کد خبر: ۵۵۹۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه براساس مصوبه هیئت وزیران هویت‌گذاری دام‌ها اجباری است، گفت: مالکان دام‌های زنده هر چه سریع تر نسبت به هویت گذاری و نصب پلاک ۱۵ رقمی در گوش دام های خود اقدام کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «روح الله خدارحمی» سه شنبه ۱۳ اسفندماه تصریح کرد: نگهداری، خرید و فروش و حمل و نقل دام زنده صرفاً با وجود پلاک ۱۵ رقمی معتبر و ثبت مشخصات گله دار در سامانه جامع هویت دام مجاز است.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح هویت گذاری دام زنده، اظهار کرد: دستیابی به آمار واقعی دام زنده، استقرار نظام صحیح بهداشتی در استان، کنترل بازار برای دسترسی به میزان تقاضا و عرضه تولیدات دامی و جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو، امکان برنامه ریزی اصلاح نژادی، افزایش سرعت و دقت در بیمه دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده های دامی و تولید علوفه مورد نیاز دام براساس آمار دام استان، بررسی میزان بهره وری در محصوات دامی و حذف هزینه‌های موازی شناسایی دام از اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه هویت گذاری دام ها صرفاً توسط مجریان و پیمانکاران دارای مجوز در هر استان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: طرح هویت گذاری توسط اتحادیه دامداران، اتحادیه صنعت دامپروری، تعاونی امور عشایر، تعاونی امور دام کوچک و با همکاری دامپزشکی و صندوق بیمه انجام می گیرد.

خدارحمی ادامه داد: هر گونه تمدید پروانه دامداری منوط به هویت‌گذاری دام‌هاست به طوریکه دامدارانی که نسبت به انجام این طرح اقدام نکرده باشند پروانه آنها تمدید نخواهد شد.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه این طرح قانون است، از دامداران خواست با مجریان هویت‌گذاری دام همکاری کنند و هرچه زودتر دام‌های خود را پلاک گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه هر دامی که متولد می شود، باید پلاک ۱۵ رقمی در گوش آن نصب شود، یادآور شد: دامدارانی که دام‌های خود را هویت گذاری نکنند از خدمات نهاده‌های دامی، بیمه، حمل ونقل دام‌ها، واکسیناسیون و تمدید پروانه بهداشتی بهره‌مند نخواهند شد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
زورتون فقط به دامداریهای مجاز میرسه نود درصد دامداریهای کشور غیر مجاز و فاقد پروانست و روستایی
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
با سلام خدمت همکاران
این طرح یکی از آن طرحهای از پیش شکست خورده است . خواهشمند است کسانی که این گونه طرحها را مصوب می کنند دلایل منطقی خود را نیز ذکر نمایند . دامهای نری که به قصد پروار نگهداری می شوند در نهایت چند ماه قرار است نگهداری شوند ( 7 ماه یا 8 ماه ) . دوام این پلاک کوبی چقدر است ؛ دو ماه یا سه ماه ؟ .
کجا ثبت می شود ؟
کی مسئولیتش را قبول می کنه؟
در آمدش به جیب کی می رود ؟ در قبالش چه خدماتی به دامدار ارائه می شود ؟
نظر شما
ادامه