کد خبر: ۵۶۳۷۲

در شرایطی که تعداد زیادی از مردم هند به مدت ۲۱ روز در خانه‌های خود قرنطینه شده‌اند، حیوانات وحشی به راحتی وارد شهرهای مختلف شده و به گشت زنی می‌پردازند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، نخست وزیر هند هفته گذشته اعلام کرد؛ به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، تمام هند به مدت ۲۱ روز در قرنطینه قرار خواهد گرفت و رفت و آمدهای شهری محدود خواهد شد.  

«رجب پراکاش» ساکن شهر گواهاتی در ایالت شمال شرقی "آسام" روز دوشنبه گفت: در یک هفته‌ای که انسان‌ها در قرنطینه قرار داشته‌اند، گونه خاصی از مرغابی‌های مهاجر به دریاچه شهر ما بازگشته‌اند. این مرغابی‌ها سال‌ها بود که به دلیل حضور انسان به این دریاچه مهاجرت نمی‌کردند.  

وی افزود: در گذشته گونه‌های مختلف پرنده‌های مهاجر به این دریاچه می‌آمدند. اما با شلوغ شدن شهر و افزایش آلودگی، ما تعداد بسیار کمی از این گونه‌ها را مشاهده می‌کردیم. اکنون قایق سواری و ساخت و ساز در امتداد دریاچه متوقف شده است و حیوانات در آرامش هستند.  

موارد ورود حیوانات وحشی در مناطق دیگر ایالت آسام نیز گزارش شده است. هفته گذشته یک کرگدن تک شاخ وارد شهر "سوناپور" شد. این شهر حدود ۲۸ کیلومتر با زیستگاه این حیوان فاصله دارد. مقامات منطقه محافظت شده سوناپور اعلام کردند که حضور این کرگدن در شهر به این دلیل است که هیچ مانع انسانی وجود ندارد.  

در شهر "بارپتا" در غرب ایالت آسام، مردم محلی اعلام کرده‌اند که گونه نادر "روباه سیاه" وارد مناطق مسکونی شده است.  

دانجیت داس یک ساکن این شهر گفت: شهرهای ما در واقع محیط زندگی این حیوانات بوده‌اند. ما ساکنین غیر قانونی این مناطق هستیم که محیط زندگی حیوانات را تخریب کرده‌ایم.  

کاربران رسانه‌های اجتماعی هند تصاویر زیادی از مناطق مختلف این کشور منتشر کرده‌اند که در آن‌ها حیوانات وحشی در سطح شهر دیده می‌شوند. یک کاربر هندی در حساب توییتری خود تصاویر گربه هندی موسوم به "سیوت" که وارد شهر کازیکود در ایالت کرالا واقع در جنوب هند شده بود.  

مقامات هندی در همین حال  روز گذشته (یکشنبه) از ورود یک پلنگ به شهر چندیگر در ایالت پنجاب خبر دادند. پلیس از مردم محلی خواسته است تا زمان به تله افتادن این پلنگ از خانه‌های خود خارج نشوند. همچنین در یک هفته گذشته گله‌های آهو و گوزن در شهر چندیگر افزایش یافته‌اند.  

تعداد زیادی از ساکنین منطقه "نویدا" در مجاورت دهلی نو پایتخت هند تصاویری از حضور گوزن هندی موسوم به "نیلگای" را در خیابان‌های خالی از ترافیک و انسان منتشر کرده‌اند.  

بهبود آلودگی هوای شهرهای هند

کاهش فعالیت‌های انسانی در حالی به طبیعت هند فرصتی برای تازه شدن داده است که توقف حرکت خودروها و فعالیت‌های صنعتی در این کشور نیز به بهبود کیفیت هوای کلان شهرها منجر شده است.  

دهلی نو که در سال‌های گذشته به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان شناخته می‌شد، اکنون دارای هوایی پاک و آبی است. آلودگی صوتی در خیابان‌های این شهر به گوش نمی‌رسد و آلودگی هوا به شدت کاهش یافته است.  

در سایر شهرهای هند نیز مانند مومبای، کلکته و غیره نیز کیفیت هوا به شکل قابل توجهی بهبود یافته است.  

سایر کشورهای جهان نیز مانند هند شاهد حضور حیوانات وحشی در شهرهای مختلف بوده‌اند. به عنوان مثال، در شهرهای ایتالیا حیوانات وحشی به راحتی در خیابان‌ها حضور می‌یابند و کانال‌های شهر ونیز اکنون به رنگ آبی تغییر رنگ داده‌اند.  

ایتالیا به یکی از مراکز گسترش ویروس کرونا در اروپا تبدیل شده است و اکنون در قرنطینه قرار دارد.  

 
نظر شما
ادامه