کد خبر: ۵۶۳۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
این پیش نویس طرحی خام بوده و با توجه به عدم فوریت آن تا تصویب نهایی به 4-3 سال زمان نیاز دارد / نگهداری سگ، و تامین غذا و داروی آن برای حدود 5 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است / عدم امکان ورود حیوانات به برخی اماکن نظیر پارک ها، سوپرمارکت ها و غیره در تمامی جهان مرسوم است...

حکیم مهر - رییس انجمن حمایت از حیوانات گفت: بهترین راه کنترل جمعیت سگ های ولگرد، زنده گیری آنان است اما شهرداری تهران دستورالعمل زنده گیری را اجرایی نمی کند.

دکتر سید جاوید در نشستی خبری با اعلام این مطلب اظهار داشت: دستورالعمل زنده گیری سگ ها در سال 87 تصویب و در بسیاری از شهرها اجرایی شد.


وی افزود: علیرغم اجرایی شدن این دستورالعمل، شهرداری تهران به آن عمل نمی کند و بایستی در این زمینه پاسخگو باشد.
آل داوود در خصوص ارایه پیش نویس ممنوعیت نگهداری از سگ بوسیله برخی نمایندگان مجلس، گفت: متاسفانه در رسانه ها روی این پیش نویس به نحوی مانور شده که تصور می شود این پیش نویس به یک قانون تبدیل شده است.
وی افزود: این پیش نویس طرحی خام بوده و با توجه به عدم فوریت آن تا تصویب نهایی به 4-3 سال زمان نیاز دارد.
رییس انجمن حمایت از حیوانات ادامه داد: با پیگیری های انجام شده به نظر می رسد برخی از نمایندگان امضا کننده این پیش نویس، متن آن را به درستی مطالعه نکرده اند.
وی اظهار داشت: نگهداری سگ، و تامین غذا و داروی آن برای حدود 5 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است.
رییس انجمن حمایت از حیوانات ادامه داد: اعمال قانون برای نگهداری سگ به احتمال زیاد منجر به حذف مراجعه صاحبان این حیوانات به مراکز بهداشتی و ایجاد مخاطره برای سلامت جامعه می شود.
وی با اشاره به مخاطرات اجتماعی ناشی از اجرای قانون ممنوعیت نگهداری سگ، اذعان داشت: به احتمال زیاد، با اجرای چنین قانونی درگیری افراد در آپارتمان ها نیز افزایش می یابد.
آل داوود با تاکید بر تاثیر مثبت وجود قانون برای نگهداری حیوانات خانگی، گفت: اگر به درستی شرایط ورود حیوان به محل های مختلف شفاف سازی شود، به طور حتم شرایط مناسب تری برای حیوانات و صاحبان آن فراهم خواهد شد.
وی اضافه کرد: عدم امکان ورود حیوانات به برخی اماکن نظیر پارک ها، سوپرمارکت ها و غیره در تمامی جهان مرسوم است.
رییس انجمن حمایت از حیوانات تصریح کرد: اگر قانون در مسیر صحیح خود هدایت شود و از نظرات تخصصی دامپزشکی نیز استفاده شود با مراجعه به قوانین کشورهای مختلف، می توان اقدامات مثبتی انجام اد.
وی تاکید کرد: تدوین قوانین مشخص برای نگهداری سگ از مقابله مستقیم بهتر جواب خواهد داد.
آل داوود با اشاره به تاثیر روانی نگهداری حیوانات خانگی، اظهار داشت: امروزه علمی با عنوان pet therapy (درمان با حیوانات خانگی) وجود دارد.
وی افزود: پزشکان در این علم برای مداوای بیماران خود از وجود حیوانات خانگی بهره مند می شوند.
رییس انجمن حمایت از حیوانات اذعان داشت: در ایران نیز از این علم استفاده می شود، زیرا نگهداری حیوان بویژه در کودکان مسئولین پذیری را تقویت می کند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال دامپزشکی توسط سازمان جهانی سلامت حیوانات، خاطر نشان ساخت: در این راستا انجمن حمایت از حیوانات برای ترویج فرهنگ دامپزشکی اقدام به برگزاری برنامه ای برای مهد کودک ها کرد.
آل داوود ادامه داد: در این برنامه بیش از 80 مهد کودک مشارکت داشتند و بوسیله گوشی صدای قلب حیوانات خانگی را شنیده و دندان های آن ها را از نزدیک معاینه کردند.

