از یه مرکز دانشگاهی فارغ التحصیل شده رو بیسواد و فاقد ارزش معرفی کنی ولی کسی حق نداره شما و امثال شما رو دلال معرفی کنه من یکبار دیگه شما رو دلال معرفی می کنم چرا که دارید با بهداشت و سلامتی این مردم برای پر کردن جیب های خودتون و تامین هزینه های سرسام آور خانواده هاتون تو سرزمین هاکی دلالی میکنید
بله دلالی بد است هر شغل شومی که جنبه دلالی داشته باشد بد است خریدن از این دست و فروختن از آن دست بدون کار کردن بد است ، حذف قوانین بهداشتی حداقلی که بهداشت مردم فقیر این کشور را در این منطقه بحران زده تامین میکند بد است ، دزدیدن مولفه های بهداشتی به اسم ممانعت از تولید نه تنها بد است و زشت هم هست ببینم شما شرایط کرونا را در این کشور نمی بینید ، مگر کرونا یک بیماری مشترک نیست ، حاصل تلاشهای شما و امثال شما در این کشور باعث شده که موسسه رازی که در منطقه خاور میانه پیشکسوتی بود و در جایی که هیچ کدام از کشورهای منطقه نمیدانستند واکسن چیست واکسن میساخت اکنون به این روز سیاه نشسته است همانجایی که وزیر محبوب شما دلالهای عزیز بلند بلند داد میزد : الیوم هر گونه تولید واکسن در موسسه رازی حرام است !!! یادتان که نرفته ؟؟ تو گویی موسسه رازی در حال تولید تریاک و ماده مخدر است و تمام دانشمندان آن را پخش و پلا نمود چه اگر محکمه ای بود باعث و بانی این خیانت بزرگ به ایران و ایرانی را باید تا پای چوبه دار می بردند ، همانها که مصوب کردند در شرایطی که بازرگانی ایران امکان عودت دادن گوشت خریداری شده و ذرت فاسد خریداری شده را ندارد واردات بدون نظارت را برای کشور به ارمغان آوردند چرا که همین دلال مسلکان میخواستند کهه بدور از هر چشمی هر غلطی که خواستند بکنند و تازه انحصارش هم دست 5 نفر باشد نه بیشتر ذرت ها که یادتان نرفته ؟؟ بزودی نوعی گوشتی آن را هم خواهید دید
میگویم همه چیز را خودخواهانه و برعکس میبینید بخاطر همین است که فکر میکنید دلال به دامپزشک پول میدهد ؟؟ خیر قربان خیر دلال پیشکسوت من ! خیر پدر من شما دلال ها از دولت ارز 4200 تومانی تحویل میگیرید و حتی برای نظارت دامپزشک هم به دلار 4200 تومانی پول از دولت دریافت میکنید و بعد با مصوبه دکتر دامپزشک سه نفر دیگر را هم به عنوان نماینده شرکت راهی برزیل می کنید پس در واقع شما هستید که از قبل دامپزشک به نان و نوایی میرسید و پولتان به همراه سودش را دولا و پهنا .......... دولت ........ کرده اید و به این هم بسنده نمی کنید و گاو غیر برزیلی تا تکه های درشت چربی و گوشت قلوه گاه را به این مردم فقیر می چپانید اگر خواستید بگویید بیشتر برایتان بنویسم از تخلفهایی که هر روزه در اقصی نقاط دنیا مرتکب میشوید پرونده شما و همکارانتان همین جا زیر بغل ماست و اگر ما ماخوذ به حیا هستیم و چیزی نمی گوییم قرار بر این نیست که شما تصور کنید نمی فهمیم
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
با سلام و درود بر همه همکاران و مدافعان سلامت غذایی کشور. ما که خودمون میدونم چقدر سواد داریم و چقدر تجربه و چقدر تا حالا کار کردیم برای رضای خدا و چقدر دل سوزوندیم و چقدر درگیر شدیم با بعضی از این به اصطلاح تولید کننده ها تا نگذاریم حق مصرف کننده را ضایع کنن.ما که پسر های شما نیستیم و شما هم پدر ما نیستی که مدام تکرار میکنی فرزندان. در ضمن شما لطفا در حوزه ای که تخصص ندارید اظهار نظر نفرمائید.اگر شما دو تا مسئول فنی معتاد میشناسی وظیفه داری که کمکشون کنی ترک کنن نه اینکه اعتیاد را به مجموعه دامپزشکی کشور نسبت بدی.خداوند ان شاالله به شما .......... برخورد و نحوه صحیح صحبت با طرف مقابل را بدهد. ......................
