کد خبر: ۵۶۱۱۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: ویروس کرونا یک ویروس جدید و ناشناخته است که هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص ابعاد مختلف، نوع جهش ویروس و ابعاد افزایش و اپیدمی شدن آن نداریم ...
 
 

حکیم مهر: مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، رعایت اصول بهداشتی برای نگهداری حیوانات خانگی الزامی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: ویروس کرونا یک ویروس جدید و ناشناخته است که هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص ابعاد مختلف، نوع جهش ویروس و ابعاد افزایش و اپیدمی شدن آن نداریم.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشت: لازم است که شهروندانی که حیوانات خانگی در منزل نگهداری می کنند تمامی مسائل بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

به گفته نقیبی، آنچه مشخص است منشاء انتقال ویروس کرونا از حیواناتی همچون خفاش، مار و مورچه خوار پولک دار به انسان صورت گرفته است و اکنون این ویروس انتقال وسیع انسان به انسان دارد.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی حیوانات قابلیت انتقال ویروس کرونا را به صورت یک ناقل مکانیکی دارند، گفت: تاکنون موارد فراگیری از انتقال سیستمیک بیماری از دام به انسان گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: حیوانات خیابانی و خانگی می توانند در صورت مجاورت با فرد مبتلا و نشستن ویروس روی بدنشان آن را به صورت مکانیکی انتقال دهند.

نقیبی با تاکید براینکه هموطنان تا جای ممکن از خروج حیوانات خانگی به خارج از منازل خودداری کنند، اظهار داشت: دارندگان حیوانات خانگی برای رعایت اصول بهداشتی علاوه بر نظافت روزانه حیوانات، قرص انگل و واکسیناسیون را به موقع انجام دهند.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رضا
|
United States of America
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
3
با سلام . جناب دکتر نقیبی دلیل عدم ترخیص هزاران تن خوراک دامی و خوراک آبزیان در گمرک چیست . میلیون ها دلار هزینه خرید و واردات آنها بنا به نیاز کشور شده است . آقای دکتر این خوراک ها تاریخ مصرف داره .
ناشناس
|
Austria
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
3
با سلام خدمت آقای دکتر نقیبی . لطفا بجای کرونا که همانطور که گفتید خیلی به دامپزشکی مربوط نیست که ترخیص کالاهای،مانده در گمرک اجازه ترخیص دهید از قانونهای بی اساس من در آوردی که پدر مردم را در آورده همین عدم اجازه ترخیص است .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
1
آقای دکتر تو این وضعیتی که همه مردم تو خیابونها برای خرید شب عید صف کشیدن و اتوبوسهای بی آر تی و مترو تا خرخره پر از مردم هستن سهم سگ و گربه های مردم تو انتقال مکانیکی چقدر هست که شما لازم دیدید در این خصوص مصاحبه کنید ،

هیچ سگ و گربه ای رو ندیدم که موقع راه رفتن خودش رو به دیگرون بماله

راهکار عملی و بر مبنای علم به مردم نشون بدین نه پیامهای سفارشی از طرف افراد خاص

ضمنا در اینجور مواقع مردم رو سفارش کنید که به دامپزشکاشون مراجعه کنند یا تماس بگیرن و راهنمایی بیشتر رو از اونها دریافت کنند
ناشناس
|
Hungary
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
3
دامپزشکی بالاخره یه اهنی ، اوهنی کرد. اونم که داره میگه مکانیکی ، خیلی خوب اگه مکانیکیه پس آهن فروشی ها ، آجیل ، نبات، درختها و هرچی دات بخواد مکانیکی منتقل میکنه .................. اینطور که میفرمائین نیست. خدا میدونه که نیست. میگین نه. حکیم مهر بزرگوار شما زنگ بزن اینجا از دو نفر از استادهای میکروب شناسی یا بخش عفونی دانشگاه سوال کنید. اتفاقا دامپزشکی می تونست در این بحران نقش حیاتی ایفا کنه ولی اومدن میگن مکانیکی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
بخش عفونی دانشگاه !!خواب دیدی خیر باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
3
بهتر نیست مدیر کل دفتر مبارزه با بیماریهای دامی در این خصوص نظر بدن
دکتر حیدرزاده
|
United States of America
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
3
بیماری از انسان به حیوان منتقل میشه و در بدن حیوان تغییر ساختار بیرونی میده و دیگه برای انسان خطری نداره بلکه سود هم داره و اگه انسان این بیماری را از حیوان بگیره در برابر فرم خطرناک انسان به انسان واکسینه میشه.البته در حد نظریه است اما دلایل و شواهدی هست برای تاییدش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
1
2
سلام . آقای دکتر نقیبی چرا دامپزشکی کاسه داغ تر از آش شده . ......... میلیونها دلار کالایی که با هزار زحمت وارد کشور شده و تاریخ انقضا داره علارغم رعایت تمام ضوابط بهداشتی چرا تو گمرک نگه داشتید و ترخیص نمیکنید . این کورونایی که با ضربه زدن به اقتصاد کشور و هدر رفتن میلیون ها دلار ایجاد میکنید از اون ویروس کرونا خطرناک تره .
نظر شما
ادامه