کد خبر: ۵۶۰۰۱

خودروی حامل ضایعات گوشت غیر مجاز که اقدام به تخلیه محموله در محور مواصلاتی مشهد – نیشابور کرده بود، توقیف گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از توقیف یک دستگاه خودرو که اقدام به حمل و تخلیه غیربهداشتی ضایعات گوشت در محور مواصلاتی مشهد-نیشابور کرده بود، خبر داد و گفت: پرونده راننده خاطی به دلیل عدم دریافت گواهی حمل بهداشتی و همچنین تخلیه محموله در محیط عمومی به مراجع قضایی ارسال شد.

«دکتر محمود جوادی نژاد» افزود: اکیپ های نظارتی دامپزشکی شهرستان مشهد در ساعت 23 شب گذشته در حالیکه جهت انجام بازدیدهای دوره ای به سمت یکی از کشتارگاه های طیور شهرستان در حرکت بودند، متوجه خودروی مذکور شده که در حال تخلیه ضایعات گوشت طیور در کنار جاده بوده است. وی اظهار داشت: پس از بررسی و تشخیص محموله از نظر غیرقابل مصرف بودن با هماهنگی به عمل آمده به نزدیکترین کارخانه تبدیل ضایعات ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان افزود: بر اساس قانون سازمان دامپزشکی کشور، ضايعات گوشت بايد بلافاصله و با رعايت تمامی ضوابط بهداشتی به واحد تبديل ضايعات وابسته به کشتارگاه و يا با فراهم کردن تمامی امکانات لازم به کارخانه تبديل ضايعات مستقل انتقال داده و در غير اين صورت به شيوه بهداشتی در محل واحد بسته بندی دفن شود.

 

نظر شما
ادامه