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
یاد مهندس موافق قدیری افتادم که جواب دادن به چنین افرادی صحیح است.
Dr.k
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
چرا ما انقدر ضعیف شدیم ؟ سازمان ما ضعیفه یا خودمون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
عدم اتحاد در رشته و وجود دکتر های راضی به گنجشک روزی بودن
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
2
دامپزشکی باید در بحث اموزش و سازمان به وزارت بهداشت و درمان منتقل شود والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
به شدت موافقم ...افرین افرین
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
1
باسلام. جناب دکتر دربالا مشروحا وبااستدلال پاسخ به اصطلاح تولیدکننده ۲۵ساله رابیان فرمودند.یکی دونکته بخاطرم رسید که خالی ازلطف نیست؛موقعی که درمانگاه داشتم حدود۲۵ واحد مرغداری۱۰الی۳۰هزار قطعه ایی درخصوص درمان واکسیناسیون وجیره را تحت پوشش داشتم روزی یکی از این مرغدارها که چندسال پیش جوشکار بودوبه کارمرغداری روی آورده بود وتحصیلات سیکل داشت مثل همین به اصطلاح تولید کننده ۲۵ساله به من گفت که من از دکترا بیشتر میدونم ودکترای دامپزشک به ادعای همین به اصطلاح تولید کننده۲۵ ساله ادای دکترا رادرمیارن. ایشان رابایک استدلال ساده برای همیشه قانع وبقول خودشان ساکت کردم اینکه من درهردوره برای۳۰۰۰۰۰قطعه رامدیریت درمانی وپیشگیری انجام میدهم معادل شش سال تجربه کاری یک مرغداری است واین ماسوای تحصیلات ومطالعات روزانه ‌وتجربیات سالهای گذشته ماست. غیرازاینکه بسیاردوست دارند تا آخر ازدارواستفاده کنند.
درخصوص قدرناشناسی ایشان ازدامپزشکان ناظر فقط به یک مورد بسنده میکنم که یک روز کل محموله گاو دریکی از کشتارگاه ها برزیل فقط بخاطر عدم رعایت فاصله آخرین واکسیناسیون بروسلوز با کشتار ،کشتارشان کنسل شدومعنی این نظارت یعنی تضمین کیفیت وبهداشت فرآوره ارسالی به ایران ،که احتمالا برای این به اصطلاح تولید کننده ۲۵ ساله معنای خاصی نداشته باشد وفقط به تناژ وقیمت ومیزان سود دلاری اهمیت بیشتری دهند. واگر‌ناظرنبود سرنوشت آنها چندان مشخص نبود.
پاسخ ها
دامپزشک /مرغدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دوست خوبم به نظر بنده نقدی که این دوست تولید کننده کردن کاملا به جاست..دست از این غرورمون باید برداریم..ایشون در جواب توضیح دادن که سالها قبل تر از ماها بیرون از ایران دکتری گرفتن و از لحن بیانشون پیداشت نیازی به دروغ گفتن ندارن و فقط از روی تجربه همراه با تحصیلات مارو نقد کردن...در هر قشری خوب و بد وجود داره چرا ما انقدر متعصب شدیم اخه؟کوچکترین انتقادی رو با تهمت بیسوادی و اعتیاد؟!به اون بنده خدا تو سایت خودمون جواب دادیم؟!یا شما میفرمایید یک نفر که قبلا جوش کار بوده تا 4 روز پیش اومده و یک حرفی زده...اولا مگه جوشکاری بده؟!دوما ایشون (عقل معاش) در زمینه مرغداری داشته که خیلی از ماها تو دانشگاه یاد نگرفتیم و خودش یک علمه ...لزوما هر تولید کننده ای بیسواد و معتاد و دغل باز و حرام خوار نیست ..من به شخصه از ایشون(تولید کننده تحصیل کرده 25 ساله) عذر خواهی میکنم چون شان ما افتادگی و انسانیته و بعد تحصیلات ...نه تهمت و توهین ..باید یاد بگیریم انتقاد پذیر باشیم و سریع شلوغش نکنیم و بهمون بر نخوره...و صحبتی که شما و اون تولید کننده درباره مسایل برزیل و لزوم وجود ناظر در برزیل کردید بله سوال شده برای خیلی از مردم ...چرا اصلا باید گوشت از کشوری بیاد که قوانین بهداشتیش ضعیفه و ما مجبوریم همیشه ناظر اونجا داشته باشیم؟ ! کار از بیخ ایراد داره که مردم اینجور کنجکاو میشن و البته حقشونم هست سوال کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دوست عزیز وقتی ما نه تولید کننده رو قبول داریم و نه جهاد و نه هیچ کس دیگر رو خوب طبیعیه که هیچ کس هم مارو قبول نداشته باشه..
