کد خبر: ۵۶۱۵۰

رئیس شبکه دامپزشکی قائن گفت: پست قرنطینه دامپزشکی در معبر ورودی شهر خضری بخش نیمبلوک شهرستان قاینات راه اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر رضا محمودی» اظهار کرد: پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان قاینات با همکاری فرمانداری و فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان در راستای کنترل بیماری تب برفکی و جلوگیری از ترددهای غیر مجاز دام و فرآورده‌های خام دامی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش حمل‌ و نقل غیرمجاز در انتقال و اشاعه بیماری‌های دامی و با هدف برخورد و مقابله با ورود دام‌های غیر بومی و همچنین طیور زنده برای پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری های صنعت طیور و مخصوصا آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پست قرنطینه افتتاح شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قائن تصریح کرد: خوشبختانه همکاری خوبی بین مجموعه دامپزشکی، فرمانداری و نیروی انتظامی برقرار شد و راه‌اندازی این پست قرنطینه دامپزشکی جزو مصوبات شورای تامین شهرستان بود.

محمودی ادامه داد: با توجه به هم مرز بودن شهرستان با خراسان رضوی و مخصوصا شهرستان گناباد که هم اکنون درگیر بیماری تب برفکی است، این امر اقدامی موثر در جلوگیری از ورود بیماری از این محور خواهد بود.

وی اظهار کرد: تمامی محموله‌های دامی اعم از فرآورده‌های خام دامی‌و دام و طیور زنده، جهت حمل و نقل باید دارای مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای باشند که در غیر این صورت برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

محمودی از همکاری شبکه دامپزشکی با شبکه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: در راستای کنترل بیماری کرونا، شبکه بهداشت و درمان شهرستان به منظور تست بیماریابی و تب سنجی همزمان با همکاران ما در محل کانکس دامپزشکی مستقر خواهند شد و این بیماری را کنترل خواهند کرد.

وی از صاحبان و رانندگان خودروهای حمل دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی خواست در صورت انتقال دام و طیور یا فرآورده‌ها، برای اخذ مجوز حمل به دامپزشکی مراجعه کرده و همچنین خودروهایی که از خارج استان و مخصوصا استان‌هایی با شیوع بالای این بیماری وارد استان می‌شوند شرایط بهداشتی محموله و همچنین بهداشت فردی در راستای کنترل بیماری کرونا را مد نظر داشته باشند.

 
نظر شما
ادامه