کد خبر: ۵۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - 18 تا 26 آوریل(هفته اول اردیبهشت ماه) هر سال به عنوان هفته جهانی «آزاد سازی حیوانات آزمایشگاهی» نامگذاری شده و به همین مناسبت گروه‌های فعال حقوق حیوانات در کشورهای مختلف دنیا با برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌ها و برنامه‌های مختلف برای کاهش استفاده از حیوانات آزمایشگاهی و صدمات وارده به آنها تلاش می‌کنند.

البته این امر در کشور ما به رسم معمول از سوی نهادهای مرتبط بخصوص سازمان دامپزشکی، جامعه دامپزشکان ایران ، سازمان نظام دامپزشکی و حتی انجمن حمایت از حیوانات بطور کلی با غفلت روبرو است!

طبق آمار رسمی منتشر شده به طور متوسط هر یک از انسان‌ها در طول عمر 70 ساله خود 600 عدد مرغ، 60 عدد گوسفند و بز یا (خوک) و پنج عدد گاو می‌خورد. در ضمن به ازای هر فرد پنج عدد موش و دو عدد رت صرف کارهای آزمایشی و تحقیقاتی می‌ شود.
در برخی کشورها میتوان تعداد حیوانات بکار گرفته شده در جریان آزمایشات را تخمین زد مثلاً در هر یک از کشورهای اروپایی مانند انگلستان و آلمان هر ساله بر روی دو تا سه میلیون حیوان آزمایش میشود.

در آمریکا هر ساله حدود 115 میلیون حیوان مهره دار در آزمایشات مورد استفاده قرار می‌گیرند. آمار اعلام شده تنها حیواناتی را شامل می‌شوند که در آزمایشات استفاده شده‌اند.

 تعداد بسیار زیادی از حیوانات در مرحله پرورش یا حمل و نقل یا شکار کشته می‌شوند. با یک حساب سرانگشتی میتوان تخمین زد سالانه حدود پانصد میلیون حیوان قربانی این آزمایشات می‌شوند به عبارت دیگر در هر ثانیه 33 حیوان در آزمایشگاه‌های دنیا کشته می‌شوند!

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Anti Vivisection
|
-
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
0
برچیده شدن آزمایش روی حیوانات امری بلامنازع و اجتناب ناپذیر است؛ همچنین گیاهخواری جزئی از آینده محتوم بشر خواهد بود؛ مهم آن است که انسان ها هر چه زودتر به رنج حیوانات پایان دهند و پیش از اجبار، دست از کشتار حیوانات بر دارند .

امروزه با گسترش روش های جایگزین آزمایش روی حیوانات دیگر همانند سابق نیاز به آزمایش روی حیوانات احساس نمی شود؛ ما نیز موظفیم در کشور خودمان نسبت به عرضه این محصولات و جایگزین ها مبادرت بورزیم .
نظر شما
ادامه