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بله حق با شماست ما فقط بهداشت و علم را قبول داریم دلالی و تقلب و از مردم دزدیدن و در حقشون اجحاف کردن رو قبول نداریم

این بهداشت بدجوری یقه تون رو چسبیده اگه دامپزشکی نباشه همون ........ی رو می کنید که خیلی از نون به نرخ روز خورها میکنن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
گوشت از کشوری نمیاد که قوانین بهداشتییش ضعیفه برزیل به کل دنیا گوشت صادر میکنه حتی امریکا پس تفاوت گوشتی که به ایران میفرسته با آمریکا چیه؟؟ آباریکلا وارد کننده و دلالش فرق داره
دلال ایرانی هر اجحافی رو که فکرش رو بکنید در حق مردم کشورش مرتکب میشه چون مثل خیلی از مسئولینش تو ایران زندگی نمی کنن نه خودشون و نه خانوادشون پس گاو مسن ، گاو بیمار پاراگوئه ای و غیر برزیلی ، تکه های بزرگ چربی داخل بسته بندی گوشت جوری که از بیرون معلوم نباشه و این اواخر طبق دستور وزیر سابق جهاد محمودخان حجتی خرده گوشت رو هم میریختن داخل بسته بندی که بیاد ایران اینها همه بجز دامهای بیمار و انگلی بود

حالا تفاوت رو فهمیدید کجاست تو کشور مبدا نیست تو وارد کننده کلاهبرداره حالا دیگه براتون از کشتارگاهچی و بسته بندی که گوشت یخی تاریخ مصرف گذشته دیفراست میکنه رنگ میزنه و به اسم گوشت گرم میده بازار نمیگم که اگه ادامه بدم شرمنده میشید
دامپزشک
|
Poland
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
با سلام
این تولید کننده محترم میشه بفرمان دقیقا چی تولید میکنن و تحصیلات ایشون چیه چون اینجوری آدم راحتتر قضاوت می‌کنه و حرف میزنه
کلی گویی و تناقض در حرفها کاملآ مشهوده و گرچه در صحبتهای خودشون رو آرام نشون داده و از موضع پند و نصیحت اومده و سعی بر رعایت ادب ظاهری کرده لکن .......... و ........ در صحبتها مشخصه ....
البته جناب تولید کننده محترم هرکسی که دامپزشکی خونده لزوما آقا نیست و ممکنه یه خانم باشه ...که شما پسرم خطابش کردین دکتررررر جان!
تا یادم نرفته حاضر رو هم با ض می‌نویسن نه با ظ!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
1
0
اقا دست از این به اصطلاح به اصطلاح گفتن بردارید اینجوریه که با این برخورد ها فعلا ما رو به اصطلاح دکتر هم نمیدونن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
شما اصولا دامپزشک نیستید پس نگران ما نباشید به کار خودتان برسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
به نظر من شما هم دکتر نیستی با این منطق ضعیفت...نهایتا یه ....هستی
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
فعلا که خوب شده برای تولید کننده داخلی با ارز ۴۲۰۰ نهاده میگیره به قیمت ارز ۱۶۰۰۰تومن محصولات شو میفروشه. وقتی به سرمایه باد آوردش نگاه میکنه و وقتی به حقوق
ناچیز کارمند دامپزشکی نگاه میکنه معلومه به خودش اجازه بده اینجوری صحبت کنه و مجموعه دامپزشکی کشور را به سخره بگیره. آیا جرات داره با یکی از مجموعه های صنفی کشور که نماینده دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی اینگونه با توهین و تمسخر صحبت کنه.به نظر من موضوع باید از طریق حراست سازمان پیگیری شه تا هر شخصی به خودش اجازه نده به نظام مقدس و کارکنان شریف و زحمتکش توهین کنه...بنده خودم پیگیر هستم واز مراجع ذیصلاح قضیه را دنبال میکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دکتر جان یکم ارومتر...ایشون نه توهین کرد و نه تمسخر..دیدگاهش رو با فن بیان خودش گفت شماها هم دیدگاهتون رو با فن بیان خودتون گفتید ..چهار نفر غریبه تو این سایت میان این رفتار شما رو ببینن که هرکی یه چیزی گفت برید پیگیر بشید که نمیشه تودید مردم بازخورد منفی داره ما باید اماده همه جور انتقادی باشیم با هر ادبیاتی..صعه صدر...قطعا شما پخته تر ازین حرفها هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
