کد خبر: ۵۶۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

حکیم مهر: گوشت یکی از اقلامی به شمار می‌رود که قوت غالب خانوارها و در سبد اصلی غذایی آنها قرار دارد اما در پی شیوع ویروس واگیردار کرونا شایعه‌ای مبنی بر آلوده بودن گوشت قرمز به این ویروس در فضای مجازی منتشر شد و موجبات نگرانی مردم را به وجود آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه در ابتدا گفته شد که شیوع ویروس کرونا، در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان چین در جایی که گوشت های آلوده و خام حیوانات وجود داشته، به انسان منتقل شده است مردم وسواس بیشتری در نوع ذبح، نحوه انتقال و نگهداری این فرآورده‌ها و خرید گوشت قرمز پیدا کردند تا جایی که بسیاری در فضای مجازی شایعه کردند که گوشت ها به ویروس کرونا آلوده هستند.

پاسخ به شایعه

«دکتر سید بهمن نقیبی» مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص نگرانی مردم از انتقال کرونا از راه انواع گوشت گفت: در این مورد نگرانی وجود ندارد و وقتی اصولاً در دام‌ها بیماری گزارش نشده است، لذا فرآورده‌های آنان نیز آلوده نخواهند بود.

وی افزود: اگرچه تاکنون هیچ موردی از ابتلای دام‌ها به ویروس کرونای جدید گزارش نشده است اما سازمان دامپزشکی کشور بر اساس اصول بهداشتی و در تعامل با سایر کشورها، به منظور جلوگیری از انتشار فزون‌تر این ویروس نوظهور در کشور که دارای ابعاد ناشناخته بسیاری است، ورود دام زنده و به ویژه حیوانات خانگی از کشورهایی که به طور قطعی، مواردی از ابتلاء به ویروس کرونا را داشته‌اند، ممنوع کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
0
1
اگر یافته های علمی عدم انتقال این ویروس به دام را تائید میکند اما احتمال آلودگی مکانیکی صفر نمیباشد و مصرف کنندگان عزیز بایستی احتیاطات لازم را داشته باشند.
نظر شما
ادامه