کد خبر: ۵۶۵۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

حکیم مهر -  در حالی که بسیاری از حیوانات بدون صاحب را در صورت معاینه و بیمار بودن می‎توان معالجه نمود، دبیر انجمن حمایت از حیوانات به قانونی می‎بالد که آن را به خود منتسب نموده و طی آن باید حیوانات ولگرد را معاینه نمود و در صورت بیمار بودن ، آنان را با تزریق دارو از بین برد!

دبیر انجمن حمایت از حیوانات با هشدار نسبت به فراگیری بیماری‎های ناشی از خون سگ‎هایی که از سوی شهرداری به ضرب گلوله کشته می‎شوند گفت : شهرداری تهران در معدوم‎سازی سگهای ولگرد شهر، خلاف قانون عمل می‎کند و این کار نه تنها قانونی نیست بلکه خلاف تعالیم اخلاقی ما است.

دکتر رضا جوالچی درباره معدوم‎سازی چند قلاده سگ که در پارک جنگلی خیابان ملاصدرای تهران زندگی‎ می‎کردند از سوی مأمورین شهرداری گفت : متأسفانه حادثه خیابان ملاصدرا هر روز در سطح شهر در حال وقوع است. این در حالی است که سازمان امور شهرداری‏‎های وزارت کشور در سال 87 مصوبه‎ای را به تصویب رساند که بر اساس آن به تمامی شهرداری‎های کشور ابلاغ و دستور داده شد که از کشتار سگ‎های ولگرد در سطح شهر امتناع کنند.

وی افزود : بر اساس این مصوبه کشتار با گلوله ممنوع است و شهرداری موظف است با ایجاد مراکز ساماندهی حیوانات ولگرد آنها را از سطح شهر جمع‎آوری کرده و در این مکان با معاینه این حیوانات از آلوده بودن و بیماری مطمئن شود و سپس با تزریق داروی بیهوشی این حیوانات را راحت کند و در صورت سالم بودن به افراد واجد شرایط و متقاضی واگذار کند.

جوالچی با اشاره به اینکه این قانون در برخی شهرها مانند مشهد و ارومیه در حال انجام است اما در بسیاری از شهرها از سوی شهرداری‎ها اجرا نمی‎شود گفت : متأسفانه شهرداری تهران با امتناع از این قانون در حال کشتار سگ‎ها در خیابان‎ها است.

دبیر انجمن حمایت از حیوانات افزود : کشتن این حیوانات به ضرب گلوله به جرم اینکه فقط سگ هستند و بدون اینکه هیچ معاینه‎ای روی آنها انجام شود قبل از اینکه خلاف قانون باشد برخلاف تعالیم اخلاقی ما است و از سوی دیگر کشتار به این شکل در سطح شهر و جلوی چشم کودکان نوعی ترویج خشونت است و علاوه بر این برخی از سگ‎ها با وجود اصابت گلوله در دم نمی‎میرند و فرار می‎‎کنند و در نهایت زیر پل‎ها، گوشه کوچه‎ها و خیابان‎ها جان می‎دهند و شهرداری نیز اجساد آنها را پیدا نمی‎کند که وقوع چنین رخدادهایی نیز برای سلامت و بهداشت عمومی مخاطره‏آمیز است.

دکتر جوالچی همچنین گفت : انجمن حمایت از حیوانات حاضر است با قبول هزینه‎ای که شهرداری برای معدوم‎سازی هر سگ در اختیار پیمانکاران قرار می‎دهد، جایی را برای نگهداری و جمع‎آوری این حیوانات با صرف هزینه‎های مالی ایجاد کند و انجام این کار را بعهده بگیرد. علاوه بر این قانون مصوب وزارت کشور با پیگیری و نگرانی‎های مسئولان انجمن تهیه شد و به تصویب رسید و ما بارها این پیشنهاد را با شهرداری مطرح کرده‎ایم که از مسئولات تاکنون یا جوابی نگرفته‏ایم یا پاسخ منفی داده‎اند.