رییس انجمن حمایت از حیوانات با اشاره به عدم توجه به تخصص دامپزشکی در ایران، اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست مایل نیست بحث سلامت وحوش را به سازمان دامپزشکی محول کند.
وی افزود: سازمان دامپزشکی نیز در این زمینه بسیار ضعیف عمل می کند.
آل داوود در تشریح سخن خود گفت: در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و حیوان بایستی بودجه برای کنترل بیماری در بخش دام و طیور هزینه شود، در حالی که معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عهده دار این مسئولیت شده است.
وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی به وزارتخانه ای متصل است که اهمیت دامپزشکی را درک نمی کند به همین دلیل قدرت مانور ندارد.
رییس انجمن حمایت از حیوانات با اشاره به نظارت وزارت بهداشت بر تولید کنسرو، گفت: کنسرو یک فرآورده دامی است و فقط دامپزشکان می توانند در خصوص سلامت ماهی اظهار نظر کنند.
وی اذعان داشت: محموله های کنسرو برای صادرات نیاز به مهر دامپزشکی دارند اما در ایران نظارت بر سلامت آنها زیر نظر وزارت بهداشت انجام می شود.
آل داوود با اشاره به نبود متخصص کافی در زمینه بیماری های حیات وحش در سازمان حفاظت از محیط زیست، اظهار داشت: این سازمان نیروی متخصص کافی نداشته و کار را به سازمان دامپزشکی نیز واگذار نمی کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر این سازمان برای تربیت نیروی متخصص، حاضر نیست چند نفر را به خارج از کشور اعزام کند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
1
0
اظهارات غير علمي و پر از خطاي دكتر آل داوود بار ديگر نمود پيدا كرد .بر اساس گزارش مركز آمار ايران كل نيروهاي شاغل در كشور (اعم از دولتي و لشكري و بخش خصوصي )در تمامي حوزه هاي اقتصادي و اجتمايي و نظامي وسياسي و فرهنگي و خدماتي و توليدي در سال 1389 بالغ بر 25 ميليون و 700 هزار نفر ميباشد .حال ايشان مدعي اشتغال 5 ميليون نفر در رابطه با نگهداري سگ و غذا و داروي آن در ايران ميباشد !!!!!! ايشان بهتر است من بعد قبل از گفتن و يا نوشتن اندكي بيانديشند.
همکار دکتر آل داوود
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
1
آقا یا خانم همکار 5 میلیون نه،حالا 5 هزار تا،ماها به جای اینکه هوای هم را داشته باشیم اینطوری ایراد هم می گیریم.
م. شهري
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
1
0
همكار محترم دكتر ال داوود ، برايتان دلم مي سوزد. اگر هنوز فرق ميليون با هزار را آنهم در مصاحبه با ......... {رسانه بیگانه} نمي دانيد اين فقط ناشي از ..........هم شده است پس دفاع الكي نفرماييد
دكترحقگو
|
-
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
1
0
با سلام و احترام به بیننده محترم با عنوان دکتر حقگو : لطفاً بصیرت و شامه تیز خود را برای طرح دعاوی حقوقی در مراجعه به مراجع ذیصلاح به نمایش بگذارید و از طرح عمومی برخی مسائل که جنبه حقوقی دارند بدون ذکر مدارک مستند و نیز مشخصات دقیق خود و شواهد مورد نیاز پرهیز فرموده و در مورد این مطلب (خبر منتشره) اظهار نظر فرمایید. با تشکر فراوان - حکیم مهر

