کد خبر: ۵۶۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گرگان گفت: اگر دامداری علائم مشکوک ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشد، از دست زدن و نزدیک شدن به دام خودداری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «عبدالحکیم دانشیان» امروز اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کوید 19 در سطح کشور انتظار داریم که علاوه بر رعایت بهداشت فردی نسبت به بهداشت جایگاه دام حساسیت داشته باشند اگر دامداری علائم مشکوک ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشد از دست زدن و نزدیک شدن به دام خودداری کند و اجازه دهد شخص دیگری به دام‌ها رسیدگی کند و بعد از بهبود کامل از دام مراقبت کند.

دامداران جایگاه دام را مرتبا آهک‌پاشی کنند

وی تصریح کرد: دامداران صنعتی و یا دامدارانی که دستگاه شیردوش دارند حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و دستگاه‌های شیردوش را مرتبا ضدعفونی کنند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گرگان ابراز کرد: دامداران جایگاه دام را مرتبا آهک‌پاشی کنند و بعد از ورود و یا خروج از دامداری حتما دستان خود را با مواد الکل‌دار ضدعفونی کنند.

دانشیان خاطرنشان کرد: آهک‌پاشی در دامداری‌ها سبب می‌شود که بار میکروبی در این مکان‌ها کاهش یابد و خطر انتقال ویروس کمتر می‌شود

وی اظهار کرد: افرادی منزل و دامداری در کنار هم قرار دارد حتما حیاط منزل و دامداری را آهک‌پاشی کنند تا بار میکروبی آن منطقه کاهش یابد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گرگان ابراز کرد: شهروندان برای تهیه گوشت مورد نیاز خود حتما از مراکز معتبر، گوشت خود را تهیه کنند و بعد از خریداری اجازه ندهند قصاب گوشت را قطعه قطعه کند بلکه این کار را در منزل انجام دهند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاکویی
|
Germany
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
0
حکیم مهر عزیز لطفا از بخش فنی بخواهید که یک گردآوری از جنبه های مختلف شیوع بیماری کرونا در دامها و خصوصا الگوهای oie در این بحران را در این مجله منتشر کنند با تشکر
نظر شما
ادامه