کد خبر: ۵۶۴۵۴

موسسات تولید لبنیات در آمریکا از گاوداران خواسته اند شیرهای خود را دور بریزند. تجارت لبنیات سخت تر و زودتر از سایر محصولات کشاورزی ضربه خورده است چون محصولات لبنی به شدت فاسد شونده هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، علی رغم تقاضای بالا برای مواد غذایی اساسی مانند لبنیات در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، زنجیره عرضه شیر در آمریکا مختل شده و تولیدکنندگان لبنیات نمی‌توانند محصولات خود را به بازار برسانند.

بسته شدن رستوران ها و مدارس مشکلاتی برای بازارهای عمده فروشی مواد غذایی به وجود آورده و آنها را مجبور به خرده‌فروشی در فروشگاه‌ها کرده و کابوسی برای کارخانه های فرآوری شیر، کره و پنیر به وجود آورده است.

شرکت های حمل و نقل که محصولات لبنی را منتقل می‌کردند با کمبود راننده مواجه شده اند چون بسیاری از رانندگان از ترس ویروس کرونا در خانه مانده اند. فروش به بازارهای بزرگ صادرات لبنیات متوقف شده چون بخش خدمات مواد غذایی در سراسر جهان تا حد زیادی بسته شده است.

به گفته کشاورزان، اقتصاددان های بخش کشاورزی و توزیع کنندگان مواد غذایی، نگرانی صنعت لبنیات نشان دهنده مشکلات بیشتری در زنجیره عرضه جهانی غذاست. تجارت لبنیات سخت تر و زودتر از سایر محصولات کشاورزی ضربه خورده است چون محصولات لبنی به شدت فاسد شونده هستند. شیر را نمی توان مانند گوشت منجمد کرد یا مثل غلات در سیلوها ذخیره کرد.

سایر بخش های مواد غذایی هم در سراسر جهان مختل شده اند چون حمل و نقل در سراسر دنیا محدود شده و در نتیجه آن نیروی کار لازم برای کاشت، برداشت و توزیع میوه و سبزیجات در دسترس نیست. کمبود کانتینرهای یخچال دار و رانندگان کامیون هم انتقال محصولاتی مثل گوشت و غلات را کند کرده است.

موسسه تولیدکنندگان لبنیات در آمریکا از گاوداران خواسته است شیر های خود را دور بریزند. «جیسون لیدل» یکی از گاوداران آمریکایی می‌گوید روزانه 4700 گالن شیر از 480 گاو خود را دور می ریزد.

یکی دیگر از موسسات تولید لبنیات در آمریکا از اعضای خود خواسته بخشی از گله خود را از بین ببرند چون توانایی آنها برای دریافت و فراوری شیر آنها به خطر افتاده است.

دور ریختن شیر گاوداران در شرایطی اتفاق می‌افتد که تقاضای مصرف کنندگان برای لبنیات افزایش یافته و طبقه های فروشگاه ها تقریباً طی هفته‌های اخیر خالی شده است. خرده فروشی شیر در هفته منتهی به بیست و یکم مارس 53 درصد افزایش یافته و فروش کره بیش از 127 درصد و پنیر 84% نسبت به سال گذشته در همین زمان بالا رفته است.

قیمت محصولات لبنی هم افزایش یافته است. متوسط قیمت خرده فروشی 11.2 درصد در همان هفته نسبت به سال گذشته بالا رفته است.

 

نظر شما
ادامه