کد خبر: ۵۶۴۶۲

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست جابجایی یوزپلنگ‌های پارک پردیسان (کوشکی و دلبر) را اقدامی کارشناسی دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، «دکتر شهاب الدین منتظمی» با بیان اینکه این اقدام یک اقدام کاملا کارشناسی است، گفت: ماندن این حیوانات در تهران و خارج از زیستگاه خودشان، امری غیر کارشناسی است نه بازگشت به زیستگاه اصلی خودشان، برای جابجایی این حیوانات تیم کارشناسی از مدت ها قبل مطالعات را انجام داده و انتقال بهترین راه حل برای آنها بوده است.

منتظمی در ادامه با بیان اینکه پروژه تکثیر پایان نیافته، افزود: همه مطالعات و برنامه های تکثیر این گونه در زیستگاه طبیعی آنها قابل اجرا است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش این سازمان با بیان اینکه تمامی مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح دریافت شد اظهار داشت: هماهنگی های لازم با مدیر کل سازمان دامپزشکی استان تهران انجام شده و این کار کاملا قانونی است.

منتظمی در خصوص شرایط و نحوه انتقال این دو یوزپلنگ گفت: باکس های تعبیه شده برای انتقال این گونه ها از بهترین باکس ها بوده و مخصوص حمل گربه سانان است، از طرف دیگر  ما برای انتقال، شرایط مبدا، مقصد و مسیر را مورد سنجش قرار می دهیم و اگر روند بیهوشی به درستی انجام شود امروز و اگر موفقیت آمیز نبود با توجه به شرایط در فرصت مناسب دیگری جابجایی صورت می گیرد.

جمعی از خبرنگاران و فعالان عرصه محیط‌زیست امروز (یکشنبه) با صدور نامه‌ای به «امیرعبدالرضا سپنجی» مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست با انتقال «کوشکی» و «دلبر» دو یوزپلنگ نر و ماده‌ از پارک پردیسان به استان سمنان مخالفت کرده بودند.

«کوشکی» و «دلبر» سالهاست که در پارک پردیسان با هدف تکثیر در اسارت نگهداری می شوند.

 
نظر شما
ادامه