کد خبر: ۵۶۲۷۸

به تازگی چند میمون در هند در شرایط مرموزی جان داده‌اند که این موضوع مقامات بهداشتی این کشور به‌ویژه دامپزشکان را مضطرب کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های گذشته تنها هشت زن و یک مرد در منطقه Thrissur در کرالا جان باخته‌اند. پزشکان این منطقه بیماری معروف به تب میمون را رد کرده‌اند و تیمی از متخصصان در انستیتوی ملی ویروس شناسی در حال آزمایش و بررسی این موضوع هستند. اخیراً این ایالت تحت تأثیر کروناویروس و آنفلوانزای پرندگان قرار گرفته است.

به تازگی چند میمون در ایالت‌های هند مشکوک به ویروس کرونا بوده و در شرایط مرموزی جان می‌دهند. این موضوع مقامات بهداشتی این کشور به‌ویژه دامپزشکان را مضطرب کرده است.

دامپزشکان اجساد حیوانات مرده را معاینه کردند و دریافتند که همه ماده‌ها رحم ملتهب و معده خالی داشتند؛ موضوعی که ترس از یک عفونت جنسی نامشخص را افزایش داد.

دکتر دیوید آبراهام دامپزشک در این باره گفت: این احتمال وجود دارد که آن‌ها از طریق میمون نژاد آلفا در آن گله آلوده شده باشند. پیش از این چهار میمون دیگر در یک باغچه مرده بودند. تیم‌هایی به منظور گشت زنی در اطراف ایستگاه راه آهن پوران پور جایی که به نظر می‌رسد یک میمون برای سه روز گذشته بسیار وحشی شده است، به محل اعزام شده‌اند.

او ادامه می‌دهد: ما چهار میمون مرده را در یک باغ انبه در روستای کشوپور پیدا کرده بودیم و بلافاصله لاشه‌های آن‌ها را برای کالبد شکافی فرستادیم. دو میمون زخمی شده در مطب منطقه پوران پور تحت معالجه قرار گرفتند. این سوءظن وجود دارد که میمون‌ها ممکن است توسط روستائیان مسموم شده باشند.

منبع: دیلی استار

 
نظر شما
ادامه