کد خبر: ۵۶۲۳۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می‌شود که از مصرف خام فرآورده‌های دامی پرهیز کنند ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می‌شود که از مصرف خام فرآورده‌های دامی پرهیز کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» با اشاره به اینکه از شناخت ویروس کرونا بیش از ۵۰ سال زمان می‌گذرد، اظهار کرد: ویروس کرونا در دهه ۶۰ میلادی شناخته شد و از همان ابتدا منشاء آن در حیوانات در حوزه دام، طیور و آبزیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه منشاء خانواده ویروس کرونا در حیات وحش و اهلی بوده است، افزود: طی ۵۰ سالی که از کشف این ویروس می‌گذرد، این ویروس از حیوان به انسان منتقل شده است و تا قبل از جهش در حوزه انسانی و تبدیل به ویروس خطرناک کووید ۱۹ و سارس، علایم ویروس کرونا حیوانی به صورت سرماخوردگی در انسان‌ها ظاهر می‌شد.

رفیعی پور ادامه داد: بنا بر آمار سال‌های قبل در دستگاه‌های بهداشتی عامل سرماخوردگی‌های انسانی ویروس کرونا یا آنفلوانزا بوده که منشاء اصلی آن حیوانات بوده است.

گزارشی از شیوع ویروس کرونا در حیوان نداشتیم

به گفته این مقام مسئول، تا به امروز به جز یک مورد در کشور‌های آسیای شرقی دیگر در هیج جای دنیا گزارشی از ابتلای حیوان به ویروس کرونا نداشتیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می‌شود که فرآورده‌های خام دامی همچون گوشت، مرغ، فرآورده‌های لبنی، عسل و تخم مرغ را از مجاری مجاز خریداری و به صورت کاملا پخته مصرف کنند.

به گفته وی، با توجه به مراقبت‌های بهداشتی، رعایت ضوابط و استاندارد‌های بهداشتی که آبزی پروران، دامداران و مرغداران به آن عمل می‌کنند، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر انتقال ویروس وجود ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: بنا بر رصد و پایشی که از ویروس، میکروب، انگل و قارچ در کشور داشته ایم، تاکنون گزارشی از جمعیت اهلی و حیوانی به این ویروس آلوده نداشتیم.

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
4
رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: بنا بر رصد و پایشی که از ویروس، میکروب، انگل و قارچ در کشور داشته ایم، تاکنون گزارشی از جمعیت اهلی و حیوانی به این ویروس آلوده نداشتیم.


شما با كدام كيت و ابزار توانستيد تشخيص بدهيد كه اين ويروس در مين حيوانات وجود ندارد هنوز تو دنيا سر روشهاي كنترل اين ويروس رقابته اونوقت شما با سازماني كه بودجه اش كفاف حقوق كارمنداش رو نميده همچين ادعايي ميفرماييد

حقيقتا نگران وضعيت خودم و خانوادم شده با اين سخناني كه از شما و امثال شما ميشنوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
من هم نگران شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
3
با رصد و پایش مانع از مبتلا شدن مجدد دامها شدند !!بیانیه های قبلی ایشان را مطالعه فرمایید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
3
منظورتون از رصد و پايش دوربين دوچشمي هست يا اينكه رو پيشوني حيواني كه ميميره مينويسه عامل مرگ كوويد نوزده

بابا كم جامعه رو نسبت به دامپزشكا تحريك كنيد همينطوريش كلي با اعتبار اين حرفه ميون مردم مشكل داريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
2
با کدام کیت کنترل کرده اید؟
چرا مطالب ... می فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
2
از قدیم گفته اند:
کم گوی و گزیده گوی چون در
تا زندک تو جهان شود پر

من خودم دامپزشک شاغل در اداره کل هستم
اما نمیدانم که چه کسی این رصد و پایش و پاکی را به ریاست سازمان اعلام کرده!!!!

آیا از استانها استعلامی شده؟
آیا کیت آزمایش داریم؟
آیا پروتکل تشخیصی داریم؟

پس چرا مصاحبه؟
نظر شما
ادامه