کد خبر: ۵۶۳۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

کتاب روش های خون گیری در حیوانات آزمایشگاهی و اهلی توسط دکتر محمد رضا ولیلو (متخصص پاتولوژي دامپزشكي - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر)، مهندس سید محمد هادی موسوی (کارشناس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی)، دکتر علیرضا منادی سفیدان (متخصص میکروبیولوژی دامپزشکی - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز) و دکتر بابک سید پورمند (دکترای حرفه ای دامپزشکی) دکتر شاهرخ شیرازی (دکترای تخصصی انگل شناسی دامپزشکی) در 128 صفحه و به صورت تمام رنگی تهیه شده و توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر منتشر شده است.

 این مجموعه، اولین کتاب فارسی با موضوع روش های خون گیری در حیوانات آزمایشگاهی و اهلی شامل: (موش سوری، موش صحرایی، جربیل، هامستر، خرگوش،خوکچه هندی، موش خرما، میمون، اسب، گاو، گوسفند، بز، شتر، سگ، گربه، پرندگان، شترمرغ، ماهی ها، قورباغه، خزندگان) می باشد. خون یکی از بافت های موجودات زنده است که در تشخیص اغلب بیماری ها می تواند نقش به سزایی داشته باشد. نمونه برداری صحیح، مهم ترین گام در دقیق بودن نتیجه آزمایش ها می باشد، از این رو برای جلوگیری از ایجاد صدمات احتمالی به فرد خون گیرنده و حیوان و همچنین ممانعت از ایجاد استرس ها که می تواند باعث به هم خوردن مقادیر طبیعی فاکتوهای خونی شود، طریقه مقید کردن صحیح انواع حیوانات آزمایشگاهی و اهلی و معرفی روش های کاربردی برای خونگیری اختصاصی به صورت تصویری از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 این کتاب مشتمل بیست فصل است که در آن محل های جمع آوری خون از 20 حیوان آزمایشگاهی و اهلی مختلف معرفی شده است و به نحوه مقید کردن هر حیوان، لوازم و تجهیزات مورد نیاز، محل های خونگیری و مقادیر طبیعی فراسنجه های خونی به تفکیک هر حیوان می پردازد و با بکارگیری تصاویر، چگونگی استفاده از این روش ها آموزش داده شده است.

مخاطبان کتاب، اساتید گرانقدر، محققان و پژوهشگران ، دامپزشکان، پزشکان و داروسازان عزیز، دانشجویان دکتری عمومی دامپزشکی، پزشکی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و پزشکی و سایر علاقمندان می باشند. امید است کتاب حاضر که با نگارشی روان با تصاویر تمام رنگی و مطالبی کاربردی در دسترس قرار دارد بتواند قدمی هر چند کوچک در راستای پیشبرد اهداف علمی کشور بردارد.

قیمت کتاب: ۱۵ هزار تومان
تلفن هماهنگی برای خرید: ۰۹۱۴۴۱۷۵۹۲۶
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
1
3
خون گیری عملی یاد میگره .نه که تئوری
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
پیشنهاد میدم کتاب رو ببینید بعد نظر بدید. کتاب کاربردی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
پاتولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی!؟! بهتر نبود این بزرگواران کتابی در زمینه تحصیلی خودشان منتشر میکردند؟ متاسفانه فشارهای وارده به هیات علمی باعث شده برای ارتقا مجبور بشن هر کاری انجام بدن
نظر شما
ادامه