کد خبر: ۵۵۹۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات کلیه همکاران و پرسنل اداره کل دامپزشکی استان در کسب رتبه برتر، به بیان مشکلات و چالش های اداره کل دامپزشکی استان کرمان پرداخت و گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان در سالجاری موفق به کسب رتبه برتر در شاخص های اختصاصی در بین ادارات کل دامپزشکی استان و در سال پیش نیز موفق به کسب رتبه پنجم ملی در مجموع دو بخش شاخص های اختصاصی و عمومی علی رغم چالش ها ودشواری های موجود گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر صدیقه کاظمی نیا» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در بیان مشکلات و چالش های اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: وسعت و پراکندگی  شهرستانهای استان و دشواری خدمات رسانی دامپزشکی، تنوع آب و هوایی و مساعد بودن زمینه شیوع بسیاری از بیماریهای دامی، هم جواری با استان های مرزی و تردد دام غیر مجاز و دشواری کنترل بیماری ها و وجود خطر ورود بیماری های نوپدید در استان از جمله چالش هایی است که اداره کل دامپزشکی استان کرمان دائما با آنها روبروست.

دکترکاظمی نیا اعلام داشت: تردد دام عشایر در سطح استان و از سایر استان های همجوار و احتمال انتقال بیماریها از طریق آنها سبب گشته با موضوعات متنوعی در زمینه مبارزه و کنترل بیماری های دامی و واگیردار در استان روبرو باشیم.

وی گفت: عدم اشراف کامل مسوولین در خصوص سخت بودن دشواری های این حرفه به عنوان یکی از مشاغل سخت در حفظ بهداشت عمومی از دیگر موضوعاتی است که جای روشنگری دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه در استان کرمان با کمبود نیرو و امکانات و وسایل نقلیه کافی جهت خدمات رسانی در مناطق دور افتاده مواجهیم، افزود: کمبود نیرو و اعتبارات از چالش های مهم پیشروی دامپزشکی استان است که کمکهای مالی و حمایتی مسوولین سازمان و استان در رفع این چالش ها حائز اهمیت فراوان می باشد.

دکتر کاظمی نیا با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری، بیش از پنج میلیون و شش صد هزار راس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری های مختلف واکسینه شده اند، افزود: سنتی بودن سیستم های پرورش دام و طیور در سطح استان، دشواری کنترل بیماری و رعایت اصول بهداشتی در سطح واحدهای معیوب سنتی، اطلاعات ناکافی  دامداران  از سیستم های نوین بهداشتی و دامپزشکی و عدم همکاری کافی آنها با دامپزشکی از جمله معضلات دامپزشکی می باشد.

وی اظهار کرد: وقوع خشکسالیهای متعدد و تغییرات اقلیمی سبب افت ذخایر تغذیه ای دام و در نتیجه کاهش ایمنی و شیوع بیماریهای استان می گردد.

وی با بیان اینکه مسوولیت اساسی دامپزشکی، تامین امنیت و سلامت غذایی و بهداشت عمومی می باشد، افزود: تامین امنیت غذایی مردم، نقش، اهمیت و حساسیت کاری حوزه دامپزشکی را نشان می دهد.

دکتر کاظمی نیا در تکمیل وظایف دامپزشکی گفت: دامپزشکی از طریق نظارت بهداشتی بر کشتارگاهها، مراکز بسته بندی ، تولید ، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی و نظارت در مورد ساخت، ورود، صدور و فروش انواع دارو، واکسن، سرم و مواد بیولوژیک دامپزشکی و همچنین نظارت  بر کلیه مراکز درمانی، مایه کوبی، آزمایشگاهها و داروخانه های دامپزشکی سبب ارتقاء سطح بهداشت عمومی می گردد، با اینحال با کمبود دامپزشک بخش خصوصی در برخی شهرستانهای دور دست روبرو هستیم که اجرای این وظایف را دشوار کرده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان در بیان انتظارات اداره کل دامپزشکی استان کرمان اعلام داشت: شناخت وظایف و نقش با اهمیت این حرفه در عرصه بهداشت و اقتصاد و نیز دشواریهای این حرفه از سوی مسوولین به عنوان یکی از مشاغل سخت، شرکت مسوولین استان در نشست ها و اجتماعات دامپزشکی در جهت افزایش انگیزه همکاران، حمایتهای مالی در جهت راه اندازی و توسعه زمینه های خدمات رسانی و همکاری موثر کلیه دستگاه های زیربط از جمله انتظارات اداره کل دامپزشکی استان کرمان از مسوولین می باشد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
6
دقيقا توي چه چيزي برتر شديد؟؟؟

در مسابقه خودساخته بين ادارات كل استانها .....................،
آقايان و خانمهاي عزيز سازمان دامپزشكي كشور ارائه خدمات بهداشتي مسابقه نيست كه ارزيابي در ميان خودتان راه اندازي مي كنيد بلكه وظيفه است شما بايد از درصد پوشش و رفع نيازهاي بهداشتي سخن بگوييد شما بايد بگوييد چه خدماتي به استان سيستان و بلوچستان سيل زده بغل گوشتان ارائه كرديد (البته اگر ارائه كرديد)

شما مگر ميتوانيد جنوب كرمان را با استاني مثل هرمزگان از بعد واردات و با استاني مثل خراسان از حيث گستردگي و استان تهران از بعد جمعيت در معرض مخاطره دامي و انساني مقايسه كنيد
..................................
به خدا دنيا به ما مي خندد دنيا به كنار همين دستگاههاي ديگر به ما ميخندند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
احسنت
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
4
برتر در چه امری؟ هرآنچه در ادارات دامپزشکی انجام میگیرد مبتنی بر دستورالعمل تامین بهداشت جوامع انسانی هست که با وجود اشاعه بیماریهای گوناگون در گله ها نظیر تب برفکی، پی پی ار .... به نظر نمیرسد، برتری در این موضوع حاصل شده باشد، بنابراین به دور از هر گونه اغراقی به خدمتتان ادامه دهید
نظر شما
ادامه