دكتر لطفي زاده پس بالاخره خبر مصاحبه اين آقا با ....... {رسانه بیگانه} به شما هم رسيد. تا حالا خبري .......... به سايت شما نرسيده است . اين خبر قديمي است ولي دكر آن بصيرت مي خواهد و شامه تيز كه بتواند به ............... مراجعه و يك مصاحبه خوب تنظيم نمايد
معماري
|
-
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
1
0
مدتها بود دكتر ال داوود را نديده بوديم .....................ولي بنده از مطالب ناصحيح اين مصاحبه مثل عملكرد چندین ساله اين همكار متوجه شدم ايشان ........ فكر كنم اگر ايشان مثل وقتيكه گفتند سگ نجس نيست و نطر علما را هم مردود دانستند. اينبار گوشت سگ را حلال اعلام كنند بسيار در جهت مطرح شدن و ايجاد علامت تعجب در رسانه ها موثر است
مودودي
|
-
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
0
اقاي دكتر ال داوود من چند سگ را در محوطه يك شركت دارويي دامپزشكي در سلفچگان ديده ام كه رويشان ازمايشات عجيب غريب مي كردند . شما نمي دانين چرا كسي جلوشان را نمي گيره. به اين بدبختها دارو هاي جديد را تزريق مي كنند پس مدعيان دفاع از حقوق حيوانات كجايند؟ شايد در واقع انجمن حمايت از حقوق صاحبان سگها بوده ولي اسمش اشتباه شده است. شما كه هيچوقت از سلفچگان رد نشده ايد نه؟؟؟؟ ..........
سینا
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
2
به جای گرفتن اشکالات از دکتر ال داوود برین یک ذره فکر کنین که همه شما ها بی نقص هستین که از دکتر ال داوود اشکال میگیرین؟نکنه پیامبر یا خدا هستین؟خودتون و ملت رو منحرف نکنین شما میخواین بگین که خدا نمیدونسته که سگ نجسه و اشتباه سگ رو بهترین دوست انسان کرد؟میگم تو قران ننوشته میگین همه چیز تو قران نیست !پس اگه اینطوری هست کی میگه نماز جمعه نماز ظهر در نماز جمعه میشه 2رکعت!؟بابا شما رو به خدا دست از سر این مذهب بردارین مذهب شوخی بردار نیست؟!با تشکر از شما دوستان به خصوص دکتر ال داوود این مرد با شعور و منطقی
دکتر محمد لطفی زاده / مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
1
با سلام و احترام / برابر سفارش و وعده پیامبر صلی الله علیه و آله قرآن و عترت ایشان تا روز قیامت کنار هم هستند و جداشدنی نیستند و برابر دستور صریح قرآن کریم باید آنچه پیامبر و اولی الامر (آنانکه که ایشان دستور فرموده اند) فرموده اند را مانند دستور خداوند در قرآن کریم اطاعت کنیم. بحث دوستی سگ و انسان ارتباطی با مسئله نجاست ندارد هر چند دوستی سگ و انسان امری اعتباری و دنیوی است و خداوند چنین اشاره ای در قرآن و یا اهل بیت علیهم السلام نداشته اند. ضمناً نماز ظهر جمعه چهاررکعت است که دو رکعت معادل دو خطبه و دو رکعت هم بصورت نماز ادا می شود. در مورد بحث سگ به نظرم نباید دچار افراط و تفریط شد. نه باید بحث اسلام و نجاست را به طور کل کنار گذاشت و نه باید به بهانه نجاست به این حیوان باوفا ظلم کرد. این همه حرف امثال بنده است. با تشکر
مریم
|
-
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
0
1
قانون که نباید عطف بماسبق شه پس در نهایت هر کی سگ داره هیچ بعد از این جلو خرید و فروشش گرفته بشه چون خیلیا سگ داشتن نمی دونستن که ممنوع بوده الانم کلی وابسته شدن اینجوری که نمیشه
Arash
|
-
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
1
سلام
هركس با اين مخلوق مظلوم خدا خصومت داره مي تونه ازش دوري كنه!
اذهان عمومي رو مغشوش نكنيد و در علم هم دخل و تصرف نكنيد
حضرت علي مي فرمايند كه سگ ده خصلت دارد و اگر مسلمان آن ده خصلت را داشته باشد،جايش در بهشت است
امیر
|
United States of America
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
به جای این تصویبهای بیخود مجلس،فکری برای بچه های کار یا فقر کنن.نه بخوان حیوون خدارو مورد آزار و اذیت قرار بدن ....................... اگه انسان باشید هیچوقت هیچ حیوونیرو اذیت نمیکنید.چه برسه که طرح بدید مجلس.واقعا متاسفم برای اون دسته از نمایندگان ........
نظر شما
ادامه