کد خبر: ۵۶۵۰۴

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، آخرین وضعیت ایران، کوشکی و دلبر را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر شهاب‌الدین منتظمی» مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش خصوص آخرین وضعیت ایران، دلبر و کوشکی، گفت: ایران به هوش آمده و البته فقط ایران بیهوش شده بود. دلبر شرایط متفاوتی داشت و هیچ اقدام بیهوشی هم برایش انجام نداده‌ بودیم. به کوشکی هم دارو داده بودیم و وقتی نخوابید، اقدام دوباره نکردیم.

وی درباره انتقال ایران، دلبر و کوشکی به سمنان گفت: با توجه به ارزیابی‌ها، بهترین شرایط زیستگاهی را برای آنها انتخاب کردیم. نتیجه کارشناسی ما این بود که سمنان بهترین انتخاب برای یوزهاست.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، اظهار کرد: برخی از افراد خلط مبحث می‌کنند و متاسفانه اخباری را منتشر می‌کنند که صحت ندارد و شاید به دلیل اطلاعات کم باشد. بنده این گلایه را از رسانه دارم. رسانه‌ها بیایند و شرایط را از نزدیک ببینند. با صحبت‌های غیرکارشناسی کاری از پیش‌ نمی‌رود.

منتظمی گفت: بنده تا آخرین لحظه بالای سر کوشکی بودم و در این باره گزارش دادم. در این گزارش وضعیت کامل به هوش آمدن حیوان، ساعت و روز آن را بیان کردم. بی‌هوشی ما برای ده دقیقه بود که حیوان از محیط به داخل باکس آورده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که، برخی از فعالان محیط زیست معتقدند، جابه‌جائی در زمانی که اخبار معطوف به کروناست و تعطیلات عید را داشتیم، انجام شد. آیا این موضوع شبهه برانگیز نیست؟ بیان کرد: بنده می‌پذیرم که زمان انتقال، بازتاب خبری کمی داشت، اما شما باید قضاوت کنید. ما باید شرایط مبدا و مقصد، آب و هوا، نقطه نظرات کارشناسی و بسیاری از موضوعات دیگر را مدنظر می‌گرفتیم. چند روز قبل می‌خواستیم این جابه‌جائی را انجام دهیم، اما هوا مناسب نبود. ما مدنظر داشتیم بهترین شرایط محیطی، آب و هوائی و تیمی را برای جابه‌جائی  انتخاب کنیم. بنابراین تا شرایط احیا شد، اقدام کردیم.

منتظمی در خاتمه گفت: امیدواریم شرایط ایران طوری باشد که بتواند تولید مثل کند، اما واقع امر این است که درباره کوشکی و دلبر تنها دعا می‌توانیم کنیم.

 
نظر شما
ادامه