کد خبر: ۵۶۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار ارز بابت واردات مواد اولیه و کالاهایی همچون واکسن، دارو، مکمل، ریزمغذی ها و مواد بیولوژیک دامپزشکی از کشور خارج می شود که باید در سال جهش تولید گام به سوی کاهش واردات برداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» نامگذاری سال «جهش تولید» برای سال ۹۹ را از سوی رهبر معظم انقلاب در شرایط حاکم بر کشور و منطقه، تصمیمی هوشمندانه برشمرد و افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در ۴۰ سال اخیر، در بحث کمّیت نهاده‌های تولیدات دامپزشکی از شرایط خوبی برخوردار هستیم به طوری که در تولید فراورده‌های خام دامی علاوه بر تامین نیاز داخلی با مازاد تولید نیز روبرو هستیم اما با این وجود نیاز است تا وابستگی به واردات مواد اولیه و برخی کالاها کاهش یابد.

وی بر این باور است که برای دستیابی به جهش تولید و کاهش وابستگی به واردات می‌توانیم از اقلام جایگزین بهره‌مند شویم به طور مثال به جای مصرف آنتی‌بیوتیک از پروبیوتیک‌ها استفاده کنیم که این امر بدون کمک شرکت‌های دانش بنیان امکان‌پذیر نیست.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اکنون ۹۶ درصد واکسن دامی و ۲۵ درصد واکسن طیور در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: این ارقام نشان می‌دهد همچنان کشور در تامین واکسن طیور ۷۵ درصد وابستگی دارد.

وی اظهار داشت: بنابراین تلاش داریم برای کاهش وابستگی به واردات در یک برنامه ۶ ساله (سال ۱۴۰۵) تولید واکسن طیور را به ۷۵ درصد برسانیم.

رفیعی‌پور گفت: اکنون حدود ۳۰ قلم ریزمغذی و ویتامین صنعت طیور از محل واردات تامین می‌شود که یکی از این اقلام توسط یک شرکت‌ دانش بنیان تولید شده است؛ همین امر نشان می‌دهد تولید تمامی این اقلام در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان امکان‌پذیر است.

وی از برنامه‌ریزی برای تشکیل ستاد ملی حمایت از جهش تولید خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری ما برای سال جهش تولید، خروج ارز از کشور به ۱۰۰ میلیون دلار در سال برسد و ما به این سمت گام برداشته‌ایم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان سال جهش تولید انتظار می‌رود بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر در زمینه تامین اعتبارات، سرمایه گذاری اقتصادی، فناوری و تکنولوژی همکاری کنند.

وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید به طور حتم نیازمند اعتبار مبتنی بر فناوری جدید و تکنولوژی است که باید هر چه سریعتر این نقاط ضعف برطرف شود.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Belgium
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
1
این سیاست اشتباه است
هنوز تحقیقات لازم و کامل صورت نگرفته و نظارت مخالف بسیاری همچنان باقی است
خواهش میکنم سیاست اشتباهی که در مورد واردات واکسن در طیور اجرا شد ............. را دوباره تکرار نکنید. ...........................
نظر شما
ادامه