کد خبر: ۵۶۰۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن حیوانات خانگی و دیگر حیوانات اهلی به این ویروس وجود ندارد، گفت: جلوگیری از تماس با حیوانات بیمار یا محصولات فاسد شده حیوانی، شستن منظم و بهداشتی دست با صابون و آب تمیز بعد از لمس حیوانات و جلوگیری از لمس چشم، بینی یا دهان مورد توجه مردم قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسین صالحی» با اشاره به اینکه مصرف فرآورده‌های خام دامی، با رعایت الزامات بهداشتی در انتقال ویروس به انسان نقشی ندارند، اظهار کرد: هرچند برخی منابع بیان می‌کنند که این ویروس دارای منبع حیوانی است اما تا به امروز شواهد علمی کافی برای شناسایی آن منبع یا توضیح مسیر انتقال از یک منبع حیوانی به انسان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی باید با رعایت ضوابط بهداشتی صورت گرفته، همچنن تهیه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز و تحت پوشش نظات‌های بهداشتی دامپزشکی صورت گیرد و این نوع مواد غذایی بایستی به طور کامل و مناسب پخته و از مصرف خام یا نیم پخته این فرآورده‌ها (گوشت، تخم مرغ و ...) خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که مسیر غالب انتقال ویروس کرونای جدید از انسان به انسان ‌باشد، تصریح کرد: طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سازمان جهانی بهداشت دام تأکید می‌کند که با وجود ناشناخته بودن منشأ این ویروس، افردی که به بازارهای خرید و فروش دام مراجعه می‌کنند یا در تماس نزدیک با حیوانات اهلی هستند باید اقدامات بهداشتی عمومی و شخصی را رعایت کنند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن حیوانات خانگی و دیگر حیوانات اهلی به این ویروس وجود ندارد، ادامه داد: جلوگیری از تماس با حیوانات بیمار یا محصولات فاسد شده حیوانی، شستن منظم و بهداشتی دست با صابون و آب تمیز بعد از لمس حیوانات و جلوگیری از لمس چشم، بینی یا دهان  مورد توجه مردم قرار گیرد.

صالحی خاطرنشان کرد: از هرگونه تماس انسان با گربه‌ها و سگ‌های ولگرد، جوندگان و پرندگان که می‌توانند به صورت آزادانه بین محیط‌های آلوده و مکان‌های پاک تردد کنند پرهیز شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
بهتر نیست طرح های دامپزشکیکه باعث ارتباطزیاد کارمندان در روستاهای مختلف با دامدارن میشه و امکان انتقال کزونا ویروس هست به تعویق بیفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
1
اولین مورد انتقال کرونا از انسان به حیوان در هنگ‌کنگ ثبت شد

http://hakimemehr.ir/fa/news/56010
نظر شما
ادامه