کد خبر: ۵۵۹۵۰

رییس اداره محیط زیست شهرستان سردشت گفت: ۵ نفر به جرم حیوان آزاری و راه اندازی مسابقات نزاع حیوانی با تشکیل پرونده فردا تحویل مراجع قضایی این شهرستان داده خواهند شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کردپرس، «خالد بایزیدی» اظهار کرد: علی رغم توصیه ها و هشدارهای مکرر اداره محیط زیست سردشت در خصوص غیرقانونی بودن راه اندازی مسابقات نزاع سگ ها و حیوانات آزاری عده ایی دوباره در شهرستان سردشت به این کار اقدام کرده بودند.

او افزود: پس از تهیه گزارش های این مسابقات حیوان‌آزاری موفق به شناسایی ۵ نفر از سردسته های اصلی راه اندازی این سری از مسابقات شدیم، چهار نفر از آنها اهل سردشت و یک نفر از پیرانشهر است که قبلاً نیز سابقه حیوان‌آزاری داشته اند و فردا به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

رئیس محیط زیست شهرستان سردشت گفت: به استناد ماده قانونی ۶۳۸ و ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی افراد شناسایی شده شامل مجازات کیفری خواهند شد.

بایزیدی گفت: متاسفانه در این نزاع های حیوانی که مصداق بارز حیوان آزاری است قیمت های میلیونی بر روی این حیوانات گذاشته می شود و افراد با شرط بندی در این مسابقات شرکت می کنند.

رئیس محیط زیست سردشت همچنین درخصوص پیدا کردن لاشه سوخته یک قلاده سگ ماده و توله هایش در نلاس سردشت گفت: این حیوانات در نزدیکی رودخانه گومه شین سردشت پیدا شدند، تحقیقات محلی در این خصوص انجام گرفت اما متاسفانه این تحقیقات قابل تایید نیستند.

 او ادامه داد: ساکنان این منطقه اظهار داشته اند که این قلاده سگ ها پس از تصادف با ماشین کشته شده اند و در نهایت سوزانده شده اند تا از انتشار بیماری ناشی از لاشه آنها جلوگیری شود، اما این گفته ها مورد تایید اداره محیط زیست سردشت واقع نشده است.

 بایزیدی با بیان اینکه در پای قلاده ها طنابی پیدا شد و مشخص شده که پای آنها بسته شده  گفت: این مورد گمان ما برای تایید گفته های ساکنان محلی را مورد تردید قرار می دهد. متاسفانه در این خصوص به اطلاعات درست و صحیحی هم دسترسی نداریم و مشخص نیست که اصل ماجرا چگونه اتفاق افتاده است.

رئیس محیط زیست شهرستان سردشت تاکید کرد: حیوان آزاری جرم است و با هرگونه حیوان آزاری و مصادیق آن قطعاً از سوی اداره محیط زیست برخورد خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه