کد خبر: ۵۶۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - دامپزشکان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از پوشش های نانوی آنتی میکروبیال موفق به کاهش بار میکروبی در نوشابه های گاز دار شدند.

دکترسید امیر علی انوار، عضو هیات علمی و دستیار دکتری تخصصی بهداشت وکنترل کیفیت مواد غذایی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در این رابطه گفت: اختراع کاهش بار میکروبی درب نوشابه های گاز دار با استفاده از پوشش های نانوی آنتی میکروبیال(بر پایه کلویید نانونقره و پارتیکل نقره) در جشنواره و نمایشگاه بین المللی اختراعات سوئیس نیز که 17 تا 20 فروردین ماه 1390 زیر نظر و حمایت مستقیم رییس جمهور و دولت فدرال سوئیس و شهردار ژنو و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد و حمایت فدراسیون جهانی مخترعان و سازمان‌های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعان و وزارتخانه های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از 40 کشور معتبر برگزار شد ارائه شد.

این طرح حاصل تلاش دکتر سید امیر علی انوار عضو هیات علمی و عضو باشگاه پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات و دکتر حامد اهری، دستیار دکتری تخصصی بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی واحد علوم وتحقیقات و عضو استعدادهای درخشان واحد علوم و تحقیقات است و مقاله مربوط به این اختراع در فروردین ماه سال جاری به عنوان سخنران مدعو توسط دکتر انوار و دکتر اهری در کنفرانسی در دانشگاه کوالالامپور مالزی ارائه شده و قرار است تا نیمه اول سال توسط شرکت دانش بنیان نانو رنگدانه شریف به تولید انبوه برسد.

همچنین در بعد بازاریابی بین المللی، رایزنی هایی با نماینده کنترل کیفیت کارخانه کوکاکولا در کویت انجام شده است. از اختراع مذکور یک مقاله ISI ونیز یک مقاله علمی پژوهشی در واحد علوم وتحقیقات به نام دکتر انوار ،دکتر اهری و علیرضا مختاری ( گروه بهداشت و کنترل کیفیت مواد غذایی) پذیرش شده است.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
1
0
از متخصصان صنايع غذايي كه خود در مورد مضرات نوشابه هاي گازدار مي دانند و به مردم نيز اطلاع رساني مي كنند در مورد چنين طرحي وقت خود را تلف كنند
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
1
1
استفاده از این قبیل فرآورده ها در حجم بالائی انجام می گیرد که بعلت زندگی ماشینی بشر می باشد و هدف از این طرح تقلیل بار میکروبی بوده که چه بخواهیم و چه نخواهیم با آن در درپوش ورودی قوطی درگیر می باشیم ، اتلاف وقت انتقاد غیر آکادمیک بر کاری است که پذیرش جهانی داشته ور در دنیا در چندین مقاله بین المللی نقد علمی گردیده است!
هانیه فرهادخانی
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
7
1
از اینکه هر دوی این بزرگواران (دکتر انوار و دکتر اهری) استادان من در دانشگاه علوم و تحقیقات هستند واقعا خوشحالم، برخود می بالم و از خدای متعال همواره برایشان سلامتی و موفقیت روزافزون خواستارم. هانیه فرهادخانی
نظر شما
ادامه