گفتی است این گفتگو در روزنامه روزگار به تاریخ ششم اردیبهشت 90 منتشر شده و این روزنامه مدعی است این گزارش را در پی تماس‎های مکرر برخی شهروندان تهرانی با این روزنامه مبنی بر معدوم‎سازی چند قلاده سگ در خیابان ملاصدرا، خیابان خوارزمی تهیه کرده است.

 

 

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا ترابی
|
-
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
0
0
واقعا آقای جوالچی دکتر هستند؟..........! به ایشان در دانشکده به جز یوتانایز چیز دیگری یاد نداده اند.....شنیدن این مسائل در سال دامپزشکی تاسف انگیز تر از هر زمانی ست!
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
0
0
بابا این بنده خدا گفته بر اساس این مصوبه اینطوری تعریف شده که حیوانات آلوده و بیمار با تزریق راحت شوند. خب طبیعیه عمل به این مصوبه حتی اگر این حیوانات در جایی راحت شوند بهتر از اینست که در خیابان با گلوله کشته شوند.
کامبیز بیات
|
-
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
متاسفانه تا وقتی .... دامپزشکان ما چشم دیدن همدیگرو ندارن و به جای کمک به حیوانات به دنبال منافع مالی خودشون هستندما شاهد اینجور مسائل زشت وغیر انسانی هستیم...... (به امید روزی که باهم فکری و یاری هم شاهد اینجور مسائل نباشیم)
شهره توکلی (دانشجوی دامپزشکی - انگلیس)
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
آقای دکتر لطفی زاده به نظر میرسد شما با آقای دکتر آل داود و انجمن حمایت از حیوانات مشکل شخصی دارید چون نوع تفسیر شما از اقدامات این دوستان کاملا مغرضانه است بعنوان مثال در همین مطلب شما دو مورد را بولد کرده اید که کاملا بیمورد است در مورد اول آقای جوالچی به دستورالعمل کنترل سگهای ولگرد اشاره کرده اند که در این دستورالعمل اشاره شده که حتی سگهای بیمار نیز باید با دارو معدوم شوند و سگهای سالم نگهداری و واگذار شوند اول اینکه این دستورالعمل وزارت کشور است نه انجمن و دوم اینکه واقعا شما انتظار دارید که دولت بیاید تمامی حیوانات بدون صاحب و بیمار را درمان کند؟ اگر واقعا اینطور فکر میکنید میتوان گفت شما واقع بین نیستید. همینکه دولت کشتار در سطح خیابان را متوقف کند خودش یک گام مثبت است حال درمان حیوانات بیمار پیشکش. در مورد دوم هم ظاهرا از اینکه ایشان گفتند که با پیگیری انجمن این دستورالعمل تهیه شده شما دلخور شده اید احتمالا انتظار داشتید که که بگویند با پیگیری دکتر لطفی زاده تهیه شده!!!! آقای دکتر این قابل تقدیر است که انجمن حمایت از حیوانات قضیه کشتار سگها در سطح شهر را به صفحه اول یک روزنامه کشانده است. لطفا بجای محکوم کردن اقدامات حامیان حیوانات بخاطر کدورتهای شخصی، این حرکتها حمایت کنید.
kiarash
|
-
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
0
0
من نميدانم هدف كشتن انها چيست؟ايا اين كار ثواب دارد؟تا به حال شهرداري سپاهانشهر 2قلاده از سگ هاي ولگردي ...... را كشت.من براي هميشه .......... متنفرم.
علی عباسی
|
-
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
سلام :درجواب آقای ترابی باید بگم دکتر جوالچی از دامپزشکان حاذق این مملکت بوده که بنده از دور ایشان رامیشناسم وبا نظرات ایشان در خصوص برخورد انسانی با حیوانات ولگرد کاملآ موافقم
ماری آژند
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
0
0
سلام من هم با آقای عباسی موافقم وکشتن حیوانات را نمیپسندم و آقای جوالچی را نمیشناسم ولی گفته های ایشان عین ثواب است
