کد خبر: ۵۵۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۵۰ راس دام سبک و ۲۰ راس دام سنگین در منطقه زلزله‌زده قطور دفن بهداشتی شد که این روند در راستای ارتقای بهداشتی منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر کامیار داهیم» روز دوشنبه افزود: در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، دفن بهداشتی و اصولی احشام منطقه زلزله‌زده در دستور کار قرار گرفته و ۲۰ کارشناس در این مناطق نظارت جدی بر این مساله دارند.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از وقوع این حادثه تیم‌های پایش و ارزیابی در منطقه حضور یافته و مشکلات، تنگناها و مسائل موجود در حوزه دامپزشکی در روستاهای آسیب دیده را احصا کردند، گفت: وظیفه دامپزشکی استان نظارت بر جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌هاست تا از بروز بیماری‌هایی مانند شاربن و هاری و سایر بیماری‌های دیگر جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان از آسیب‌دیدگان خواست تا برای دفن بهداشتی تلفات دام‌های خود از توان نظارتی کارشناسان دامپزشکی بهره بگیرند و ضمن همکاری با اکیپ های دامپزشکی در اسرع وقت جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان ودام نسبت به دفن بهداشتی دام‌ها  تلف شده اهتمام لازم را داشته باشند.

روز یکشنبه چهارم اسفندماه ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن بی از ۲ هزار راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه «قطور» شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر «زرآباد» را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
1
آخه دفن لاشه های تلفات ناشی از زلزله چه ربطی به شاربن داره؟
نکنه اون منطقه کانون هست؟
حالا هاری رو چکارش کنیم؟
زلزله و هاری؟
نظر شما
ادامه