کد خبر: ۵۶۴۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: با توجه به دستورات اسلام و بزرگان دین، به منظور دفع بلای ویروس کرونا از کشور و شهرستان یک رأس دام سنگین در ورامین قربانی و بین فقرا توزیع شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حجت الاسلام سید محسن محمودی» امام جمعه موقت شهرستان ورامین اظهار کرد: یکی از دستورات اسلام برای دفع بلا و گشایش در گرفتاری‌ها قربانی کردن است که در احادیث، روایات و سخن بزرگان به آن اشاره شده است.

وی افزود: در گذشته هم در شهرستان ورامین رسم بر این بوده است که اگر بلا یا حادثه‌ای رخ می‌داد، قربانی کرده و در شهر می‌گرداندند و گوشت آن را به فقرا می‌دادند تا آن بلا و مشکل از شهرستان رفع شود.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، تصمیم بر آن شد تا قربانی انجام شود لذا عده‌ای از مؤمنان و خیران همت کرده و یک رأس گاو را برای انجام امر قربانی تهیه کردند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: به همین منظور این قربانی روز گذشته در سطح شهر چرخانده و سپس در میدان امام خمینی(ه) شهرستان ورامین ذبح شد و گوشت آن نیز توسط مؤسسه خیریه حمایت از ایتام ولیعصر(عج) بین خانواده‌های ایتام توزیع شد.

وی بیان داشت: با توجه به توصیه‌های اسلام مبنی بر توجه به نذر، صدقه، انفاق و قربانی برای رفع گرفتاری‌ها، انشاءالله با این نذر و قربانی بلا و بیماری از کشور و شهرستان ما دور شود و مردم بار دیگر آسایش را تجربه کرده و قدردان نعمت سلامتی و آرامش باشند.

امام جمعه موقت ورامین ابراز داشت: سنت قربانی کردن یکی از دستورات قرآن است و در بطن یکی از مناسک مهم دین اسلام یعنی حج قرار دارد و در روز عید قربان نیز به عنوان یک مستحب مؤکد جزو اعمالی است که مسلمانان انجام می‌دهند.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: اجرای نذر قربانی در موارد بسیاری از جمله برای تضمین سلامت فرزندان، دفع بیماری و بلا، استجابت دعا و سایر موارد در اسلام توصیه شده است.

وی با بیان اینکه قربانی کردن یک کار قرآنی، روایی و توصیه بزرگان برای دفع بلایا است، گفت: قربانی کردن یک سنت بسیار حسنه است به ویژه اگر نتیجه و حاصل آن بین نیازمندان توزیع شود.

  

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
6
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
4
به جای این کار بیهوده چرخاندن سطح شهر و الودگی مستقیم تو کشتارگاه کشتار میشد خیلی خیلی بهتر بود- دست برداریم از این عقاید نمادین و بی اساس
نظر شما
ادامه