کد خبر: ۵۶۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی گفت: در یک ماه گذشته ۳۲۵ هزار تن مرغ با چهار هزار تومان ضرر در هر کیلوگرم، در بازار عرضه شده است که این به معنی تحمل ۱۲۰۰ میلیارد ضرر به مرغداران است و تداوم این امر باعث شکسته شدن کمر آنها می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حبیب اسدالله نژاد» نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده برای عید امسال، میزان جوجه‌ریزی در مرغداریهای کشور به صورت دستوری  15 درصد افزایش یافت و میزان تولید را بالا برد و  از 120 میلیون قطعه به 140 میلیون قطعه رسید.

وی افزود: با توجه به سرانه مصرف کشور، همان 120 میلیون قطعه کافی بود و 140 میلیون تولید مازاد به حساب می آمد که  انتشار ویروس کرونا درکشور و تعطیلی رستوران ها، تالارها و برگزاری مراسم مزید بر علت شد و میزان تولید را کاهش داد.

رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی ادامه داد: قدرت خرید مردم در سال جاری پایین آمده است مشکلات اقتصادی و عوارض ناشی از کرونا خرید مردم را کاهش داده و باعث زیان سنگین و انباشت مرغ در مرغداری ها شده است.

این مقام صنفی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به صورت قطره چکانی اقدام به جذب مازاد تولید می‌کند که نمی تواند مشکلات مرغداران را حل کند.

اسدالله نژاد با بیان اینکه مرغداران در شرایط فعلی بابت فروش هرکیلوگرم مرغ زنده  چهار هزار تومان ضرر می‌کنند، اظهار داشت: درحالی قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده 10 هزار تومان است بیش از 6 هزار تومان به فروش نمی رسد.

وی تاکید کرد که 325 هزار تن مرغ در یک ماه اخیر با چهار هزار تومان ضرر در هر کیلوگرم عرضه شده که این به معنی تحمل 1200 میلیارد ضرر به مرغداران است و تداوم این امر باعث شکسته شدن کمر مرغداران می‌شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
1
باعث کمر شکست مرغدار میشه
خوب کار شما چیه دقیقا
وقتی تولید زیاد کمر تولید کننده
وقتی تولبد زیاد کمر تولید کننده
ازهر مرغداری حداقل از کنار اون واحد2نفر مستقیم وخیلی نفر غیر مستقیم شما فقط شعار بلدین ی کاری بکنیددددد همه میتونن خرف بزنن
نظر شما
ادامه