کد خبر: ۵۶۱۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از تعطیلی ۲۷ میدان خرید و فروش دام زنده برای پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا ویروس در سطح استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس اقدامات مختلفی در سطح مراکز عرضه، فروش و پرورش محصولات دامی در سطح استان انجام می‌دهد.

او افزود: در سطح آذربایجان غربی ۲۷ میدان دواب یا خرید وفروش دام زنده فعالیت می‌کند که بنا بر تصمیم ستاد مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت این میادین ممنوع شده است تا از تجمع افراد و نقل وانتقال دام زنده که جلوگیرب شود‌.

داهیم ممنوعیت قطعه بندی گوشت مرغ و فرآوری، تهیه جوجه کباب، شنسل مرغ، طعم دار نمودن در مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی توسط متصدیان فروش.

ممنوعیت عرضه محصولات و فراورده‌های خام دامی بصورت فله‌ای و بدون بسته بندی از جمله الایش خوراکی مانند جگر، دل و سنگدان در این مراکز را از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان برای پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا ویروس در استان ذکر کرد.

او افزود: مراکز عرضه در سطح شهر صرفا مجاز به عرضه فراورده‌های خام دامی هستند که در کشتارگاه‌های صنعتی و مراکز قطعه بندی و بسته بندی مجاز که داری روانه بهداشتی معتبر از دامپزشکی می‌باشند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ممنوعیت عرضه هر گونه فراورده خام دامی نظیر، گوشت، تخم مرغ، انواع آبزیان و ... در بازارچه‌های محلی و همچنین خودرو‌های سیار و نیز ممنوع بودن زنده فروشی طیور و کشتار کنار جاده‌ای از دیگر تمهیدات این نهاد در راستای مقابله مخاطرات بهداشتی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس و بیماری‌های تنفسی می‌باشد.

وی تاکید کرد: رعایت توصیه‌های اداره کل دامپزشکی استان اذربایجان غربی در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس از طریق فراوده‌های خام دامی در مراکز عرضه و رعایت موازین و اصول بهداشتی توسط متصدیان فروش و شهروندان الزامی است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
3
آقای مدیر کل:
آیا خبری از اوضاع استان خود دارید؟
1 - در مورد «ممنوعیت عرضه محصولات و فراورده‌های خام دامی بصورت فله‌ای و بدون بسته بندی از جمله الایش خوراکی مانند جگر، دل و سنگدان » مگر خبر ندارید که بیش از 10 سال هست که ممنوع هست و ربطی به کرونا ندارد!!!!!
2 - در مورد تعطیلی میادین ، آیا 100 متر آنطرف تر میادین را نگاه کرده اید که خرید و فروش دام در چه وضعی هست؟؟؟؟

متاسفم به گزارشاتی که به شما می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
در آذربایجان غربی ، فقط به گمرک بازرگان توجه می شود .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
0
0
«او افزود: مراکز عرضه در سطح شهر صرفا مجاز به عرضه فراورده‌های خام دامی هستند که در کشتارگاه‌های صنعتی »

............................
این همه کشتارگاه سنتی شهردارها در استان فعال هست

یعنی خبر ندارید؟ یا از تعریف کشتارگاه صنعتی بی اطلاعید؟
نظر شما
ادامه