کد خبر: ۵۶۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس دامپزشکی نهاوند گفت: هرگونه قطعه‌بندی مرغ گرم در واحدهای فروش مرغ شهرستان نهاوند ممنوع بوده و دستگاه‌های قطعه‌بندی واحدهای مرغ فروشی نهاوند جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مهدی قنبری» از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی در نهاوند خبر داد و گفت: بازرسان دامپزشکی نهاوند تا پایان فروردین‌ماه در دو نوبت‌کاری صبح و بعدازظهر در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی و مراکز عرضه مواد خام دامی در شهرستان، فعالیت می‌کنند.

وی هدف از این بازدیدها را بررسی کیفیت بهداشتی مواد خام دامی و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در خصوص حمل، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و اطلاع‌رسانی عمومی و آشنایی مردم با ضوابط مذکور دانست.

رئیس دامپزشکی نهاوند تصریح کرد: در این طرح از تمام مراکز عرضه مواد خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور و کارگاه‌های بسته‌بندی این فرآورده‌ها بازرسی انجام می‌گیرد.

معدوم‌سازی ۵۰۰ کیلوگرم گوشت به دلیل کشتار غیربهداشتی

وی در ادامه از ضبط و معدوم‌سازی ۵۰۰ کیلوگرم گوشت به دلیل کشتار غیربهداشتی و خارج از کشتارگاه در نهاوند خبر داد و گفت: در پی اطلاع واصله مبنی بر اینکه چند نفر با یک دستگاه خودروی مخصوص حمل گوشت در حال ذبح دام به‌صورت غیربهداشتی در باغات یکی از مسیرهای ورودی شهرستان هستند موضوع بلافاصله با دادستان هماهنگ و با عوامل انتظامی شهرستان نهاوند برای بررسی به محل اعزام شدند.

قنبری افزود: پس از بازدید و بازرسی انجام‌گرفته مقدار ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مربوط به یک رأس گاو و دو رأس گوسفند به دلیل کشتار غیربهداشتی و خارج از کشتارگاه ضبط و معدوم شد.

وی از ممنوعیت هرگونه قطعه‌بندی مرغ گرم خارج از ضوابط بهداشتی در واحدهای فروش مرغ شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: هرگونه قطعه‌بندی مرغ گرم خارج از ضوابط بهداشتی در واحدهای فروش مرغ ممنوع و مشمول پیگیری قضائی خواهد شد و باید دستگاه‌های قطعه‌بندی موجود در واحدهای مرغ فروشی در اسرع وقت جمع‌آوری شود.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
کار بسیار شایسته ای است
نظر شما
ادامه