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
0
0
من سه سال پیش میتوانم بگویم با 4سگ ولگرد .... بودم که شهرداری ...سپاهانشهر اصفهان انهارا کشت ا.در یک کلمه میتونم بگم .....متنفرم.- کیارش
گياهخوار
|
-
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
0
مگه سگهاي بيمار قابل درمان نيستند كه بايد كشته بشن؟ از انجمن حمايت از حيوانات انتظار نميرفت كه كشتن سگهاي بيمار رو به عهده بگيره. با مسئوليتي كه براي كشتن سگها بر عهده خودشون گرفتن بهتره اسم انجمن رو به سازمان ضد حيوانات تغيير بدن.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
0
0
با سلام من خیلی سگ ها رو دوست دارم و نمی دونم چرا نگهداری از سگ ها رو ممنوع کردن مگه اون ها چی کار به ما دارن؟؟؟؟اونها هم وفادارن هم مایه ی خوشحالی ما هستن من که خیلی خیلی دوسشون دارم و امیدوارم به لطف و همکاری خدا این قانون ممنوعین و کشتار سگ ها برداشته شه
اگه می گن نجسه خب ما نجس می شیم نه اونها ؟؟؟؟؟؟؟
کیمیا
|
-
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
0
0
بشری که بتونه یک حیوان بی گناه رو بکشه،و جون یک موجود زنده رو بگیره،یعنی خودشو خدا بدونه،نه انسانیت می دونه چیه و نه ایرانیت،مثل عرب ها در دوران جاهلیت که دختران رو زنده به گور می کردند و الان هم تفریحشون از بین بردن حیوانات هست.تاسف برانگیزه اما این کافی نیست،نباید دیگه از این اتفاقا بیوفته.
سگ
|
-
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
0
من یک سگ هستم کاش شما هم سگ باشید
(( الله یعلم ))
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
0
1
برای همه‌ی شما هموطنانم واقعاً متأسفم.
شما کسانی هستيد که به خاطر جون حيوانات حاضريد انسان ها را به خطر بيندازيد.
نمی‌خوايد انجمن حمايت از سوسک ها و مگس ها را به راه بيندازيد؟
من روزانه گله های سگ های غول آسا را می بينم که از سه طرف خيابان تردد می کنند(چپ راست و وسط) و هميشه منتظر يک اتفاق بد هستم. هر روز تعدادشون بيشتر و بيشتر ميشه.
دست شعار نديد اگه نمی خوايد سگ ها کشته بشن دستشونو بگيريد توی خونه ی خودتون تربيتشون کنيد.
احمدرضا
|
-
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
0
0
به نام خداوند بخشاینده مهربان، آنکه خالق هستی است و جان می دهد. دوستان گرامی گرفتن جان حیوانات زبان بسته و آزار آنها به هیچ وجه درست نیست. خواهش می کنم لحظه ای بیندیشید. آیا انسان حق دارد به دلیل در دست گرفتن کره زمین و شهرسازی و ساختمان سازی و با وجود بی خانمان کردن این موجودات حالا به خود اجازه کشتن آنها را هم بدهد؟ آیا واقعا انسانیت این است؟ خیر این جدای از انسانیت و اخلاق است. خوب و خوش باشید به امید برقراری نیکی
فواد
|
-
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
کشتن سگ ها واقعا در من و امثال من مشکل روانی ایجاد کرده.خواهشا آن ها را نکشید.اگر بهانه ی شما این است که بودجه کافی ندارید به نظر من صندوق هایی را در خیابان ها تعبیه نمایید تا ان هایی که مایل هستند یا مثل من مخالف این عمل غیر اخلاقی هستند در حد توانشان کمک مالی بکنند.
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
سلام به دوستان طرفدارحیوانات بنده جایی راسراغ دارم که درمشهدهستش وزیرنظرشهرداری وسگهای بی گناه میبرن اونجا وبعدازچندروزبی غذایی واذیت وازارانهارابه طرزفجیعی میکشن ...اگه کسی میتونه کمک کن به نکشتن اون سگها واذیت نکردنشان بامن ایمیل بزنه تا ادرسش بدم
نظر شما
ادامه