بخدا خسته شدیم از این بحث های بی نتیجه...اقا هرکی هر چی میگه بگه...حق و حقوق ما چی میشه؟ جایگاهمون دوستان؟ راهکار بدین کاری به مردم نداشته باشین...به هم کمک فکری کنیم از این وضع در بیایم چه کار دارید مردم چه میگن...ما فضا نورد هم باشیم بالاخره مردم مارو نقد میکنن...راهکار بدید ...نمیشه که همه رو فقط محکوم کرد و کوبوند...اخرش که چی؟ راهکار اقا راهکار برای خودمون بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
چه وضعیه کلا همه نشستن به هم توهین میکنن...تازه دامپزشک شدم ولی دیگه وارد این صفحه نمیشم...یکی اومد یه نقد گذاشت که دامپزشک هم نیست ولی حقشه نقد کنه تو مجازی........همه افتادین به جون خودتون و اون بنده خدا...زشته واقعا و نا امید کننده...حالا بیاید به منم توهین کنید که تو تازه واردی و هیچی حالیت نیس...خیلی قشنگ انتقاد پذیری رو ازتون یاد گرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
همه ما ميدونيم ايشون كي هستن و كارشون چيه از قضا تو برخوردهي حضوري خيلي هم ماخوذ به حيا و مباطي اداب هستن ولي اصل داستان چيز ديگه ايه نقد رو با نقد جواب ميدن و توهين رو با توهين
اينجا جنگله نخوري خورده ميشي امريكا و اروپا و ايران هم نداره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
اقا تکلیف زنبور دار چی میشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
اینهمه تعریف کردن از وزیر جدید .....................
اخرش هیچی گیر دامپزشکی نیومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
1
اقای محترم تولید کننده:
سلام محض اطلاعتون همه دامپزشکان بعد از ورود به کشور و قبل رسیدن به خانه ، فرم گزارش کار و مسایل و مشکلات برزیل و سایر کشورها را پر میکنند و تحویل مقامات قرنطینه دامپزشکی میدهند. کاش یکبار مدیرکل قرنطنیه یکی از این مشکلات بهداشتی در سایر کشورها را می خواند.کاش وامدار امثال شما نبود و مشکلات را برملا میکرد. دامپزشکان اگر تصاویر گشت و گذار میگذارند بدان ۳ ماه در خانه هایی که امنیت ندارند غذاهایی که معلوم نیست سالم هستند یا نه.با خطرات محتلف بی مهری های مختلف دست و پنجه نرم میکنند.انتظار نداشته باش یه روز تعطیل مثل یکشنبه هم اسیر و دربند امثال شما در خانه یا هتل بمانند.مطمئن باش تصاویری که شما ازش یاد میکنی در عمل نیست .مثل عکسهای یادگاری ما با سردر ورودی هتل های ۵ ستاره تهرانه که توش نمیریم.اگر راست میگویی دلال نیستی از همان مدیران سازمان بخواه گزارش عملکرد دامپزشکان اعزامی رو منتشر کنند.
پاسخ ها
تولید کننده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
سلام دوست خوبم..میتونم بگم بهترین و منطقی ترین جواب رو از شما گرفتم ...اگر سو برداشتی از حرفهام شده از پسر ها و دختر های عزیزم صمیمانه عذر خواهی میکنم...قطعا برای همه سوالاتی درباره هر رشته ای مطرح میشه که بهتره/حرفه ای تر مثل شما با حوصله و دوستانه پاسخ داده بشه...من از برخورد خوب شما لذت بردم سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
یک نکته جالب عرض کنم در کشوری مثل انگلستان طرحی رو دارن که ظاهرا دامپزشک خانواده هست ...یعنی به هر خانواده که صاحب پت هستن یک دامپزشک برای اونها پرونده تشکیل میده ...
حیرت زده
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
1
متاسفم برای رشته دامپزشکی که نه متولی دارد نه دلسوز ونه یاوری ونه اتحادی اینم از بااصطلاح وزیر جدید که اسمی ازدامپزشکی نبرد مثل اون مهندس عمرانه که مثلا وزیر بودورفت پی کارش.اگر اتحاد بود هرکسی نمی اومد توهین کند یه ........ میاد به دامپزشکاتوهین میکند اگرمیخواهی قوی بشی فقط اتحاد
نظر شما
ادامه