کد خبر: ۵۵۹۴۸

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از زنده گیری یک بهله عقاب زخمی در کوه‌های صاحب الزمان کرمان توسط آتش‌نشانان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرسول جهانشاهی» افزود: آتش نشانان طی تماس تلفنی از سوی شهروندان با ستاد مرکز فرماندهی عملیات (۱۲۵) این سازمان از حضور یک بهله عقاب سرگردان در شهر کرمان باخبر شدند لذا بلافاصله تیم تخصصی امداد و نجات از نزدیکترین ایستگاه به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان وقتی به محل حادثه رسیدند با یک بعله عقاب زخمی که به علت حضور شهروندان وحشت زده شده بود روبه رو شدند اظهار داشت: این عقاب از پشت بام منزل مسکونی در خیابان شهید مغفوری کرمان به سمت کوه های مسجد صاحب الزمان (عج) به پرواز در آمد.

مدیر ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان داشت: آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۹ که متوجه زخمی شدن این عقاب شده بودند با در نظر گرفتن مسیر حرکت آن، پس از جست و جو های فراوان عقاب زخمی  را که به دره ای در کوه های مسجد صاحب الزمان (عج) سقوط کرده بود و توان پرواز نداشت را یافتند و پس از زنده گیری آن را به عوامل اداره محیط زیست این استان تحویل دادند

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: این عقاب پس از بهبود جراحات وارده که از ناحیه بال به زیستگاه طبیعی خود بازمی گردد.

وی اضافه کرد : سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در زمینه زنده گیری حیوانات موزی و وحشی به شهروندان خدمات می‌دهد و در این زمینه می‌توان به زنده گیری یک هزار و ۳۸۲ مورد حیوانات وحشی و آزار دهنده از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد.

جهانشاهی از شهروندان خواست در صورت مواجهه شدن با حیوانات و پرندگان خطرناک با حفظ خونسردی و احتیاط کامل به‌سرعت با شماره ۱۲۵سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تماس حاصل کنند و از هر اقدامی تا رسیدن پرسنل این سازمان به محل پرهیز کنند.

 

نظر شما
ادامه