کد خبر: ۵۶۴۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از انجام بیش از یک هزار و 100 مورد بازدید از مراکز بخش خصوصی همراه با کشف و ضبط بیش از 350 قلم دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی در سال 98 خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر سید رضا موسوی» رئیس اداره تشخیص و درمان، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت؛ این اداره با تشدید نظارت ها بر زنجیره تولید، واردات و پخش دارو در سطح استان با مدیریت مصرف بی رویه دارو و یا واکسن سعی در ارتقاء بهداشت فراورده های دامی و امنیت غذایی جامعه را دارد که در همین راستا با برگزاری بیش از 240 جلسه آموزشی چهره به چهره با دامپزشکان بخش خصوصی، مسئولین فنی کارخانه های تولید دارو، مراکز پخش، مراکز مایه کوبی و داروخانه های دامپزشکی در سال 1398 ضمن گزارش گیری ماهیانه از فعالیت واحد ها و روند ثبت پخش دارو و واکسن در سامانه های خدمات دارو و مواد بیولوژیک و GIS، و شناسایی افراد متخلف احتمالی، همکاران بخش خصوصی را با آخرین شیوه نامه ها و دستاوردهای سامانه دارویی در زمینه بروز رسانی سیستم عرضه دارو و مواد بیولوژی مطلع ساختند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر میزان بازدید در سال 1398 از مراکز بخش خصوص و هدفمند سازی این بازدید ها مطابق دستورالعمل های رصد و پایش افزود؛ با انجام بیش از یک هزار و 100 مورد بازدید از مراکز بخش خصوصی در سطح استان توسط کارشناسان این اداره و همچنین کارشناسان تشخیص و درمان شبکه های دامپزشکی شهرستان بیش از 350 قلم دارو و یا سایر مواد بیولوژیک تاریخ مصرف گذشته و یا غیر مجاز کشف و ضبط و در همین راستا با تشکیل 10 پرونده، افراد متخلف به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات دامپزشکی معرفی شدند.

دکتر موسوی در خصوص نظارت بر شرکت های تولید دارو، مکمل و دی کلسیم فسفات و نمونه برداری کمی و کیفی از محصولات این کارخانه ها (اجرای طرح pms) و همچنین ارزیابی و بررسی عمر قفسه ای دارو ها در سطح مراکز عرضه، خاطر نشان کرد؛ استان اصفهان با دارا بودن بیش از 26 واحد فعال تولید دارو، مکمل و دی کلسیم فسفات به عنوان یکی از قطب های تولیدی این اقلام در سطح کشور می باشد، و این اداره با همکاری شبکه های دامپزشکی شهرستان (راستای حمایت از مصرف کنندگان) با انجام بیش از 60 مورد بازدید سرزده از این مراکز بیش از 70 مورد نمونه برداری در محل این واحد ها از محصولات تولیدی آن ها انجام داده است و همچنین در راستای بررسی عمر قفسه ای دارو و واکسن نیز با اجرا گذاشتن بیش از 25 طرح pms در سطح استان سعی در بررسی مستمر کیفیت این محصولات و میزان ماندگاری آن ها دارد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان ضمن اشاره به وظیفه خطیر این اداره در خصوص اهمیت نظارت بر ساخت دارو و تولید سایر اقلام بیولوژیک با کیفیت خاطر نشان کرد: با نظارت های مستمر همکاران دامپزشک، زنجیره‌ ساخت تا توزیع و مصرف داروهای دامی که در نهایت به تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه می انجامد، مورد بررسی و نظارت دقیق قرار می گیرد و با متخلفین تهدید کننده سلامت جامعه برخورد قاطع صورت می پذیرد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
0
توصیه می کنم به دانه درشت ها و کسانی که از طریق های خاص حمایت می شوند کاری نداشته باشید اگر نه مثل دو سال گذشته مورد هجمه ناجوانمردانه قرار خواهید گرفت .
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
1
خواسته‌ی داروخانه های دامپزشکی:
اول برگشت تخفیفات به حالتهای قبلی
دوم فروش دارو به قیمت روز
هر موقع این دو عملی شد بیایید و به داروخانه های در حال ورشکستگی دامپزشکی گیر بدهید. شما دولتی ها و نظام دامپزشکی ،وقتی حمایتی از همکارانتون نمی‌کنید و حتی یکبار به افزایش چندین برابری قیمت دارو عکس العملی نشان نمی دهید ، یعنی شریک جرم .............. هستید.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
1
امیدوارم آقای دکتر موسوی و همکاران پرتلاش ایشان در اصفهان گوشه چشمی هم به دانه درشت های متقلب هم داشته باشند نه اینکه چون سالهای اخیر شتردیدی ندیدی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
این از روسای ما و این هم از داروسازان:
نظر شما
ادامه