کد خبر: ۵۶۲۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که هنوز شواهدی مبنی بر ابتلای حیوانات خانگی به ویروس کرونا وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهندس محسن فرهادی» درباره مباحث مطروحه مبنی بر ابتلای چند سگ در هنگ کنگ به ویروس کرونا و جمع آوری چند سگ در اطراف بیمارستان مسیح دانشوری که علائم سرفه داشتند، بیان کرد: مرجع رسیدگی به این موضوع سازمان دامپزشکی است و بر اساس استعلامی که از این سازمان گرفتیم، اعلام کردند که تاکنون شواهدی مبنی بر ابتلای این حیوانات به ویروس کرونا وجود ندارد.

وی درباره خطر ناشی از پسماندهای بیمارستانی در زمان شیوع ویروس کرونا و احتمال نزدیک شدن حیوانات به این پسماندها نیز بیان کرد: پسماندهای بیمارستانی ابتدا بی‌خطر شده و سپس به شهرداری تحویل داده می‌شود. شهرداری‌ها نیز علاوه بر آن، باز هم احتیاط لازم را انجام می‌دهد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
1
چرا عاشق پیشگان مصاحبه ، خودشان اظهار نظر نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
1
مسئول کنترل با حیوانات شهرداریرهست ،کم کاری شهرداری باعث شده تعداد سگهای ولگرد در همه شهر ها زیاد باشن ،اگه هم بیماری خاصی در سگها باشه مقصر اصلی شهرداری است که این تماس رو به وجود اورده تا شرایط انتقال بیماری به وجود بیاد.دوما اگه شرایط بیوسکوریتی بیمارستان اینقدر ضعیفه که حیوانات در مدت زمان طولانی در تماس نزدیک با بیماران و زباله های بیمار بودن که ویروس تونسته اتفاقی که در جهان هنوز رخ نداده رو در ایران تکمیل کنه یعنی انتقال به حیوانات خیلیا باید جوابگو باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
صحیح می فرمایید
اما دلیل نمیشه که سازمان مخفی بشه و پاسخگو نباشه
نظر شما
ادامه