کد خبر: ۵۵۹۶۱

رییس اداره دامپزشکی ری از معدوم‌سازی ۲ تن گوشت مرغ فاسد و غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «وحید رستگاری» روز دوشنبه اظهار داشت: این میزان فرآورده دامی فاسد در پی گزارش یکی از سردخانه‌داران کشف و پس از انجام آزمایش‌های مختلف، فاسد بودن آن تایید و معدوم‌سازی شد.

وی با اشاره به اینکه غیر بهداشتی بودن گوشت‌های کشف شده با نمونه‌گیری و آزمایش‌های دقیق علمی توسط اداره دامپزشکی شهرستان ری تشخیص داده شد، افزود: معدوم سازی با حکم دستگاه قضائی انجام شد.

رستگاری اضافه کرد: این میزان گوشت مرغ بخاطر حمل و نقل نامناسب و عدم رعایت نکات ایمنی در فاسد شده است که با همکاری صاحب کالا بازرسان دامپزشکی پس از آزمایشات لازم اقدام به معدوم سازی نمودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازرسان اداره دامپزشکی ری در راستای تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی به صورت مستمر عملکرد مراکز عرضه و توزیع گوشت قرمز و سفید شهرستان را پایش و نظارت‌های لازم را در خصوص تاریخ مصرف و سالم بودن گوشت انجام می‌دهند.

رستگاری با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تأمین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، اضافه کرد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی شهرستان ری قرار دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

 
نظر شما
ادامه