کد خبر: ۵۵۹۵۵

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: خریداران مرغ و ماهی را در مغازه پاک و قطعه‌بندی نکنند؛ حتی‌المقدور از محصولات بسته‌بندی استفاده کرده و هنگام ورود به منزل پلاستیک بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی را در سطل زباله بیندازند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حمید زینالی» مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: رعایت اصول اولیه بسیار مهم است و مردم باید دست‌ها را شسته و ضدعفونی کنند، به دامداران و مرغداران توصیه می‌کنیم هنگام فعالیت حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگرچه کرونا یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات است ولی هنوز بین دام‌های اهلی و کرونا مورد ثابت‌شده‌ای وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: در سیستم دامپزشکی استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها بسیار مهم است و دامداران به‌مانند گذشته بر استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها در محوطه دامداری دقت کنند؛ همچنین شعله دادن در کنترل بیماری بسیار مهم است.

وی بیان کرد: خریداران مرغ و ماهی را در مغازه پاک و قطعه‌بندی نکنند؛ حتی‌المقدور از محصولات بسته‌بندی استفاده کرده و هنگام ورود به منزل پلاستیک بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی را در سطل زباله بیندازند.

زینالی اشاره کرد: کرونا بیماری جدیدی است به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود هنگام استفاده از فرآورده‌های دامی محصولات را به‌طور کامل بپزند چون ممکن است در هنگام عرضه آلوده‌ شده باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تأکید کرد: مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ را کاملاً آب‌پز استفاده کنند چون ممکن است پوسته آن آلوده به ویروس شده و یا حتی ویروس به داخل آن نفوذ کرده باشد.

 
نظر شما
ادامه