کد خبر: ۵۵۹۵۴

مدیرکل شیلات استان زنجان گفت: پرورش زالو در داخل منازل و آپارتمان‌ها ممنوع بوده و مکان‌های پرورش باید در خارج از شهرها ایجاد شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «منصور حقی‌راد» اظهار کرد: با توجه به ضوابط و مقررات پرورش زالو که از سال ۱۳۹۱ توسط دامپزشکی استان زنجان ابلاغ شده و بر اساس آن، پرورش این جاندار در داخل آپارتمان‌ها و منازل ممنوع شده است و باید فاصله ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ متری مکان پرورش این جاندار با مراکز و صنایع دامی، ماهیان، مرغداری‌ها، پرورش زنبور عسل، کارخانه‌ها و سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی رعایت شود.

وی با بیان اینکه پرورش‌دهندگان برای تغذیه این موجودات باید از جلبک، حلزون و موادغذایی بدون پایه خون بهره‌گیری کنند، افزود: در بعضی از موارد تولیدکنندگان برای سرمایه‌گذاری در این بخش منصرف می‌شوند. گفتنی است که سودآوری زالو در حالت پرورش به صورت دپو ۴۰ درصد است و به صورت تکثیر و پرورش ۱۰۰ درصد است. در واقع برگشت سرمایه در همان سال اول مقدور است.

مدیرکل شیلات استان زنجان با بیان اینکه داشتن زمین مناسب برای پرورش زالو و دریافت مجوز ازسازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان دامپزشکی از جمله اقدامات مناسب جهت ایجاد پرورشگاه زالو ایده‌آل است، عنوان‌ کرد: ایجاد تاسیسات مخصوص جهت پرورش زالو، مانند رعایت اصول ساخت سالن‌های تکثیر، پرورش و قرنطینه، سرامیک کامل، رختکن، اتاق استراحت کارگری، اتاق اداری و اتاق تغذیه از جمله سایر مواردی است که جهت ایجاد پرورشگاه زالو ضرورت دارد.

 
نظر شما
ادامه